Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Telefoonnummer achterhalen mbv KPN apparatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als je via de telefoon door een onbekende (nummer onderdrukt) wordt lastig gevallen, is het mogelijk KPN in te schakelen die dan met wat apparatuur langs komt om te kijken welk nummer dat is. Ik weet niet of ze dan een link leggen met het 'hoofdkwartier' of dat alle informatie alsnog te achterhalen is vanaf het huisnummer. Weet een van jullie misschien hoe dit werkt en of het mogelijk is zelf zo'n apparaatje te klussen (ervan uitgaand dat er geen link wordt gelegd met het 'hoofdkwartier'?

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05 13:19
OpifexMaximus schreef op 28 November 2002 @ 11:24:
Als je via de telefoon door een onbekende (nummer onderdrukt) wordt lastig gevallen, is het mogelijk KPN in te schakelen die dan met wat apparatuur langs komt om te kijken welk nummer dat is. Ik weet niet of ze dan een link leggen met het 'hoofdkwartier' of dat alle informatie alsnog te achterhalen is vanaf het huisnummer. Weet een van jullie misschien hoe dit werkt en of het mogelijk is zelf zo'n apparaatje te klussen (ervan uitgaand dat er geen link wordt gelegd met het 'hoofdkwartier'?
In deze tijd komt de kpn echt niet meer langs hoor, alle nummers die je belt, staan ergens netjes opgeslagen, en geheime nummes worden op de specificatie weergegeven als 'afgeschermd'.

Als jij herhaaldelijk wordt lastiggevallen, kan je aangifte doen, en bij 3x herhaling hiervan zal de kpn een brief sturen naar diegene. (zonder dat jij weet wie het was overigens).

Like this yall...

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

De apparatuur die gebruikt zal worden om een lastig persoon te achterhalen wordt in de centrale zelf gebruikt. Let wel, dit moet per aansluiting gedaan worden en op aanvraag want het is een prijzige aangelegenheid om uit te voeren (het kost de klant niets).

De KPN weet standaard dus niet wie het persoon is die een ander lastigvalt, daar is dus een speciaal onderzoek voor nodig.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jammer dat het nummer niet sowieso wordt meegestuurd met het telefoongesprek. Het was eigenlijk mijn bedoeling om mijn nummermelder iets uit te breiden.

Maar aangezien het niet mogelijk is, kan er op dit draadje wel een slotje.

Verwijderd

Het schijnt mogelijk te zijn een SIM kaart in een GSM telefoon te (laten) veranderen. Op deze manier worden ook de onderdrukte / prive nummers (gewoon) weergegeven. }) Dus waarom niet bij vaste telefonie?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 11:57 . Reden: stijlfout ]

Verwijderd

Omdat het nummer vanaf de centrale niet meegestuurd wordt......

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 11:51:
Het schijnt mogelijk te zijn een SIM kaart in een GSM telefoon te (laten) veranderen. Op deze manier worden ook de onderdrukte / prive nummers (gewoon) weergegeven. }) Dus waarom niet bij vaste telefonie?
ja en ik heb ook gehoord dat je met de straling van een mobiele telefoon aliens kan neerschieten.... niet alles wat je hoort is waar. Zolang een nummer niet meegezonden wordt door de centrale kan je aan je phone tweaken wat je wilt, maar je zal geen nummer te zien krijgen.

Verwijderd

hij wordt wel degelijk meegezonden volgens mij.
Want bijv. 112 kan wel je nummer achterhalen terwijl je het uit hebt staan.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 13:56
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 13:41:
hij wordt wel degelijk meegezonden volgens mij.
Want bijv. 112 kan wel je nummer achterhalen terwijl je het uit hebt staan.
nee, bij de centrale van 112 en bij de politie is een apparaat beschikbaar dat het nummer wel zichtbaar maakt om misbruik tegen te gaan.

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-11 20:21

Skinny

DIRECT!

larsemenneke schreef op 28 November 2002 @ 13:45:
[...]

nee, bij de centrale van 112 en bij de politie is een apparaat beschikbaar dat het nummer wel zichtbaar maakt om misbruik tegen te gaan.
Dan komt het toch via de lijn binnen of.. :?

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Verwijderd

alle tel. nr. worden via de lijn verzonden. Het is dus mogelijk om "iets" te vinden om alle nummers zichtbaar te maken!

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05 13:19
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 13:52:
alle tel. nr. worden via de lijn verzonden. Het is dus mogelijk om "iets" te vinden om alle nummers zichtbaar te maken!
Hoe kom je daar nou bij man ??!
Als jij belt naar een analoge telefoon met een nummermelder, krijgt de telefoon nog voordat er een 'ringpulse' wordt verstuurd eerst een aantal DTMF-tonen binnen waardoor jouw nummermelder het kan weergeven.

Wordt je gebeld door een geheim nummer, dan krijg je deze DTMF toontjes NIET en daadoor verschijnt er niets op het display.

Als je de data van een digitale ISDN lijn uitleest, krijg je ook bij deze geen geheime nummerinfo binnen.

Verder vermoed ik dat bij 112, de blokkade van het versturen van deze info er gewoon uit is gehaald waardoor daar alle nummers verschijnen. In ieder geval kan de kpn achteraf zondermeer terugvinden welke nummers je hebt gedraaid / door wie je gebeld bent.

Like this yall...

Verwijderd

mrFreeZe schreef op 28 November 2002 @ 14:02:
[...]

Hoe kom je daar nou bij man ??!
Als jij belt naar een analoge telefoon met een nummermelder, krijgt de telefoon nog voordat er een 'ringpulse' wordt verstuurd eerst een aantal DTMF-tonen binnen waardoor jouw nummermelder het kan weergeven.

Wordt je gebeld door een geheim nummer, dan krijg je deze DTMF toontjes NIET en daadoor verschijnt er niets op het display.

Als je de data van een digitale ISDN lijn uitleest, krijg je ook bij deze geen geheime nummerinfo binnen.

Verder vermoed ik dat bij 112, de blokkade van het versturen van deze info er gewoon uit is gehaald waardoor daar alle nummers verschijnen. In ieder geval kan de kpn achteraf zondermeer terugvinden welke nummers je hebt gedraaid / door wie je gebeld bent.
Juist ja, vanaf de centrale ( zoals ik al eerder melde) wordt dan DTMF/signalering niet meegestuurd.
De gegevens komen dus wel gewoon aan in de centrale maar komen er niet meer uit.....

Een programering in de centrale overruled dit als je 112 belt.

• T006
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 13:48
Het is voor de Alarmcentrale lastig als iemand onderdrukt belt.
Als je bijvoorbeeld de brandweer belt en ze willen je terug bellen moeten ze eerst naar de 112 centrale bellen. Alleen daar kunnen ze het nummer achterhalen.
Pagina: 1