Ik heb sinds zaterdag een probleem: Als ik een 3d game opstart (MoHAA, SoF2, return to castle Wolfenstein) dan knalt hij binnen een paar minuten eruit en geeft een MS foutmelding. Ik heb de volgende zaken onderzocht:
- videokaart vervangen door 'ouwe' Gforce 2 Ti
- laatste WHQL drivers 40.72 (had ik al) opnieuw geinstalleerd.
- ghost van twee weken oud teruggezet
- game partitie geformatteerd en spellen opnieuw geinstalleerd
Niets hielp. Gisteren heb ik mijn C schijf geformatteerd en een schone XP prof. install uitgevoerd (zonder SP1 eroverheen). Alleen de nieuwste detonator geinstalleerd (40.72) en de laatste via drivers. je begrijpt het al: weer hetzelfde probleem
Nu heb ik sinds zaterdag een extra reep 256 MB ram (ddr 266) bijgeplaatst in de derde sleuf. Gewoon a-merk van Mycom.
Daarnaast heb ik mijn Creative liveplayer in een ander PCI slot gezet, zodat mijn videokaart meer ruimte heeft (ivm met luchtcirculatie).
Kan een van deze wijzigingen zorgen voor het probleem?
Voor de duidelijkheid: werken in windows, met office en explorer geeft verder geen problemen, het doet zicht puur voor bij 3D games.
Hopelijk kan iemand me op weg helpen het probleem te vinden en op te lossen.
- videokaart vervangen door 'ouwe' Gforce 2 Ti
- laatste WHQL drivers 40.72 (had ik al) opnieuw geinstalleerd.
- ghost van twee weken oud teruggezet
- game partitie geformatteerd en spellen opnieuw geinstalleerd
Niets hielp. Gisteren heb ik mijn C schijf geformatteerd en een schone XP prof. install uitgevoerd (zonder SP1 eroverheen). Alleen de nieuwste detonator geinstalleerd (40.72) en de laatste via drivers. je begrijpt het al: weer hetzelfde probleem
Nu heb ik sinds zaterdag een extra reep 256 MB ram (ddr 266) bijgeplaatst in de derde sleuf. Gewoon a-merk van Mycom.
Daarnaast heb ik mijn Creative liveplayer in een ander PCI slot gezet, zodat mijn videokaart meer ruimte heeft (ivm met luchtcirculatie).
Kan een van deze wijzigingen zorgen voor het probleem?
Voor de duidelijkheid: werken in windows, met office en explorer geeft verder geen problemen, het doet zicht puur voor bij 3D games.
Hopelijk kan iemand me op weg helpen het probleem te vinden en op te lossen.