Toon posts:

vreemde print opdrachten bij Novell 5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er worden soms zo maar papieren geprint met een paar ASCII codes.
Dit gebeurt niet bij een printer maar bij alle. Het netwerk draait hier op Novell Netware 5.1 en Windows 2000 server de print server zijn allemaal intel NetportExpress. Ik zelf denk dat het een bug is Novell. Wie weet her een oplossing voor?

Verwijderd

Bugbear virus?
Hadden we een tijdje geleden hier ook. Knap lastig

Een bug in netware die zomaar print ken ik niet.

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

indeed zal het bugbear virus wel zijn

what?

Verwijderd

Zal iedereen al zegt idd bugbear. Wij hebben het hier het makkelijkst opgelost met de Bugbeartool van Panda. Kijkt ook meteen naar een aantal recente andere virussen

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie kent bugbear niet ...

Echter zie ik geen echte link tussen een virus en printen.
Enfin.

Ik snap ook niet hoe het aan NW zou kunnen liggen als je de printers op een W2K server draait :?

Laat ff werten of het een virus is, en anders meer info graag.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Bugbear probeert zichzelf naar alle shares te kopieren en kijkt hierbij niet naar of het misschien een printershare is. ( ter info )

Maar het is wel vreemd want hier waren het lokaal gedeelde printers en niet netwerkprinters.

Verwijderd

Het bugbear virus zend data over het netwerk dat door de printers gezien wordt als een printopdracht. daarna spugen zinloze printjes uit. Af en toe kom je vreemde opdrachten in de queue's tegen, maar over het algemeen zie je niets.

Symantec:

W32.Bugbear@mm is a mass-mailing worm. It can also spread through network shares. It has keystroke-logging and backdoor capabilities. The worm also attempts to terminate the processes of various antivirus and firewall programs.

Because the worm does not properly handle the network resource types, it may flood shared printer resources, which causes them to print garbage or disrupt their normal functionality.

It is written in the Microsoft Visual C++ 6 programming language and is compressed with UPX v0.76.1-1.22.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben inderdaad het bugbear virus gehad maar dat hebben we al best een tijdje niet meer. maar voor dat we het bugbear virus hadden hadden we ook al last van het print probleem.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op 28 November 2002 @ 10:44:
* Koffie kent bugbear niet ...

Echter zie ik geen echte link tussen een virus en printen.
Enfin.

Ik snap ook niet hoe het aan NW zou kunnen liggen als je de printers op een W2K server draait :?

Laat ff werten of het een virus is, en anders meer info graag.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem doet zich alleen niet voor bij een HP laserjet 2100.
Hoe meer er op een printer wordt geprint hoe vaker hij onzin print

voorbeelden hier van is

%-12345x

OF

5X

OF

345X

er staat dan ook niks meer op de pagina

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 15:17 ]

Pagina: 1