Toon posts:

[Win2k] Start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gatenkaas!

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 00:36 . Reden: typo's ]

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je FAT32 gebruikt dan heb je waarschijnlijk corrupte files. FAT32 is niet echt betrouwbaar en kan je dit soort problemen opleveren bij plotselinge uitval.
Als je NTFS gebruikt is de kans een stuk kleiner dat er iets onherstelbaar beschadigd is.

In beide gevallen zou ik even een repair over je schijf laten lopen.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Topicstarter
Gatenkaas!

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 00:36 ]

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

kijk je geheugen ook eens na, die geeft na een stroomonderbreking ook dikwijls problemen..

Verwijderd

Topicstarter
Gatenkaas!

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 00:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gatenkaas!

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 00:36 ]

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 12:43:
Ik ga nu de c-schijf uit de pc halen en hem op een 2e scannen op eventuele brakke bestanden met scandisk.
Precies, zoiets bedoelde ik.

• Justice
  • Laatst online: 07-08-2025
bedoel je chkdsk? scandisk zit toch alleen bij besturingssystemen die geen NTFS partities ondersteunen? :)
Dus dan lost het je probleem nog niet op.

[ Voor 20% gewijzigd door Justice op 28-11-2002 12:47 ]

Human Bobby

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Justice schreef op 28 november 2002 @ 12:46:
bedoel je chkdsk? scandisk zit toch alleen bij besturingssystemen die geen NTFS partities ondersteunen? :)
Dus dan lost het je probleem nog niet op.
Jij bedoelt die oude command line scandisk uit de DOS-tijd.
In de GUI van NT/2K/XP zit ook een scandisk die natuurlijk wel met NTFS om kan gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Maurits van Baerle op 28-11-2002 12:56 ]

Verwijderd

Inderdaad,

Gewoon naar de recovery console gaan (waar je ook bent geweest toen je 'fixboot' startte) en chkdsk gebruiken. Succes.

Verwijderd

Ik ga nu de c-schijf uit de pc halen en hem op een 2e scannen op eventuele brakke bestanden met scandisk.
MauritsvanBaerle schreef op 28 November 2002 @ 12:56:
[...]

Jij bedoelt die oude command line scandisk uit de DOS-tijd.
In de GUI van NT/2K/XP zit ook een scandisk die natuurlijk wel met NTFS om kan gaan.
----

Ik denk dat hij met tweede pc een win98se bak o.i.d. bedoelt. En niet de scandisk van NT/2K/XP. Als hij dit wel bedoelt is het nogal nutteloos aangezien hij ook bij fixboot kon komen in de recovery console, dus kan hij ook bij chkdsk daar.

Verwijderd

Misschien heel dom 8)7 . Je zegt dat een bedrijf een storing heeft gehad, heeft dat bedrijf dan geen up-to date back-up van hun server. Dan zo het probleem snel verholpen zijn als het op "brakke" files gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Gatenkaas!

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 00:36 ]

Verwijderd

Ok daar geef ik je gelijk in maar als het niet anders wil zo je toch die back-up moeten terug zetten. Ander probeer die schijf eens met norton systemworks te checken als chkdsk ook niets aan geeft

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 12:58:
[...]

[...]

----

Ik denk dat hij met tweede pc een win98se bak o.i.d. bedoelt. En niet de scandisk van NT/2K/XP.
Waarom zou hij een Win98 bak bedoelen? Dat leidt ik nergens uit af dus ik ga er automatisch van uit dat hij wel iets moderners tot zijn beschikking heeft.
Als hij dit wel bedoelt is het nogal nutteloos aangezien hij ook bij fixboot kon komen in de recovery console, dus kan hij ook bij chkdsk daar.
Klopt. :)

Verwijderd

[quote]MauritsvanBaerle schreef op 28 november 2002 @ 13:17:
[...]
Waarom zou hij een Win98 bak bedoelen? Dat leidt ik nergens uit af dus ik ga er automatisch van uit dat hij wel iets moderners tot zijn beschikking heeft.

Let op: "o.i.d." :P. Ik bedoelde gewoon een random Windows OS behalve NT/2K/XP, aangezien ik denk dat de topicstarter nooit van chkdsk gehoord heeft, dus hem in 9x o.i.d. wil scannen. Maarja we zullen zien :)

Verwijderd

Topicstarter
Gatenkaas!

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 00:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gatenkaas!

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 00:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gatenkaas!

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 00:37 ]

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 13:58:
Ik heb chkdsk /p uitgevoerd, hij vind een of meerdere fouten meld ie, dus dan type ik exit, dan herstart ie, maar zelfde probleem.
Ik zeg uit mijn hoofd dat het chkdsk /F was. Ik denk dat die F voor Fix staat. Zou het kunnen dat je wel hebt gedetecteerd maar niet hebt gerepareerd?
Voordat ik nu een back-up terugzet, wil ik ff weten of het mogelijk is om via een workstation van die schijf het adresboekje van outlook te kopieren
Daar zou je vanaf een andere schijf gewoon bij moeten kunnen. Zolang je op dat workstation maar administrator bent. Zorg wel even dat je alle (ook verborgen) bestanden kunt zien. Voor Outlook zijn het .pst bestanden, voor Outlook Express dacht ik .wab bestanden.

[ Voor 36% gewijzigd door Maurits van Baerle op 28-11-2002 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gatenkaas!

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 00:37 ]

• Justice
  • Laatst online: 07-08-2025
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 14:22:
Voordat ik nu een back-up terugzet, wil ik ff weten of het mogelijk is om via een workstation van die schijf het adresboekje van outlook te kopieren, of moet ik hier eerst dan weer een nieuw topic voor openen? wacht wel ff dit topic af.
C:\Documents and Settings\<usert>\Application Data\Microsoft\Address Book
Dit denk ik? (bij mij dan, winxp en outlook express). Maar ik heb nooit met Win2k gewerkt, dus zou kunnen dat die geen profielen hebben, dan slaat mijn antwoord nergens op ;)
Maar het is vast wel eerder gevraagt. :)

Human Bobby

Verwijderd

Ik denk niet dat het aan de basisinstall van Windows ligt. Die recovery pleurt ze eroverheen en thats it. Die melding die voorbij flitst lijkt me een registry die corrupt is. Kijk eens in winnt\system32\config of je daar wat backup files hebt staan die je terug kan zetten. Als er in verhouding alleen maar kleine files staan heb je kans dat door het terugzetten van die sav files je systeem weer met een setup begint. Ze moeten in verhouding dus best groot zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Gatenkaas!

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 00:37 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als een topic opgelost is, hoeft 't niet perse dicht ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Gatenkaas!

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 00:37 ]

Pagina: 1