[HTML] Actie bij einde marquee

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik heb een marquee lopen als stock-ticker (beursinformatie). Nou worden die koersen uit een database gehaald, die elke 5 minuten ge-update wordt door een script. Die marquee loopt mooi, maar blijft natuurlijk steeds dezelfde koersen aangeven.

Hoe kan ik die pagina laten refreshen (het refreshen is het probleem niet) als de marquee afgelopen is (dat dus wel). 'Weet' een browser dat die marquee klaar is, of is er een attribuut daarvoor?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:21
Ehm, een refresh om een bepaalde tijd? En de marquee in een < iframe > ...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
marquee staat al in een frame. Als ik daar een iframe in maak blijft er niets van de ruimte over (het zit al heel krap). Maar om een bepaalde tijd een refresh is slordig :) Dan zit je halverwege en begint ie ineens overnieuw. Daarom wil ik dus dat hij pas refreshed als de marquee helemaal klaar is (dus als er niet meer data in staat).

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:21
Ehm, een iframe bespaart juist ruimte ;)

Maar goed, in een marque staat gewoon data, die is niet "opeens" afgelopen. Denk niet dat je het moment kunt bepalen waarop de marquee afloopt...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Sjit... nou goed... dan moet ik 'm maar net als dat script om de 5 minuten refrehen :P ach... je kan niet alles hebben

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

André

Analytics dude

Je moet die marquee zelf maken met JS, daar kun je zoveel functionaliteit in gooien als je zelf wil. Je kunt iig een kant en klare ergens downloaden en die aanpassen.

Verwijderd

http://msdn.microsoft.com...rence/objects/MARQUEE.asp

Daar staan alle properties, methods en events van het marquee element. Er bestaat ook een onbounce event. Deze moet je gebruiken.

Gevonden via webfx:
http://webfx.eae.net/dhtml/xblmarquee/xblmarquee.html
Geweldige tutorial over xbl bindings. Zeker het lezen waard (de hele site trouwens).

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Beuh, <marque> is toch geen html? Het is een of andere IE-only feature, MS-html zeg maar. Als je het toch wilt implementeren, dan zou ik iets in JS maken (of van een script-resource site halen). En als je het om de 5 min wilt refreshen, dan zal je toch een doc reload moeten doen denk ik, aangezien er serverside activiteit zal moeten worden uitgevoerd.

Verwijderd

helaas ook Mozilla ondersteund <marquee>AOL wens?</marquee> :r Is echter makkelijk te verwijderen.

Verwijderd

www.dynamicdrive.com, of anders maar een flash movie he!
Pagina: 1