Wisselen van ADSL provider

Pagina: 1
Acties:

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Hoe gemakkelijk is het om van ADSL provider te wisselen (als beide gebruik maken van dezelfde ADSL struktuur, zoals KPN ADSL).

Vanaf januari kan ik nl. ADSL krijgen. Oorspronkelijk had ik me bij XS4ALL willen aanmelden. Nu heeft Tiscali echter die aanbeiding met 6 maanden gratis (bij een contract van 24 maanden). Beide gebruiken KPN ADSL, dat scheelt bij een Basic abbo gauw zo een 300 euro. Na 2 jaar kan ik dan alsnog na XS4ALL. Maar hoe gemakkelijk gaat dat? Moet je je dan ook opnieuw aanmelden bij KPN ADSL of blijft dat gewoon doorlopen en wissel je zonder onderbreking van Tiscali naar XS4ALL. Heeft iemand daar ervaring mee?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-07 09:34
Volgens mij is het zo dat je eerst de ene moet opzeggen voordat je de andere kan aanvragen. Maar zeker weten doe ik het niet.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
laat maar, ik heb het na wat zoeken bij de XS4ALL FAQ gevonden:
Het is nog niet mogelijk om tussen internet providers te wisselen, zonder uw huidige adsl-abonnement op te zeggen. U kunt bij uw nieuwe provider een nieuwe aanvraag indienen nadat uw huidige provider en KPN Telecom uw opzegging administratief hebben verwerkt. Normaliter duurt dat enkele weken. Voor de nieuwe aanvraag bij uw nieuwe provider dient u opnieuw de eenmalige aansluitkosten ADSL van KPN Telecom te betalen. De periode tussen de opzegging bij uw oude internet provider en het opnieuw aangeloten zijn bij uw nieuwe provider kunt u niet internetten via ADSL.

Het is de verwachting dat het in de toekomst eenvoudiger wordt te switchen tussen internet providers op het ADSL van KPN netwerk. XS4ALL adviseert daarop te wachten voordat u met ADSL overstapt van of naar XS4ALL.
Niet zo best. Wellicht dat het over 2 jaar beter is.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!