[source safe] alternatieven

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:32

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Topicstarter
We werken hier met source safe voor version control
nu zijn we (vooral ik) niet echt tevreden met VSS

zijn er ook alternatieven, ik heb op google geprobeerd
maar zie heelveel moois voor unix/linux maar ik heb een win32
nodig...

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Welke taal/(I)DE werk je mee? Wij gebruiken hier Round Table voor SCM, ik weet niet of dat ook voor jouw taal/(I)DE beschikbaar is.

[ Voor 5% gewijzigd door Gerco op 28-11-2002 12:33 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

http://www.wincvs.org

Is dus ook beschikbaar voor win32. Wij hebben hier op een project mee gewerkt en het werkt erg goed! Je kan heel eenvoudig allemaal build scripts e.d. maken. Dit gaat dan wel via een command line interface, maar het werkt :)

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
het meeste is asp; vbscript; sql scripts e.d.

wincvs ga ik ff proberen, heb wel is gekeken naar cvs for nt met een webcvs "plugin"
maar die kreeg ik niet echt aan de praat

Verwijderd

Wat stoort je aan VSS dan? Veel mensen gebruiken VSS totaal verkeerd waardoor het crap lijkt. (bv 5GB of meer in 1 database). VSS kan erg veel, veel meer dan je meestal nodig hebt. CVS is IMHO geen optie, omdat CVS erm... nogal cumbersome is ook met gebruik van WinCVS of de CVS plugin voor visual studio. Commerciele sourcecontrol pakketten voor win32 zijn nogal duur, dus ik zou er wel goed over nadenken alvorens VSS de deur uit te doen

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 18:43
Ik heb nogal wat onderzoek naar VSS gedaan en ik kan je verzekeren dat VSS zeker niet heiligmakend is, maar indien je als team een duidelijke richtlijn stelt er uitstekend mee te werken is. Zeker als je commerciel bezig bent moet je gewoon CVS links laten liggen.

Bij VSS zijn het de gebruikers die de zaak verknallen niet_de_tool.

my 2c

Verwijderd

Gerco schreef op 28 november 2002 @ 12:33:
Welke taal/(I)DE werk je mee? Wij gebruiken hier Round Table voor SCM, ik weet niet of dat ook voor jouw taal/(I)DE beschikbaar is.
Ik kon op google niet zo 123 iets vinden hier over, heb je een linkje ?

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
CVS is echt niet wat ik zoek.

iemand anders iets?

ik kreeg deze link van iemand
ik ga dr iig ff naar kijken http://www.experts-exchange.com/Programming/Q_20410282.html
als er iets tussen zit hoor je het wel.

en kent iemand clear case? moet geweldig zijn... ;-?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 13:22:
Wat stoort je aan VSS dan? Veel mensen gebruiken VSS totaal verkeerd waardoor het crap lijkt. (bv 5GB of meer in 1 database). VSS kan erg veel, veel meer dan je meestal nodig hebt.
Idd is VSS imho de 'best of all evils'. Het is en blijft een boutprodukt met een lelijke onvriendelijke IDE en stapels storende bugs/tekortkomingen, maar het is wel het beste wat er op dit moment beschikbaar is.

* curry684 wacht met smart op een echt nieuwe VSS na v6.0, v6.0c en v6.0d

Professionele website nodig?

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
rational clear case
iemand die dit kent?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
paulgielens schreef op 28 november 2002 @ 22:44:
Ik heb nogal wat onderzoek naar VSS gedaan en ik kan je verzekeren dat VSS zeker niet heiligmakend is, maar indien je als team een duidelijke richtlijn stelt er uitstekend mee te werken is. Zeker als je commerciel bezig bent moet je gewoon CVS links laten liggen.

Bij VSS zijn het de gebruikers die de zaak verknallen niet_de_tool.

my 2c
He-le-maal mee eens. Heb VSS in een commercieel bedrijf geïmplementeerd na uitvoerig onderzoek. Was prima mee te werken op twee stakkers na die er geen f*ck van snapten... Zo moeilijk is het niet, en VSS werkt (mits je aan enkele voorwaarden voldoet) echt top!

Maar regel 1 voor VSS is: GEEN Binaries inchecken. Heb je niks aan en kost factor 2 tot 10 keer zoveel ruimte...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
de ruimte is het niet eens maar het is zooo traag, terwijl de server, niet aan het stressen is ofzo...

Verwijderd

Als jij $$$^groot getal te besteden hebt: go for it. Let wel: clearcase is ook niet zaligmakend: je zit met zn allen direct op de database te werken, wat ook nadelen heeft.

Sourcecontrol is ten eerste een organisatorisch probleem: je kunt met geen enkel sourcecontrol systeem ervoor zorgen dat meerdere mensen zonder problemen op dezelfde sourcefile werken.

Je hebt t.a.t. ook te maken met bv project files van bv visual studio: in je sourcecontrol package kun je wel files gaan lopen slepen, maar als in de projectfiles ze niet zijn toegevoegd aan je project, heb je daar geen reet aan. Je ziet vaak dat daar de problemen ontstaan: men gebruikt de VSS explorer om de projects te managen. Niet doen. In Visual studio moet je de projects managen, niet in de VSS explorer. Als je dat als stelregel deponeert ben je al van 90% van de problemen verlost. Immers: wat heb je aan files die 'geshared' worden dmv de VSS explorer, wanneer je ze niet toevoegt aan je visual studio project? (en indien je dat wel doet, zijn ze dan nog steeds geshared of niet? )

Ook vaak gemaakte fout: men vergeet dat er maar 1 versie is van een project: nl. de ingecheckte versie in sourcesafe. ALLE andere versies van een project zijn tempversies die eventueel zullen resulteren in een nieuwe centrale versie. Het boeit dus niet of je een project in 10 solutions plakt en die solutions op 10 verschillende plekken uitcheckt en dus dat ene project dus 10 keer op je harddisk hebt staan: er is maar 1 centrale versie van dat project en dus zal dmv een get latest je altijd worden voorzien van de laatste versie zonder problemen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ronald_stage: Dan zit er toch ergens iets niet goed. Heb je de repair (of weet ik veel hoe het ook weer heet) al eens geprobeerd?? Wij gebruikten het op een WEL-gestresste server en ook daar was het niet traag.... Behalve als er 10.000 files in stonden van een of andere pipo die zijn c-schijf aan het inchecken was.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 02-12-2002 11:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

RobIII schreef op 02 december 2002 @ 11:26:
Wij gebruikten het op een WEL-gestresste server en ook daar was het niet traag.... Behalve als er 10.000 files in stonden van een of andere pipo die zijn c-schijf aan het inchecken was.
LOL :D. Ik heb met je te doen. Dit soort 'collega's' zijn wellicht heel aardig in de omgang, maar ze vern**ken projecten op manieren die je zelfs in je donkerste nachtmerries niet had voorzien.

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
hmm, dr is wel een een of andere [piep] geweest die compression heeft aangezet op die DISK, was me nog niet opgevallen, maar ik browse net naar de share waat de data op staat en zie ineens dat alles "blauw" is... kan het daar door komen?

enne, als de baas het leuk vind (dat clear case) dan heeft hij daaar mucho cash voor over.. ;-)
ik hbeen demo gedownload van clear case maar dat is een shock wave file, die ik niet kan openen... ;-( browser loopt vans (dr watson)..

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:49

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
heb ff gezocht naar een demo ofzo, maar een hoop dode links gevonden behalve
deze
maar dan moet ik alles bij elkaar ff een paar honderd meg binnen halen, moet ik eerst ff
checken of dat wel oke is...

Verwijderd

Ronald_stage schreef op 02 December 2002 @ 11:49:
hmm, dr is wel een een of andere [piep] geweest die compression heeft aangezet op die DISK, was me nog niet opgevallen, maar ik browse net naar de share waat de data op staat en zie ineens dat alles "blauw" is... kan het daar door komen?
Ik denk het wel. :P (VSS hashet alle differences uit in kleine files. go figure :P)
enne, als de baas het leuk vind (dat clear case) dan heeft hij daaar mucho cash voor over.. ;-)
ik hbeen demo gedownload van clear case maar dat is een shock wave file, die ik niet kan openen... ;-( browser loopt vans (dr watson)..
[/quote]
Je kijkt minimaal tegen een investering aan van ettelijke 10.000-en euros voor een klein team. Volgens mij kun je dat echt besparen wanneer je eens goed naar VSS gaat kijken, en bv gaat kijken naar best practises van VSS mbt visual studio, vooral het project file verhaal dat ikhierboven schetste is veelal de bron van problemen.

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
RobIII schreef op 02 December 2002 @ 11:26:
Ronald_stage: Dan zit er toch ergens iets niet goed. Heb je de repair (of weet ik veel hoe het ook weer heet) al eens geprobeerd??
je bedoelt

vss\win32\anlyze [data locatie] -f ?

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 12:15:

Je kijkt minimaal tegen een investering aan van ettelijke 10.000-en euros voor een klein team. Volgens mij kun je dat echt besparen wanneer je eens goed naar VSS gaat kijken, en bv gaat kijken naar best practises van VSS mbt visual studio, vooral het project file verhaal dat ikhierboven schetste is veelal de bron van problemen.
oke, clear case kan van de lijst af, hoef ik ook niet meer op zoek naar shockwave player.

zal ff verder onderzoek doen naar het beter omgaan met vss (dank Otis)

Verwijderd

Ronald_stage schreef op 02 december 2002 @ 12:20:
[...]
zal ff verder onderzoek doen naar het beter omgaan met vss (dank Otis)
Die google search brengt je ook op pages als:
http://www.kerken.com/afdelingen/preach.php?PreachId=370 :X Hell...p :)

MS heeft in de MSDN wat artikelen geplaatst met 'best practises' voor Visual Sourcesafe. Die helpen je wellicht ook in de goede richting.

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
hahaha

jep, maar moet eerst ff een overzicht maken van wat er is, en wat het kost etc...
d'r zal toch wel uit komen dat ik de vss beter moet maken, en strakere richtlijnen voor
't team op moet zetten...
dus ff opzoek naar de licentie structuur van clear case, zal die wel scrikken..

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik ben redelijk tevreden over VSS alleen mis ik wel bepaalde dingen, tijdje terug deed ik een rollback naar een vrij vroege versie, ik was in veronderstelling dat je ook wel weer vooruit zou kunnen rollen, maar dat kon dus niet :(

En toen was er nog een backup :+

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 12:15:
Je kijkt minimaal tegen een investering aan van ettelijke 10.000-en euros voor een klein team.
ik heb op de rational site gezocht naar prijs indicaties, maar kan die niet
vinden, als ik kijk naar een server met een 20 user licentie, weet iemand
waar ik kan vinden wat dat +/- gaat kosten?

Verwijderd

RobIII schreef op 02 december 2002 @ 10:59:
[...]

He-le-maal mee eens. Heb VSS in een commercieel bedrijf geïmplementeerd na uitvoerig onderzoek. Was prima mee te werken op twee stakkers na die er geen f*ck van snapten... Zo moeilijk is het niet, en VSS werkt (mits je aan enkele voorwaarden voldoet) echt top!

Maar regel 1 voor VSS is: GEEN Binaries inchecken. Heb je niks aan en kost factor 2 tot 10 keer zoveel ruimte...
Jups, hier op mijn stage werkt VSS ook perfect

• Scare360
Ronald_stage: als je slim bent lees je die best-praktise door welke Otis aanbiedt. VSS is "de" beste tool op de markt voor Microsoft georienteerde ontwikkelomgevingen. En als jij op een andere conclusie komt mag je dat wel een beargumenteren, wedje dat ik de argumenten direct onderuit haal ;)

SSBackup googlen en je kan periodiek ook nog backuppen :)

4 Resultaten

4.1 Behoeften

- De behoefte bestaat om te beschikken over een mogelijkheid om alle klantgerichte onderdelen in een losse database op te nemen voor de betreffende klant,
- De behoefte bestaat om op een eenvoudige wijze source pakketten aan te kunnen maken voor een klant,
- De behoefte bestaat om over een degelijke handleiding te beschikken. Deze handleiding omschrijft alle mogelijk handelingen benodigd voor het gebruik van Visual SourceSafe voor Product-X,
- De behoefte bestaat om inzicht te krijgen in welke bestanden wel dan niet opgenomen moeten worden in de Visual SourceSafe database aangaande Product-X,
- De behoefte om een eenvoudige versie beheer procedure toe te kunnen passen,
- De behoefte om eenvoudig sources te kunnen vergelijken op projectniveau,
- De behoefte om eenvoudig sources te kunnen vergelijken op fileniveau.

4.2 Visual SourceSafe 6.0

Waarom Visual SourceSafe?

Gezien de omvang van Product-X en de continue groei van Bedrijf-X is het wenselijk het beheren van sources in goede banen te leiden. Momenteel worden regelmatig revisies gedaan op sources, waardoor het steeds moeilijker wordt om source-code management op een adequate manier toe te passen. Nu zijn er op de markt talloze tools die het managen van code aangenamer maken. Een voorbeeld hiervan is Microsoft Visual SourceSafe. Gezien het feit dat Bedrijf-X momenteel definitief de keuze voor Windows NT in combinatie met Windows Visual Studio heeft gemaakt is het een logisch keuze om voor Visual SourceSafe te kiezen. Dit laatste simpelweg omdat Visual SourceSafe opgenomen is als standaard product in de Visual Studio bundel.

Visual SourceSafe maakt het de ontwikkelaars mogelijk om met meerdere personen tegelijkertijd sources te bewerken. Tevens houdt Visual SourceSafe de geschiedenis van iedere aanpassing bij om in een later stadium de veranderingen indien gewenst weer ongedaan te maken.

4.3 Alle relevante mogelijkheden op een rij:

4.3.1 Permissies
Het is mogelijk om verschillende gebruikers van verschillende rechten te voorzien zoals; lezen, check uit, toevoegen en verwijderen van files. In contrast met de huidige werkwijze van Bedrijf-X is deze mogelijkheid niet van vitaal belang. De organisatie is te klein om dit tot in detail toe te passen. Wel zal een duidelijk scheiding geconfigureerd worden door de database beheerder gezien het feit alleen ontwikkelaars schrijfrechten verleend worden op sources in de database. Dit laatste binnen het kader van product beveiliging.

4.3.2 Directories
De mogelijkheid bestaat om net als in de bekende Windows verkenner een directoriestructuur op te bouwen. Tevens is het mogelijk om bestanden in de betreffende directories delen met de bovenliggende of onderliggende subdirectories

4.3.3 Files inchecken
Zodra men de beoogde aanpassingen verwerkt dient men de file opnieuw in te checken in de Visual SourceSafe database. Op dit moment zijn alle veranderingen doorgevoerd.

4.3.4 Files uitchecken
Indien de gebruiker een file wenst te bewerken moet men de file uitchecken. De file wordt dan naar de locale werkfolder gekopieerd.

4.3.5 Uitchecken folder
Zodra een user een bestand uitchecked is deze voor de betreffende gebruiker beschikbaar in zijn locale werkfolder. Daarentegen staat de file voor een andere gebruiker in de checkedout folder in Visual SourceSafe.

4.3.6 Complete lock
Het is mogelijk om een complete lock uit te voeren op een project om zo te voorkomen dat men via de Visual SourceSafe interface of console transacties op het betreffende project in de database.

4.3.7 Conflict
Indien meerdere gebruikers dezelfde bestanden ingechecked hebben, waaraan voorafgaand een meervoud van checkouts heeft plaats gevonden reageert Visual SourceSafe om een samenvoeging van code te doen. Op deze manier wordt voorkomen dat aangepaste code van andere gebruikers verloren gaan. Momenteel is deze mogelijkheid niet gewenst voor Bedrijf-X. Ik voorzie dat deze mogelijkheid een waardige aanvullingen kan zijn in de toekomst. Dit laatste naar mate de organisatie groter wordt en de ontwikkelaars meer ervaring met Visual SourceSafe opgedaan hebben. Het toepassen van deze mogelijkheid zou de productiviteit wel eens ten goede kunnen komen.

4.3.8 Ontwikkelomgeving
Uitstekende integratie in de huidige ontwikkelomgeving, Microsoft Visual Studio.

4.3.9 File headers
Het is mogelijk om automatische de headers aan te maken en te updaten middels speciale keywords ($Version).

4.3.10 Bestanden overzicht
De mogelijkheid is aanwezig om complete bestanden lijst van een project op te vragen. Een dergelijke lijst bevat in dit geval alle opgenomen bestanden van het betreffende project.

4.3.11 Geschiedenis
Van ieder opgenomen bestand wordt vanaf de dag van toevoeging een geschiedenis bijgehouden. Middels deze geschiedenis is het mogelijk om naar eerdere versies terug te keren en tevens is het mogelijk om te controleren wie, wat en waar de bestanden aan onderhevig zijn geweest.

4.3.12 Loggen van activiteiten
Voor administratieve doeleinden is het mogelijk om alle activiteiten omtrent de VSS database op te nemen in een log bestand.

4.3.13 Labelen
Indien een gebruiker een versie oplevert kan deze middels het plaatsen van een label zijn stempel op de betreffende versie achter laten. Voor Product-X is deze mogelijkheid niet direct van belang, omdat uitgegaan word van een standaard versie en eventuele aanpassingen van de standaard niet direct meegenomen worden naar de klant.

Wel zou het labelen gebruikt kunnen worden om de versie die actueel bij de klant “draait” te scheiden van de versie die in ontwikkeling is.

4.3.14 Lokaal kopieren
Het is mogelijk om bestanden van de locale werkfolder te kopiëren in de stabiele database. Zodoende kunnen eenvoudig aanpassingen toegevoegd worden.

4.3.15 Blokken
Het is mogelijk bestanden te blokken, zodat deze niet door een andere proces benaderd kunnen worden.

4.3.16 Master kopie
De VSS database bewaart ten alle tijde een master kopie van de laatst ingecheckte files.

4.3.17 Samenvoegen
Men kan 2 of meerdere bestanden met elkaar samenvoegen.

4.3.18 Meerdere checkouts
Het is mogelijk om met meerdere gebruikers tegelijk 1 bestand uit te checken.

4.3.19 Recursive operaties
Op alle bestanden in de Visul SourceSafe database kunnen recursieve operaties worden uitgevoerd.

4.3.20 Shadow folder
Bevat een kopie van de Visual SourceSafe database en dient voor een uiteindelijk build of compile te doen.

4.3.21 Gedeelde files
Het is mogelijk om files te verdelen over meerdere projecten. Mijn inziens is deze mogelijkheid niet direct van belang voor Product-X. Wellicht dat in de toekomst deze mogelijkheid een belangrijke rol gaat spelen. Dit indien men kiest voor automatische of geplande updates van reeds opgeleverde producten.

4.3.22 Versie controle
Van iedere file worden meerdere versies bijgehouden, versies worden van elkaar onderscheiden middels versienummers.

4.3.23 Bestanden vergelijken op bestandsniveau
Het is mogelijk om verschillende versies of compleet verschillende bestanden met elkaar te vergelijken.

4.3.24 Projecten vergelijken
Het is mogelijk om complete databases of projecten met elkaar te vergelijken. Zo kan men in een oogopslag zien welke files wel of niet opgenomen zijn in verschillende projecten. Nadat men op projectniveau een vergelijking gemaakt heeft is het mogelijk om vanuit het gevonden resultaat een niveau dieper te gaan. Men kan vanuit het resultaat direct de bestanden gaan vergelijken.

Om maar eens een insteekje te geven.

[ Voor 1% gewijzigd door Scare360 op 02-12-2002 19:21 . Reden: layout ]

• FendtVario
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik ben best te vreden over CVS, het werkt goed. Maar je moet wel kennis van het pakket hebben om het volledig tot zijn recht te laten komen. Nadeel is bijvoorbeeld dat je een bestand niet kunt locken als je het uitcheckt, wel kun je er een watch op zetten zodat je kan zien of iemand er mee bezig is.

Voor delphi maak ik meestal gebruik van FreeVCS, dit omdat venster en code in twee bestanden worden opgeslagen. Ik heb nog niet een praktische oplossing voor CVS gevonden om dit te doen. Zou natuurlijk een geforceerde revisie kunnen maken van de dfm file.

En voor "paulgielens", van dat hele VSS verhaal heb ik weinig gelezen dat met CVS NIET kan. Ik weet niet hoe VSS gegevens opslaat (waarschijnlijk in een db), CVS gebruikt gewoon bestandjes wat net zo goed werkt. Backup met cvs is ook geen probleem, zet gewoon in een crontab om 00:05 een tar commando en de cvs is weer veilig. :-)

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hier nog een tevreden CVS gebruiker. Werkt idd zeer prettig. Uiteraard moet je afspraken maken. Maar als je je source goed inricht dan krijg je weinig problemen. Met meerdere mensen aan dezelfde file werken geeft bij ons nagenoeg geen problemen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Delphi schreef op 03 december 2002 @ 00:25:
Hier nog een tevreden CVS gebruiker. Werkt idd zeer prettig. Uiteraard moet je afspraken maken. Maar als je je source goed inricht dan krijg je weinig problemen. Met meerdere mensen aan dezelfde file werken geeft bij ons nagenoeg geen problemen.
He Delphi,

gebruik jij CVS ook voor Delphi projecten? Hoe doe je dat dan als je een unit upload en de dfm is niet veranderd? Beide moeten wel dezelfde versienummers hebben anders raak je later in de knop als je een oud formulier wilt ophalen...

Verwijderd

FendtVario schreef op 03 December 2002 @ 00:05:
Ik ben best te vreden over CVS, het werkt goed. Maar je moet wel kennis van het pakket hebben om het volledig tot zijn recht te laten komen. Nadeel is bijvoorbeeld dat je een bestand niet kunt locken als je het uitcheckt, wel kun je er een watch op zetten zodat je kan zien of iemand er mee bezig is.
Ooit een file gerenamed? :P
En voor "paulgielens", van dat hele VSS verhaal heb ik weinig gelezen dat met CVS NIET kan. Ik weet niet hoe VSS gegevens opslaat (waarschijnlijk in een db), CVS gebruikt gewoon bestandjes wat net zo goed werkt. Backup met cvs is ook geen probleem, zet gewoon in een crontab om 00:05 een tar commando en de cvs is weer veilig. :-)
CVS is niet SCC compliant, een standaard voor sourcecontrol systemen. Dit houdt in dat bv visual studio er niet mee om kan gaan. Je hebt dan wel 'sourcecontrol' maar op fileniveau, niet op projectniveau. En DAT is nu juist wat Visual Studio en sourcesafe (of een ander SCC compliant sourcecontrol systeem, zoals clearcase of perforce) extra meerwaarde geeft, want jij gaat mij niet vertellen dat jij met de hand nog de project files gaat zitten editen omdat je weer een filetje hebt toegevoegd.

Je wilt IN de ide in/uitchecken zonder geneuzel. Dat lukt je niet met CVS, ook niet met rammelende plugins voor visual studio die wel files uitchecken maar niets aan projectfile management doen. CSharpDevelop heeft niet voor niets alle CVS support eruit gekegeld.

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik zal echt niet ontkennen dat CVS zo zijn eigenaardigheden heeft. En inderdaad, de integratie met een ide laat wel eens te wensen over. Maar je moet ook kijken wat het opleverd, source control is gewoon belangrijk, daar kunnen we niet om heen, maar als je niet met m$ producten werkt is het misschien niet handig om VSS te kopen. m$ kennende kost die klauwen met geld, meer dan je portomonnee lief is.

CVS heeft als voordeel dat je het op de meest gangbare besturingssystemen kunt draaien. Ik kan me voorstellen dat een bedrijf er niet op zit te wachten om twee verschillende versiebeheer programma's te gebruiken.

Verwijderd

CVS is ook niet echt een op zichzelf staand revisie-controle systeem, daar wordt "rcs" gedeeltelijk voor gebruikt. Ik weet eigenlijk niet of je ook sccs kunt laten gebruiken door cvs?!
Ik heb in iedergeval zeer goede ervaringen met sccs. Enige feature die wel gaaf zou kunnen zijn en die VSS heeft, is het renamen en mergen van files... Maar hoe vaak gebruik je dat nou?!

Maar VSS is van M$ toch, integreert het dan wel met andere IDE's (en crosscompile omgevingen) en andere OS'en?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 11:16 ]

Verwijderd

FendtVario schreef op 03 December 2002 @ 09:27:
Ik zal echt niet ontkennen dat CVS zo zijn eigenaardigheden heeft. En inderdaad, de integratie met een ide laat wel eens te wensen over. Maar je moet ook kijken wat het opleverd, source control is gewoon belangrijk, daar kunnen we niet om heen, maar als je niet met m$ producten werkt is het misschien niet handig om VSS te kopen. m$ kennende kost die klauwen met geld, meer dan je portomonnee lief is.
Zeg zealot, die dollartekens hoeven niet, dat doe je maar in de linuxgroep hier.

VSS zit bij Visual Studio enterprise, dus dat kost je geen cent. Als je niet met MS spullen werkt is VSS wellicht geen optie nee, maar dat was de issue hier niet: men werkte WEL met MS spullen. Als iedereen op linux zit te werken, kies je overigens OOK niet voor CVS maar voor Aegis of de nieuwe tool van de makers van CVS, ben even de naam kwijt. CVS is een rampesysteem, en iedereen weet dat. Ik herinner me een hele thread op de mono-mailinglist waarbij er paniek ontstond want de CVS tree was corruptgeraakt omdat een filename niet correct was ingecheckt in de sourcedatabase. No offence, maar zoiets wil je niet met je sourcecontrol.
CVS heeft als voordeel dat je het op de meest gangbare besturingssystemen kunt draaien. Ik kan me voorstellen dat een bedrijf er niet op zit te wachten om twee verschillende versiebeheer programma's te gebruiken.
CVS is geen alternatief. Nooit. Als je een gratis kick ass sourcecontrol systeem wilt dat op unix draait kies je voor aegis of soortgelijke tools, die middels transactions de boel beheren, en zodoende veel beter met je code omgaan. VSS is ALLEEN een alternatief op windows omdat het 1) veelal al beschikbaar is omdat het meegeleverd wordt met VS enterprise 2) het volledig naadloos integreert in visual studio en 3) het meer dan genoeg features biedt voor kleine teams.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 09:49:
Ik heb in iedergeval zeer goede ervaringen met sccs. Enige feature die wel gaaf zou kunnen zijn en die VSS heeft, is het renamen en mergen van files... Maar hoe vaak gebruik je dat nou?!
Nou, wat dacht je van: 1 stable versie (v1.0) en je forkt een versie af voor development van v2.0 en de andere versie behoudt je voor bugfixes. In theorie is dit HET model om software te bouwen, dus in theorie gebruik je dit VAAK. Je kunt nl. de fixes in v1.0 terugmergen in de 2.0 branch zonder gezeik.
Maar VSS is van M$ toch, integreert het dan wel met andere IDE's (en crosscompile omgevingen) en andere OS'en?
Nee. Als je tools van borland gebruikt, heb je niet veel aan vss. Het gaat ook niet zozeer om de sourcecontrol faciliteiten, daar heb je veel tools voor, maar juist de naadloze integratie in de ide en de samenwerking met de project files. DAAR heb je wat aan, dat brengt meerwaarde en productiviteit. Wil je alles met de hand doen, gebruik je geen project files maar besteed je uren aan het bouwen van makefiles en ant scripts, dan heb je genoeg aan een op filelevel gericht sourcecontrol systeem, bv aegis, kost ook niks.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

FendtVario schreef op 03 December 2002 @ 09:27:
Dat is dan ook meteen het belangrijkste argument imho. Er zullen vast wel mooiere oplossingen bestaan als je alleen onder windows ontwikkeld, maar voor veel bedrijven gaat dat denk ik niet op.
Zelf ben ik uitermate tevreden over CVS. Iedereen kent 't (ongeacht zijn achtergrond qua platfom) iedereen kent ook de eigenaardigheden en heeft er (tot op zekere hoogte) mee leren leven, en voor ieder platform is er wel een client te vinden.

Ik zou er niet aan moeten denken dat je 3 of 4 verschillende sourcecontrol systemen zou moeten gebruiken, waarbij 't volledig onmogelijk wordt om even wat code uit een ander project te lenen/bekijken, enkel en alleen omdat het voor een ander platform ontwikkeld is.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
[nohtml]
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 10:12:
[...]

VSS zit bij Visual Studio enterprise, dus dat kost je geen cent. Als je niet met MS spullen werkt is VSS wellicht geen optie nee, maar dat was de issue hier niet: men werkte WEL met MS spullen.
Ik heb nog VSS gebruikt om Delphi sources mee te beheren. Dit werkte pefect... Totdat ik er een *.dfm file corrupt was :X. Nouja, dat was dan ook het enige incident. (Het bedrijf waar ik toen werkte maakte voor al zijn projecten (Delphi en VC++) gebruik van MS SourceSafe en dat werkte wel goed. (Op die ene keer na dan).

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 10:15:
[...]

Nou, wat dacht je van: 1 stable versie (v1.0) en je forkt een versie af voor development van v2.0 en de andere versie behoudt je voor bugfixes. In theorie is dit HET model om software te bouwen, dus in theorie gebruik je dit VAAK. Je kunt nl. de fixes in v1.0 terugmergen in de 2.0 branch zonder gezeik.
No offence, maar voor het forken van een versie heb je toch geen file-renaming nodig?! 8)7 |:(
Forken van een versie kan elk revisie-controle systeem... (das de definitie)
Ik bedoel dus enkel het renamen van file X.cpp naar Y.cpp en het mergen van file a.c en b.c naar een ab.c

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 10:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 10:22:
[...]
No offence, maar voor het forken van een versie heb je toch geen file-renaming nodig?! 8)7 |:(
Daar had ik het toch ook niet over? Ik had het over mergen van changes in versies uit de ene branch in de andere branch, automatisch en eventueel visuele ondersteuning bij twijfel. Functionaliteit die niet in CVS zit.
Forken van een versie kan elk revisie-controle systeem... (das de definitie)
Ik bedoel dus enkel het renamen van file X.cpp naar Y.cpp en het mergen van file a.c en b.c naar een ab.c
Dat laatste gebruik je ook niet vaak nee. Wel het renamen van een file op zich, want soms creeer je een sourcefile en besluit je 5 minuten daarna dat de naam niet zo goed gekozen is. In CVS ben je dan het haasje, iets dat onnodig is. Maar ik wil geen flamewar over CVS in stand houden, als er mensen zijn die CVS het beste vinden dat er te krijgen is, by all means, pijnigt uzelf en geniet zou ik zeggen. :) Deze thread ging en gaat over VSS alternatieven icm visual studio en dan ben je al snel aangewezen op SCC compliant systemen. Als je VSS al in huis hebt is het wellicht nuttiger om gewoon eens goed naar VSS te kijken want zo slecht is het echt niet, in tegendeel. Aankomen met CVS als alternatief voor VSS in een visual studio based omgeving is dan ook niet zo handig, daar CVS niet SCC compliant is en de topicstarter wel met visual studio werkt en niet met vi of emacs of andere prehistorische notepadvariant.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:39

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 10:15:
[...]

Nee. Als je tools van borland gebruikt, heb je niet veel aan vss. Het gaat ook niet zozeer om de sourcecontrol faciliteiten, daar heb je veel tools voor, maar juist de naadloze integratie in de ide en de samenwerking met de project files. DAAR heb je wat aan, dat brengt meerwaarde en productiviteit.
M.b.v. VSSConnexion heb je in Borland C++ Builder en Borland Delphi ontzettende goede IDE intergratie met VSS. Ook slimegheidjes als een .dfm en .pas tegelijk in/uitchecken e.d. zijn hierin verwerkt. Ik gebruik het hiet naar alle tevredenheid. Ik hoef Delpi niet meer te "verlaten" voor VSS activiteiten.
Extra leuke dingen zijn complete (Delphi )projecten (alleen de source dan) meteen in VSS aanmaken, of meteen vanaf de server halen en openen en een ingebouwde file history en diff viewer (en nog veel meer ;) )

Wij hebben hier nog wel ff gekeken naar winCVS, maar VSS voldoet aan onze eisen en is een stuk makkelijker te implementeren.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 10:42:
Daar had ik het toch ook niet over? Ik had het over mergen van changes in versies uit de ene branch in de andere branch, automatisch en eventueel visuele ondersteuning bij twijfel. Functionaliteit die niet in CVS zit.
/me maar daar had ik het wel over
edit:
humor van headbangertje hier kwam niet over

VSS is dus geen geschikt revisie controle systeem voor niet-VStudio omgevingen, maar wat is d'r verder dan nog? Wat is wel geschikt voor veel verschillende platformen, targets en ontwikkelomgevingen. Bitkeeper?!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 11:49 ]

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Wij gebruiken hier ClearCase, en an sich werkt het goed. Maar zoals gezegd nogal duur: ca $15.000 per client licentie. Nu heb je niet voor elke client een licentie nodig, maar het telt wel erg hard aan. Wij werken hier met een 40-50 man op 15 concerrent client licenties, en dat gaat goed zolang de inactivity timer op 30 minuten (kortst mogelijke) staat. Maar dan praat je al wel over $225.000, en en dan heb je nog geen licentie voor de server software.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 11:03:
[...]
/me maar daar had ik het wel over |:(
Dan hoef je niet met muurbotssmileys aan te komen, ik begreep uit jouw woorden dat je dat wel bedoelde, je noemde mergen zonder verdere specificaties en mergen gebeurt normaliter tussen branches.

[reactie op quote removed, quote is removed door op]
VSS is dus geen geschikt revisie controle systeem voor niet-VStudio omgevingen, maar wat is d'r verder dan nog? Wat is wel geschikt voor veel verschillende platformen/ontwikkelomgevingen. Bitkeeper?!
Hoe het op de server werkt boeit natuurlijk niet zo, dus in theorie is elk sourcecontrol systeem goed voor topicstarter indien er een SCC compliant client voor is. Een systeem als bv Aegis is voor niet-vstudio omgevingen wellicht een aanrader. Maar zoals altijd: wil je veel features en goede support dan moet je wellicht overstappen op een commercieel alternatief en dan ben je snel aangewezen op dure systemen. (zoals clearcase)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 11:24 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:39

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 11:03:
[...]

/me maar daar had ik het wel over |:(

VSS is dus geen geschikt revisie controle systeem voor niet-VStudio omgevingen,
Zie mijn vorige message over het gebruik van VSS in een Borland omgeving. Ik kan me voorstellen dat er soortgelijke dingen mogelijk zijn voor andere omgevingen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Maar ik wil geen flamewar over CVS in stand houden, als er mensen zijn die CVS het beste vinden dat er te krijgen is, by all means, pijnigt uzelf en geniet zou ik zeggen.
Zeker niet, we zijn juist geiniteresseerd in alternatieven voor VSS, en cvs is al genoemd, misschien dat er nog meer mogelijkheden zijn? En who's flaming here?
Deze thread ging en gaat over VSS alternatieven
Het gaat mij een beetje teveel over VSS zelf i.p.v. alternatieven, terwijl ik zelf ook serieus op zoek ben naar een eventuele vervanger voor sccs, maar die dus veel platformen ondersteunt en gemakkelijk te integreren is in veel editors/IDE's.
Aankomen met CVS als alternatief voor VSS ... [ en nog meer flamebait]
/me ..wou je nu eigenlijk wel of niet flamen?! :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 11:44 ]

Verwijderd

Creepy schreef op 03 December 2002 @ 11:23:
Zie mijn vorige message over het gebruik van VSS in een Borland omgeving. Ik kan me voorstellen dat er soortgelijke dingen mogelijk zijn voor andere omgevingen.
Ik had em gezien en daar heb ik idd wat aan.
Maar zijn d'r ook dit soort dingen mogelijk vanaf ander platformen, of gebeurt dit allemaal d.m.v. een win32 dll o.i.d. die dus alleen onder x86/windows te gebruiken is? De meeste IDE's voor microcontrollers e.d. kunnen ook met VSS overweg, maar we hebben ook nogal het e.a. onder *Nixen die bij dezelfde database moeten kunnen als de win32 omgevingen...

Verwijderd

afterburn schreef op 03 december 2002 @ 11:04:
Wij gebruiken hier ClearCase, en an sich werkt het goed. Maar zoals gezegd nogal duur: ca $15.000 per client licentie. Nu heb je niet voor elke client een licentie nodig, maar het telt wel erg hard aan. Wij werken hier met een 40-50 man op 15 concerrent client licenties, en dat gaat goed zolang de inactivity timer op 30 minuten (kortst mogelijke) staat. Maar dan praat je al wel over $225.000, en en dan heb je nog geen licentie voor de server software.
Die is wel gelikt ja, maar idd erg duur. Maar ik zie dat men met "Katie" een GPL alternatief probeert te maken, misschien toch nog maar even wachten totdat die goed bruikbaar is...

Verwijderd

Waar doel je op, je praat wartaal zo langzamerhand. Ik neem aan dat je me niet gelijk geeft, dus bezint eer gij begint lijkt me niet echt ergens op slaan :?
[...]
Zeker niet, we zijn juist geiniteresseerd in alternatieven voor VSS, en cvs is al genoemd, misschien dat er nog meer mogelijkheden zijn? En who's flaming here?
CVS is GEEN alternatief voor visual studio based ontwikkelomgevingen! Het staat er niet in het russisch, toch? TOCH dooremmeren over de pro/cons van CVS is daarom zinloos. vandaar dat het beter is niet meer over cvs te emmeren. ALs je een alternatief zoekt voor VSS in een vs omgeving, moet je zoeken naar SCC compliant systemen. CVS is dat N I E T. En of f*cking story. En ookal is het het beste sinds de uitvinding van de mechanische poepdoos, het boeit niet, het werkt nl. niet samen met visual studio.
[...]
Het gaat mij een beetje teveel over VSS zelf i.p.v. alternatieven, terwijl ik zelf serieus op zoek ben naar een eventuele vervanger voor sccs, maar die dus veel platformen ondersteunt en gemakkelijk te integreren is in veel editors/IDE's.
Dan moet je een eigen thread starten over sccs. Deze thread ging over sourcesafe alternatieven (zie topic) Visual studio werkt met scc compliant clients.

De vraag die is gesteld nl. ik wil een alternatief voor vss, is beantwoord met een wedervraag: waarom wil je dat dan? De reden voor die wedervraag is nl. dat veel mensen VSS een rampentool vinden maar dat nergens op gebaseerd is anders dan verkeerd gebruik. Niet dat VSS nu het beste is sinds de mechanische poepdoos, het gaat om het feit dat hij vss al binnen de poorten heeft en ANDERE SCC compliant systemen (je weet hopelijk wat dat inhoudt? Want je doet nu wel stoer met je CVS maar kennelijk heb je niet echt kaas gegeven van integratie van een sourcecontrol systeem IN een complexe ide als visual studio) erg veel geld kosten en dus het wellicht de moeite loont om VSS eens nader te bekijken.

Nogmaals: als jij CVS fijn vindt, prima, ik ben erg blij voor je, maar het is geen alternatief, het is niet scc compliant. En binnen visual studio wil je dat wel, anders mis je de integratiefunctionaliteit en moet je alle projectfiles handmatig aanpassen. Joh, daar had men net duizenden euros voor uitgegeven dat dat automatisch kon.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 11:58:
Waar doel je op, je praat wartaal zo langzamerhand. Ik neem aan dat je me niet gelijk geeft, dus bezint eer gij begint lijkt me niet echt ergens op slaan :?
Ik bedoelde dat je toch meestal wel eerst nadenkt voor je een file een naam geeft en als eerste versie inchecked.
CVS is GEEN alternatief voor visual studio based ontwikkelomgevingen! Het staat er niet in het russisch, toch? TOCH dooremmeren over de pro/cons van CVS is daarom zinloos.
Doe nou eens rustig en leer eerst een te lezen, ik heb het juist niet over CVS! 8)7

Dit topic gaat over alternatieven van VSS, en ook ik ben daarin geinteresseerd, en ik hoef dus zeker niet een nieuw topic te starten... :?

Ik vraag me gewoon ook af wat er verder te bieden is dan VSS en CVS, en de reden dat VSS waarschijnlijk niet voldoet is omdat er tot nog toe niemand is geweest die heeft gezegd dat dit ook kan werken op ander platformen dan win32. En dat CVS geen alternatief is zeg ik zelf al de hele tijd. En lees a.u.b. eens reactie eerst eens goed door voordat je reageert.
Ik ga in elk geval eens naar Aegis kijken, en jammer dat "Katie" nog in heel erg alpha stadium is.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 13:42 ]

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Heren, doe even rustig alstublieft. Discussieren mag, felheid is ook OK, maar houdt het beleefd en niet op de persoon.
Dank u.

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Zoek es naar een programmaatje dat 'TortoiseCVS' heet. Dat is een heel handige plugin voor Windows Explorer waarmee je in 1 oogopslag ziet wat up-to-date is en ook via rechtsklikken files kunt submitten e.d.

Great minds think in parallel gutters.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 12:58:
[...]
Nou je gaat toch wel eerst nadenken voor je een file een naam geeft en als eerste versie inchecked?
Ik maak een jaar of 8 professioneel software nu en het is me in elk project overkomen, ookal besteed ik veel tijd aan het bedenken van namen en dus filenames. Een file renamen is een normale actie, waarom zou dat in een sourcecontrol systeem niet kunnen? Omdat de filename de key is voor de hash van de inhoud? Mag ik dan concluderen dat het sourcecontrol systeem wellicht wat gammel is?
[...]
Als je niet veel meer kan bijdragen dan het roepen van een paar goedkope kreten, dan moet je gewoon niet reageren, dit topic gaat over alternatieven van VSS, en ook ik ben daarin geinteresseerd, en ik hoef dus zeker niet een nieuw topic te starten... :?
Normaliter reageren we hier op de topicstarter, of is een topic dat gestart wordt over omgeving A en tool B automatisch een teken voor een complete discussie over concurrent omgeving C en tool D ? You tell me! En alternatieven voor VSS zijn voor visual studio (de omgeving van de topicstarter!) alleen ALTERNATIEVEN, indien ze scc compliant zijn. daar gaat het om. Is een tool dat niet, is het geen alternatief. Dan kun jij dat als goedkope kreten betitelen, maar JIJ bent niet aan komen zetten met argumenten waarom cvs WEL een alternatief zou zijn voor VSS in een visual studio omgeving (de omgeving van de topicstarter!). Het is nl. niet scc compliant, dus geen alternatief.
/me OTOH: jij zit zo te flamen dat je wel om een slotje vraagt :(
Oh blablabla! Als jij alternatieven zoekt, moet je ook een alternatief kunnen herkennen en als je dat niet kunt moet je, no offence, je mond houden. Jij kunt wel aankomen met tool ABC en de topicstarter gaat dan wellicht denken "Goh, idd wellicht wel een alternatief!", en gaat daar tijd in steken en komt er dan achter dat die tool ABC helemaal niet integreert in visual studio want het is niet SCC compliant en ze dus problemen krijgen met projecten die in meerdere solutions zitten en noem maar op. Ga jij dan in je eigen tijd daar bij topicstarter de troep opruimen? NEE! Daarom moet je goed nadenken wanneer je iets antwoordt op een vraag. CVS IS geen alternatief in deze thread. Ouwehoeren over CVS en de features en of sccs daarin wel/niet goed werkt lijkt me dan ook mega-offtopic maar wel voer voor een nieuwe thread.

Nu ben ik waarschijnlijk wel weer degene die de zwarte piet toegespeeld krijgt mbt het verneuken van deze thread. Het moet maar weer, kennelijk mag je mensen er niet op wijzen dat het aanvoeren van alle mogelijke tools die een klein subsetje gemeen hebben met wat de topicstarter om vraagt ONZINNIG is en juist de topicstarter niet helpt maar juist verwart.
Ik vraag me gewoon ook af wat er verder te bieden is dan VSS en CVS, en de reden dat VSS waarschijnlijk niet voldoet is omdat er tot nog toe niemand is geweest die heeft gezegd dat dit ook kan werken op ander platformen dan win32. En dat CVS geen alternatief is zeg ik zelf al de hele tijd. En leer a.u.b. eens lezen voordat je zoveel (flame)wartaal uitspuugt, dat wordt niet zo gewaardeerd...
Wat wil je nou eigenlijk, hetzelfde als topicstarter? Werk je met visual studio? Met borland tools? Heb je alleen windows servers? Hoe groot is je team? In wat voor talen ontwikkelen jullie? Zijn dat maatwerkprojecten of standaardsoftware? Dat CVS geen alternatief is zeg je helemaal niet, ik zie de posting(s) niet staan iig. En 'geen alternatief', voor wat, wie, de topicstarter? Windows development in het algemeen? Unix development? Als je je nu gewoon bij het topic houdt, nl. alternatieven voor vss voor visual studio omgevingen, dan ben je snel klaar, dan hoef je nl. niet over cvs, niet over rcs en ook niet over sccs te praten, moet alleen kijken of de tool waarover je wilt praten scc compliant is. Klaar.

Gezeik altijd van die mensen die 0.0 kaas gegeten hebben van windows development, visual studio en de tools die voorhanden zijn op dat platform maar wel het hoogste woord over 'alternatieven' die dat niet zijn. :(

• whoami
[nohtml]
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 13:25:

Normaliter reageren we hier op de topicstarter, of is een topic dat gestart wordt over omgeving A en tool B automatisch een teken voor een complete discussie over concurrent omgeving C en tool D ? You tell me! En alternatieven voor VSS zijn voor visual studio (de omgeving van de topicstarter!) alleen ALTERNATIEVEN, indien ze scc compliant zijn. daar gaat het om. Is een tool dat niet, is het geen alternatief. Dan kun jij dat als goedkope kreten betitelen, maar JIJ bent niet aan komen zetten met argumenten waarom cvs WEL een alternatief zou zijn voor VSS in een visual studio omgeving (de omgeving van de topicstarter!). Het is nl. niet scc compliant, dus geen alternatief.

[...]

Oh blablabla! Als jij alternatieven zoekt, moet je ook een alternatief kunnen herkennen en als je dat niet kunt moet je, no offence, je mond houden. Jij kunt wel aankomen met tool ABC en de topicstarter gaat dan wellicht denken "Goh, idd wellicht wel een alternatief!", en gaat daar tijd in steken en komt er dan achter dat die tool ABC helemaal niet integreert in visual studio want het is niet SCC compliant en ze dus problemen krijgen met projecten die in meerdere solutions zitten en noem maar op. Ga jij dan in je eigen tijd daar bij topicstarter de troep opruimen? NEE! Daarom moet je goed nadenken wanneer je iets antwoordt op een vraag. CVS IS geen alternatief in deze thread. Ouwehoeren over CVS en de features en of sccs daarin wel/niet goed werkt lijkt me dan ook mega-offtopic maar wel voer voor een nieuwe thread.

Nu ben ik waarschijnlijk wel weer degene die de zwarte piet toegespeeld krijgt mbt het verneuken van deze thread. Het moet maar weer, kennelijk mag je mensen er niet op wijzen dat het aanvoeren van alle mogelijke tools die een klein subsetje gemeen hebben met wat de topicstarter om vraagt ONZINNIG is en juist de topicstarter niet helpt maar juist verwart.
Niet iedereen weet/wist dat een sourcecontrol tool moet voldoen aan de SCC standaard als je die tool in VS wilt integreren. Dat weet de TS misschien niet, en dat wist DaZaffiro misschien ook niet.
Dan is het natuurlijk goed dat jij zegt dat tool X geen alternatief is omwille van het niet SCC compliant zijn, maar je hoeft je daarom niet zo op te winden.
Wat wil je nou eigenlijk, hetzelfde als topicstarter? Werk je met visual studio? Met borland tools? Heb je alleen windows servers? Hoe groot is je team? In wat voor talen ontwikkelen jullie? Zijn dat maatwerkprojecten of standaardsoftware? Dat CVS geen alternatief is zeg je helemaal niet, ik zie de posting(s) niet staan iig. En 'geen alternatief', voor wat, wie, de topicstarter? Windows development in het algemeen? Unix development? Als je je nu gewoon bij het topic houdt, nl. alternatieven voor vss voor visual studio omgevingen, dan ben je snel klaar, dan hoef je nl. niet over cvs, niet over rcs en ook niet over sccs te praten, moet alleen kijken of de tool waarover je wilt praten scc compliant is. Klaar.
Als men verder geen alternatieven voor VS omgevingen kan opnoemen, zie ik niet in waarom er niet over andere source-control tools mag gesproken worden.
Trouwens, ik zie de topicstarter nergens expliciet vermelden dat het integreren van de sourcecontrol tool in de IDE een eis is.
Als dat idd geen must is, dan zie ik niet in waarom andere tools dan VSS geen alternatief zouden kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door whoami op 03-12-2002 13:36 ]

Verwijderd

En PVCS version manager al bekeken? http://www.merant.com/Products/ECM/VM/home.asp

Wij gebruiken het al een tijd als versie tool op hp-ux, maar is ook in de win32 variant te krijgen.
Wat maatwerk omheen gebouwd voor het creeeren van de buildfiles etc.
voor de configuration builder.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 13:25:
Ik ben niet degene die met CVS aankomt. SCC is belangrijk, maar zoals ik al uitgelegd heb, gaat het in mijn geval om een multiplatform omgeving, en om diverse IDE's voor microcontrollerprojecten, en zoek ik daar een totaaloplossing voor. Dus SCC compliant is niet zaligmakend in die situatie.
Oh blablabla! Als jij alternatieven zoekt, moet je ook een alternatief kunnen herkennen en als je dat niet kunt moet je, no offence, je mond houden.
D'r horen volgens mij twee groepen thuis op een GoT thread, zij die een stap verder geholpen willen worden en zij die een ander een stap verder willen helpen...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 14:06 ]

• whoami

Kap nou eens met het blijven op de man spelen. Als er hier personen zijn die willen flamen, dan doen ze dat maar via mail/icq/irc/whatever.

Verwijderd

whoami schreef op 03 december 2002 @ 13:32:
[nohtml]
[...]
Niet iedereen weet/wist dat een sourcecontrol tool moet voldoen aan de SCC standaard als je die tool in VS wilt integreren. Dat weet de TS misschien niet, en dat wist DaZaffiro misschien ook niet.
Dan is het natuurlijk goed dat jij zegt dat tool X geen alternatief is omwille van het niet SCC compliant zijn, maar je hoeft je daarom niet zo op te winden.
Errr, ik riep dat al een aantal keren, maar kennelijk hielp dat weinig. Ik riep dat CVS geen alternatief was want abc. Net als sommige anderen hier heb ik WEL de tijd genomen goed te kijken naar sourcesafe alvorens het in te zetten hier en het draait al 5 jaar naar behoren. Als ik dan zeg dat je daar, daar en daar op moet letten en vooral moet letten op de integratie van sourcesafe in projectfiles en als anderen datzelfde doen, moet er dan nog worden doorgezeverd over CVS en andere tools, bedoelt voor filebased projects (dus alle files in 1 dir, het project bestaat uit de gratie van een makefile)? Lijkt me vrij overbodig, to say the least.
[...]
Als men verder geen alternatieven voor VS omgevingen kan opnoemen, zie ik niet in waarom er niet over andere source-control tools mag gesproken worden.
Voor het beheren van textfiles zijn anderen wellicht voldoende (mocht je die op de win32 systemen die topicstarter gebruikt kunnen installeren). Maar voor projectbased development icm visual studio ben je aangewezen op scc compliant systemen. En dat is overigens snel uit de help van visual studio te halen.
Trouwens, ik zie de topicstarter nergens expliciet vermelden dat het integreren van de sourcecontrol tool in de IDE een eis is. Als dat idd geen must is, dan zie ik niet in waarom andere tools dan VSS geen alternatief zouden kunnen zijn.
Hij zegt zelf asp en vbscript. Ze hebben visual sourcesafe, ze willen win32. Moet ik het nog voor je optellen of niet? Als de topicstarter idd had vermeld HOE ze de projects beheren (ik gok met interdev en fp extensions) dan was het wellicht nog duidelijker geweest. Maar hoe gaan ze de com components die ze wellicht ook maken elders in het team dan beheren? Voor asp pages heb je niet echt vss nodig nee, maar voor com components, gemaakt in vc++ of vb wel degelijk. VSS zit gratis bij vs enterprise, dus hebben ze niet alleen interdev. Het lijkt me dan niet dat ze com components bouwen in delphi of gcc met vi.

Ik wilde alleen benadrukken, en dat doe ik nogmaals want men is hier nogal hardleers, dat de projectintegratie van sourcesafe gedaan door visual studio veelal de aanstichter is van de nare gebruikerservaring met sourcesafe. Ik kwam het nog tegen bij mn laatste freelance opdracht bij het bedrijf waar Nielsz tot voor kort ook werkte: men had in een veel te volle sourcesafe database gewoon een project (.net solution van webproject met 4 subprojects) in de vss explorer ingecheckt, geen sourcesafe integratie in de projectfiles. Ja, dat dan in visual studio openen en ermee werken gaat dan niet nee. Men vond het maar vreemd en sourcesafe maar een k*tproduct. Tja, als je niet navraagt waar toch die versnellingspook voor is haal je ook nooit de 120 in een normale gezinsauto.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 13:56:
[...]
Ik ben niet degene die met CVS aankomt, hoe vaak moet ik dat herhalen 8)7 8)7 8)7. SCC is belangrijk, maar zoals ik al uitgelegd heb, gaat het in mijn geval om een multiplatform omgeving, en om diverse IDE's voor microcontrollerprojecten, en zoek ik daar een totaaloplossing voor. (Maar dat had je al vaker kunnen lezen, als je er de tijd voor had genomen.) Dus SCC compliant is niet zaligmakend in die situatie.
Dus is de keuze in feite erg ruim voor je en je werk meer dan dat het zou moeten zijn: iedere file focussed source control systeem werkt dan voor je, je moet wel zorgdragen voor de projectfiles dat die samenwerken met de sourcecontrol faciliteit van je keuze. Als jij werkt met ide's die verder geen projectfiles/solutions gebruiken, dan heb je geen problemen, je configureert je compileacties mbv makefiles en checkt je files in/uit mbv de client die voor dat systeem geldt. Ik zou gaan voor aegis, kost niks en is robuust. http://aegis.sourceforge.net.

Mag ik aantekenen dat ik het iig verschrikkelijk vervelend vind als persoon A met probleem ABC een thread start en dat die thread dan over wordt genomen door persoon B met probleem ABD, gelijkend op dat van A maar waar NIET dezelfde oplossingen voor gevonden kunnen worden? Daarom zei ik ook: start een nieuwe thread, dan krijg JIJ de antwoorden die je wilt en de topicstarter van deze thread OOK, zonder dat JIJ door vss-scc blaataapverhalen hoeft te waden en topicstarter van deze thread door CVS-wel/niet/klote-zeurdozenstories hoeft te ploegen. Wat is daar nu zo moeilijk aan dat je dat niet begrijpt?
[...]
Lijkt mij dat jij beter je mond kunt houden want je helpt niemand een stap verder en wil ook geen stap verder geholpen worden en ben je dus in die zin overbodig op dit topic.
Ik HOEF ook niet geholpen te worden wat ik WEET het al jaren. Ik probeer juist mensen te helpen en te zorgen dat men niet wordt voorzien van goedbedoelde adviezen die niet KUNNEN waardoor vragenstellers alleen maar tijd kwijt zijn. Dat JIJ ook geholpen wilt worden en niet wilt horen wat ik te vertellen heb mbt topicstarters probleem is niet MIJN probleem, want jij begint nu eenmaal een subthread in deze thread over een probleem dat niet gelijk is aan topicstarters probleem en dus de oplossing naar alle waarschijnlijkheid ook niet.

• whoami
Allez, weer vriendjes?
Tipje voor in het vervolg: altijd eerst goed lezen vooraleer je een bepaalde reactie plaatst. Dan worden zo'n flames (die dan toch meestal het resultaat zijn van miscommunicatie) in het vervolg vermeden.

:*

Verwijderd

whoami schreef op 03 december 2002 @ 14:15:
Allez, weer vriendjes?
Tipje voor in het vervolg: altijd eerst goed lezen vooraleer je een bepaalde reactie plaatst. Dan worden zo'n flames (die dan toch meestal het resultaat zijn van miscommunicatie) in het vervolg vermeden.
Het maakt mij niet uit hoor. :) Ik vind het alleen nogal vervelend als ik meedoe in een discussie over het onderwerp aangesneden door een topicstarter en die discussie moet ineens ergens anders over gaan want iemand in die discussie wil nu ook aandacht zijn probleem! Maar goed, wellicht ben ik daarin een rare. 8)

Verwijderd

Nog even herhalen wat ik zoek:
(Mijn vraag gaat dus niet over cvs ook nooit geweest) Maar is d'r iemand die een SCC compliant alternatief kent voor VSS? Dit is dus ook precies wat de topicstarter zocht en ik nog steeds niet gevonden heb... Ik heb bovenop zijn criteria nog een vereiste, namelijk het moet ook intergreren met ander platformen. Niet scc-compliant alternatieven als rcs/sccs/aegis e.d. ken ik al wel, dus die zoek ik ook (eigenlijk) niet...

Onder win32 zijn de meeste gebruikte IDE's wel scc-ready. Keywords: "totaaloplossing"/"SCC compliant"/"Multiplatform clients"/"geen CVS".

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 14:47 . Reden: ter verduidelijking ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 14:24:
Nog even opnieuw formuleren:
Mijn vraag gaat dus niet over cvs, maar is d'r iemand die een SCC compliant alternatief kent voor VSS? Dit is dus ook precies wat de topicstarter zocht en ik nog steeds niet gevonden heb... Ik heb bovenop zijn criteria nog een vereiste, namelijk het moet ook intergreren met ander platformen. Niet scc-compliant alternatieven als rcs/sccs/aegis e.d. ken ik al wel, dus die zoek ik ook (eigenlijk) niet...
Niet gratis. Alleen voor veel geld. En dan nog heb je geen client van bv clearcase dat werkt met een cvs database. Maar SCC compliance op andere platformen is meestal niet zo'n belangrijk issue, dus ik zie het probleem daaromtrent niet zo, of gebruiken jullie een scc compliant ide voor het ontwikkelen van software voor meerdere platforms en/of willen jullie de database hosten op bv unix?

Alle op deze page staande systemen al bekeken:
http://www.thefreecountry.com/developercity/version.shtml
?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 14:32 ]

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Sorry dat ik me zo laat inmeng, maar het is weldegelijk mogelijk CVS via een SCC API in VS te krijgen.

http://www.jalindi.com/igloo/
Jalindi Igloo is a program that allows you to connect Microsoft Visual Studio and other IDEs directly to a CVS repository. The program is completely free and can be used anyway you like.

The product consists of a file called igloo.dll which is a connectivity module between visual studio or any SCCAPI compliant IDEs and the cvs2ntslib.dll that is supplied with CVS for NT.

Jalindi Igloo behaves in a similar way to Visual Source Safe when integrated with each IDE. It compliments WinCVS.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

nog andere SCC compliant apps:

SourceOffSite
StarTeam
PVCS
Perforce
Surround SCM (Seapine alliance)
ClearCase
MKS Source Integrity
QVCS
CS-RCS
TeamCoherence
IBM TeamConnection
Synergy CM (Continuus)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 14:30:
Niet gratis. Alleen voor veel geld. En dan nog heb je geen client van bv clearcase dat werkt met een cvs database. Maar SCC compliance op andere platformen is meestal niet zo'n belangrijk issue, dus ik zie het probleem daaromtrent niet zo, of gebruiken jullie een scc compliant ide voor het ontwikkelen van software voor meerdere platforms en/of willen jullie de database hosten op bv unix?

Alle op deze page staande systemen al bekeken:
http://www.thefreecountry.com/developercity/version.shtml
?
Nee, we willen echt geen CVS, geen voorbeelden met CVS graag. :(
En alle systemen op die pagina heb ik al bekeken. Het enige wat uberhaupt in de buurt komt is aegis, maar SCC-compliance is wel heel erg gewensd. Ben al een tijdje aan het verkennen wat er is, voor een overzicht, maar kan niks vinden dat zou kunnen voldoen... Volgende fase wordt hoe niet SCC-compliant dan toch goed geintergreerd kan gaan worden in alles en de bestaande systemen omgezet kunnen worden en hoeveel tijd+geld dat gaat kosten, maar volgens mij zitten ze hier meer met de kosten van het personeel dan die van nieuwe software :?

Verwijderd

LordLarry schreef op 03 December 2002 @ 15:08:
nog andere SCC compliant apps:

StarTeam
PVCS
Perforce
Surround SCM (Seapine alliance)
ClearCase
MKS Source Integrity
QVCS
CS-RCS
TeamCoherence
IBM TeamConnection
Synergy CM (Continuus)
_/-\o_ _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 16:13 ]

Verwijderd

LordLarry schreef op 03 december 2002 @ 15:06:
Sorry dat ik me zo laat inmeng, maar het is weldegelijk mogelijk CVS via een SCC API in VS te krijgen.
"Sorry" :? Je mag je juist altijd inmengen als je een contructieve bijdrage zou kunnen leveren! B) Doe dat aub zeker weer de volgende keer. Alleen wil ik in mijn geval geen CVS gebruiken, vanwege zijn beperkingen (zoals het niet kunnen sharen van files tussen projs), maar misschien een ander met dezelfde vraag (topicstarter of iemand die in de toekomst de search gebruikt). Misschien ken je ook een SCC plugin voor eagis?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 15:43 ]

• Scare360
lol SourceOffSite is een service bovenop de VSS server ;)

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
Ik ben nu aan het testen met footprints van Unipress.com, met een change configuration module, hij kan het opslaan in een SQL database, en intergreergd met Exhange (voor de groepen denk ik) ben er nog niet helemaal achter.

[toevoeging]
Er bestaat een wens hier op mijn stage dat de source control zegmaar
releases "bergijpt" dat wil zeggen, dat iets in versie 1.0 fout zit
wordt in 1.1 veranderd maar dan veranderd 1.1.1 en 1.1.2 ook
maar niet voor versie 1.2

bij Vss moet je hiervoor altijd een nieuw project openen.
[/toevoeging]

[ Voor 73% gewijzigd door Ronald_stage op 06-12-2002 09:43 . Reden: toevoeging ]

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Nee, onder VSS branch en share je het project en hoef je geen nieuw project te openen.

No offence. Ik zeg niet dat VSS zalig makend is, maar je kan onkunde of gebrek aan kennis over het product niet afschuiven op VSS. Het klinkt alsof de kennis van VSS bij jullie niet echt hoog is. Probeer anders eens ook naast je onderzoek naar alternatieven wat meer kennis op te doen van VSS.

[ Voor 64% gewijzigd door LordLarry op 06-12-2002 09:57 ]

Verwijderd

Ronald_stage schreef op 06 December 2002 @ 09:29:
Er bestaat een wens hier op mijn stage dat de source control zegmaar
releases "bergijpt" dat wil zeggen, dat iets in versie 1.0 fout zit
wordt in 1.1 veranderd maar dan veranderd 1.1.1 en 1.1.2 ook
maar niet voor versie 1.2

bij Vss moet je hiervoor altijd een nieuw project openen.
versie 1.2 branchen vanaf versie 1.0. je hebt dan 2 takken. je fixt iets in v1.1 dat een relabel is van de 1.0 tak, daar leid je 1.1.1 en 1.1.2 af. Die hebben dus automatisch de fix in zich. Versie 1.2 is gebranched vanaf 1.0, en heeft de fix dus niet in zich.

V1.2 is idd een nieuw project. Ik snap niet hoe je anders 2 sourcetakken kunt behouden ZONDER 2 projecten te maken. En waarom zou je een fout niet ook willen fixen voor 1.2?

[edit]Footprints heeft voor zover ik het kan bekijken, geen moer met sourcecontrol te maken maar met customer support tracking. Of heb ik het mis?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 09:58 ]

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
Ik ben geen VSS expert, maar nadat ik de VSS wat "sneller" heb gemaakt wat mijn grote probleem er mee was, verteld een collega, dat dat probleem heeeft met VSS versie 10. tot 1.2 zeg maar... ik zal het gaan probeeren en als het werkt ga ik stoppen met mijn onderzoek naar alternatieven.

oh
http://www.intasoft.net/
all change is een add-on voor footprint...

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Nog iets waar VSS langzaam van kan worden zijn virusscanners. Zet ze eens uit op de server en de client voor de test. Of laat ze aan, maar stel zo in dat de SS dir's overgeslagen worden.

• Johannes
  • Laatst online: 29-07 19:20
offtopic:
Ik wil met deze post niet aangeven dat de topicstarter CVS zou moeten gebruiken. Zonder SCC-compliance lijkt me dat niet erg zinvol. Ik heb slechts enkele correcties.
[...]

Ik neem aan dat je hier alleen doelt op de visuele ondersteuning? De andere functies zitten namelijk wel in CVS. Het klopt dat de enige visuele ondersteuning die CVS je geeft zogenaamde 'conflict markers' zijn, die aangeven welke stukken CVS niet zelf kon mergen. Daarna kun je in de editor van je keuze deze conflicten verhelpen.
Wel het renamen van een file op zich, want soms creeer je een sourcefile en besluit je 5 minuten daarna dat de naam niet zo goed gekozen is. In CVS ben je dan het haasje, iets dat onnodig is.
Het is niet zo moeilijk om een bestand te renamen met CVS.
code:
1
2
3
4
$ mv old new
$ cvs remove old
$ cvs add new
$ cvs commit -m "Renamed old to new" old new
Het kan eleganter (ik zou een 'cvs rename' commando ook fijn vinden), maar het kan wel.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Verwijderd

Johannes schreef op 07 december 2002 @ 04:20:
[...]
Ik neem aan dat je hier alleen doelt op de visuele ondersteuning? De andere functies zitten namelijk wel in CVS. Het klopt dat de enige visuele ondersteuning die CVS je geeft zogenaamde 'conflict markers' zijn, die aangeven welke stukken CVS niet zelf kon mergen. Daarna kun je in de editor van je keuze deze conflicten verhelpen.
Ik wist niet dat CVS branches terug kon mergen. Bij mijn weten kun je alleen branchen en sharen maar niet branches terugmergen (dus changes in branche 1 terug mergen in een brache van 1)
[...]
Het is niet zo moeilijk om een bestand te renamen met CVS.
code:
1
2
3
4
$ mv old new
$ cvs remove old
$ cvs add new
$ cvs commit -m "Renamed old to new" old new
Het kan eleganter (ik zou een 'cvs rename' commando ook fijn vinden), maar het kan wel.
Dit is onzin natuurlijk, want nu ben ik de history van de file kwijt, of ik moet de file met de oude naam ook vasthouden.

• Johannes
  • Laatst online: 29-07 19:20
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 10:56:
[...]

Ik wist niet dat CVS branches terug kon mergen. Bij mijn weten kun je alleen branchen en sharen maar niet branches terugmergen (dus changes in branche 1 terug mergen in een brache van 1)
Ik volg je hier niet helemaal. Bedoel je hier dat je dacht dat branches niet gemerged konden worden met de trunk (de mainline) of andersom. Het kan namelijk allebei (zie bijv. de manual of een FAQ).
Dit is onzin natuurlijk, want nu ben ik de history van de file kwijt, of ik moet de file met de oude naam ook vasthouden.
Onthouden, bedoel je? Het klopt dat de history van voor de rename alleen onder de oude naam op te halen is, maar je bent de changes niet kwijt. Je kan ook nog gaan prutsen in de repository om wel de history naar je nieuwe file te moven, maar dat raad ik niemand aan.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• Scare360
Het ziet er allemaal zo leuk uit op papier en werkt zo fijn bij kleine hobby projecten, maar oei oei zodra je het in gebruik neemt in een productie omgeving.

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
[qoute]MS heeft in de MSDN wat artikelen geplaatst met 'best practises' voor Visual Sourcesafe. Die helpen je wellicht ook in de goede richting.[/qoute]

ik ben aan het zoeken op http://msdn.microsoft.com/ssafe/default.asp maar kan d'r niet
veel vinden. Otis weet je toevallig de locatie nog?

Verwijderd

staan in de help van sourcesafe zelf.

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
Pagina: 1