PoV Ati Radeon 9700 Pro probleem

Pagina: 1
Acties:

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 18:42
Heel vaak als ik net mijn pc opstart en in Windows XP Pro kom dan heb ik een heel raar beeld op mijn 17 Inch Samsung monitor. Het beeld van de monitor is lang niet opgevult ( er zitten zwarte randen omheen ) en er lopen hele fijne horizontale zwarte lijnen door het beeld. Ook staat er ineens een standaard monitor geinstalleerd i.p.v Plug and Play monitor. Wanneer ik weer restart, is het beeld ALTIJD weer goed. Het valt me op dat dit alleen gebeurd wanneer de pc een tijdje uit gestaan heeft. Ik heb de nieuwste originele catalist drivers (2.4) geinstalleerd en Rage3d tweak.

Specs pc (niet overgeclockt) :

Intel P4 2.533 Ghz (niet geoced)
Asus P4T533-C
2x 256 Rimm geheugen (1066)
Point of View Ati Radeon 9700 Pro

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Waarom probeer niet de goede monitor te installeren ipv de standaard plug & play monitor ?

• GeneralNL
Omdat het altijd goed gewerkt heeft met Windows XP op me vorige pc met Geforce 2 GTS. Het lijkt me raar dat het hier dan aan ligt...

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Het lijkt erop alsof je monitor moeite heeft met aangaan en dat tijdens het laden van windows de monitor nog niet gezien wordt.
Als ik de pc aanzet zonder mijn monitor aan te zetten heb ik ook een vreemd en lelijk beeld. (en nadat de pc is opgestart dus mijn monitor aanzet)

Oplossing, eerst je monitor aanzetten en dan pas de pc?

[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 28-11-2002 11:40 ]

• GeneralNL
hjs schreef op 28 November 2002 @ 11:39:
Het lijkt erop alsof je monitor moeite heeft met aangaan en dat tijdens het laden van windows de monitor nog niet gezien wordt.
Als ik de pc aanzet zonder mijn monitor aan te zetten heb ik ook een vreemd en lelijk beeld. (en nadat de pc is opgestart dus mijn monitor aanzet)

Oplossing, eerst je monitor aanzetten en dan pas de pc?
Nou ik heb dit eens getest en het moet volgens mij zo wel zijn. Wel vaag vind ik. Dit had ik anders nooit... Is hier geen andere oplossing voor?