Toon posts:

A7V333: cpu frequency error.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook een vreemd probleem met de a7v333.
Gisteren heb ik mijn kast behangen met pax.mate.
Hierna wilde ik opstarten. Alle leds branden, de fans draaien, maar de cdroms gaan niet open en ik heb alleen maar een zwart scherm (geen signaal).
Na enkele minuten hoor ik een piep en krijg beeld. Het systeem gaat meteen de bios in en ik krijg de melding dat de cpu frequency niet goed was.
Er zit een xp 1800+ in (locked) en de fsb staat op 133 (mem 1:1, 4:5 zelfde probleem).
Verder zit er een gf3 ti200 in, 2 netwerkkaarten, een winfast tv 2000 xp en een terratec sixpack. Het systeem beschikt over 512 mb pc 2100 (samsung). Er zijn 2 maxtor hd's, een brander en een dvd speler.
De voeding is 300 watt (noname, stabiele voltages) en de cpu temp is rond de 45 graden.

Ik gebruik bios versie 10.15.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

Lijkt er op dat er wat niet goed is in de voeding, zou ff alle stekkers&componenten nakijken en er opnieuw insteken. Proc zit goed vast?? succes

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
CPu zit goed. Stekkers ook goed.
Het vreemde is gewoon dat als ik het systeem 5 minuten laat staan, het wel doorstart (met de foutmelding).
Ook werkt de resetknop niet op het moment dat er niks gebeurt.

Verwijderd

bios ff reseten, misschien dat dat helpt. en adners zou ik alles ff los halen en dan opnieuw instekken.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/volt.jpg

Misschien toch voltage???
Vooral de 5 volt...

Edit: duidelijkere afbeelding.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 12:05 ]

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Nee, die voltage afwijkingen zijn binnen de perken hoor.

edit:
zelf heb ik 3,23v, 4,84v, 12,16 en -12,60 voor wat zou moeten zijn 3,3v, 5,0v, 12,00v en -12,00v.

[ Voor 50% gewijzigd door Inferno op 28-11-2002 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
De afwijkingen zijn inderdaad gering.
Maar waar kan ik het dan nog zoeken? Voor mij is er geen logische verklaring.
De hd's zijn ok, gf3ti200 is ok.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik meerdere dingen afkoppel, is het probleem weg. Dus het lijkt mij (99 % kans) de voeding!
Pagina: 1