[PHP/MySQL] Licentiesysteem maken *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met een project waarbij je een instant adminpaneel hebt. Daarvoor komen vele plugins om voor allemaal bepaalde soorten nieuwssysteem die er zijn en meest worden gebruikt.

Nu wil ik een licentiesysteem maken die controleert of je een licentie hebt. Hoe kan ik dat aanpakken?

EEN codering maken? met daarin expiration date, user en nog wat?

Scriptingtaal: PHP
Database: MySQL

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 28-11-2002 12:16 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien is het handig om de taal/database te vermelden waar je mee bezig bent

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

YT-Croc schreef op 28 november 2002 @ 12:12:
Misschien is het handig om de taal/database te vermelden waar je mee bezig bent

uhm nee is nergens voor nodig in deze?
lees je een vraag ook wel eens voor je wat post?

hij vraagt een manier, zodat ie daarmee aan de slag kan voor zijn programma (wat voor ons niet relevant is)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nou het is op zijn minst handig om te vertellen waar je ervaring mee hebt en wat je kunt. Ook is het handig om te vertellen waarmee het systeem gemaakt is wat er nu is, zodat het misschien aan kan sluiten op wat hij nu heeft

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
PHP en MySQl werk ik mee!

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 07:55

thomaske

» » » » » »

[geen glaze bol modus]
AW_Bos schreef op 28 november 2002 @ 12:07:
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met een project waarbij je een instant adminpaneel hebt. Daarvoor komen vele plugins om voor allemaal bepaalde soorten nieuwssysteem die er zijn en meest worden gebruikt.
instant adminpaneel? leg uit!
plugins? leg uit!
nieuwssysteem? leg uit!
Nu wil ik een licentiesysteem maken die controleert of je een licentie hebt. Hoe kan ik dat aanpakken?
licentiesysteem? leg uit!

ofwel, als je wilt dat we je helpen, zou je misschien iets meer kunnen uitleggen :)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik zou gewoon een hoop licenties in een database zetten en bij het inloggen kijken of de username overeen komt met de licentie....

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gebruik je ook Zend om je PHP scripts te encoderen?
Zoniet wordt het erg makkelijk om je 'licentie-check' eruit te hacken. Zoek op GoT maar eens naar beveiliging van je source in PHP. Je kan allerlei truukjes bedenken om het zo moeilijk mogelijk te maken, maar er zal altijd ergens op een punt de licentie gecheckt worden en bij PHP kan iemand dat er altijd uitslopen.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

je moet uiteraard je source encode wil je dit doen, daarnaast misschien een losse exe file met de licence check erin? is moeilijker te decoden dan een zend encoded stuk php en schrikt mensen denk ik af.
eventueel die exe een check laten doen bij jouw server, welke dan weer aan de hand van de vraag (met een random seed+time) ja of nee terug geeft encoded met random server seed+time oid.

ga even zoeken naar cryptografie ed, maar ik denk dat dit soort zaken niet echt interesant zijn aangezien je hier wel om heen kunt komen,

als je software goed is kun je ook zelf een server neerzetten en de software zo beschikbaar maken of door contractueel alles af te vangen.

openkat.nl al gezien?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Pagina: 1