Toon posts:

Pictogram wisseling OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om op het buroblad van w98 een pictogram te plaatsen met een commando zodat ik van daar uit "rechtstreeks" naar RedHhat 6.1 kan gaan of zit ik nu echt uit mijn nek te ulle

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In theorie kan dat wel. Je moet dan een boot manager hebben die zoiets ondersteunt.
Dan kun je een script schrijven dat de boot manager vertelt wat je wilt starten en dat daarna Windows afsluit en herstart.

Ik weet niet of dit met momenteel mogelijk is met de huidige boot managers.

Verwijderd

Wat ook een idee is VMware, afkomstig uit de Linux wereld maar nu ook voor windows beschikbaar is, kijk eens op www.vmware.com

en lees daar het volgende :

Now you can do all these things. And more.

You can create a whole set of virtual computers -- whether you operate under Linux, Windows NT, or Windows 2000. And forget about dual booting. You can run them all at the same time.

The result? All your work takes place on one machine. You save money. Increase efficiency. And free up valuable resources.

In fact, you change the way you work. Forever.

<a href="http://www.vmware.com/products/features_ws.html">Next</a>: VMware Features</b>

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat lijkt een soort multi tasking voor OSs.
Maar wordt dat niet heel erg langzaam?

En jammer dat het niet gratis is, zoals veel andere Linux apps.

Verwijderd

Valt wel mee, maar je hebt wel een sloot geheugen nodig ja dat is waar, je geeft van te voren aan bijvoorbeeld als besturingssysteem Windows NT, doorop installeer je VMware en dan begin je nieuwe sessies te creeren, dit doet hij als volgt je krijgt een soort van wizzard met de vragen wat voor een hardware je wilt werken, hoegrote HDD met hoeveel mem en of je fdd,cdrom en nic wil gebruiken.

daarna boot hij een soort van Bios simulatie en je kunt je gang gaan, in werkelijkheid maar je een grote file aan waar alles in staat. als je dus 3 sessie's maakt en deze allemaal 64 mb laat gebruiken en je start ze tegelijk dan kan het zijn dat je 3*64 + je Nt geheugen nodig hebt.

Verwijderd

Leer het programma LOADLIN gebruiken
(staat op je linux cd)
stel het in m.b.v een batch-bestand , en maak daarna op je win98 desktop een snelkoppeling naar het batch-bestand, dat in msdos-modus moet starten.

VMware werkt alleen onder LInux/winNT/win2000
(en moeizaam op Whistler)

Dus kort samengevat:

maak een map genaamd LOADLIN aan op je win98 schijf op de C:\
de map heet dan C:\LOADLIN
kopieer LOADLIN.* naar C:\LOADLIN map
open nu een commandoregel (command-prompt)
tik in:
C:
CD\
CD LOADLIN
EDIT LINUX.BAT

Linux.bat krijgt dan de volgende inhoud:
LOADLIN KERNEL /DEV/HDA4

(bijvoorbeeld, kijk de documentatie na)

maak nu een snelkoppeling op je win98-desktop naar C:\LOADLIN\LINUX.BAT

da was't wel zo'n beetje

• Olaf van der Spek
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 17:10 schreef Ebrink het volgende:
Valt wel mee, maar je hebt wel een sloot geheugen nodig ja dat is waar, je geeft van te voren aan bijvoorbeeld als besturingssysteem Windows NT, doorop installeer je VMware en dan begin je nieuwe sessies te creeren, dit doet hij als volgt je krijgt een soort van wizzard met de vragen wat voor een hardware je wilt werken, hoegrote HDD met hoeveel mem en of je fdd,cdrom en nic wil gebruiken.

daarna boot hij een soort van Bios simulatie en je kunt je gang gaan, in werkelijkheid maar je een grote file aan waar alles in staat. als je dus 3 sessie's maakt en deze allemaal 64 mb laat gebruiken en je start ze tegelijk dan kan het zijn dat je 3*64 + je Nt geheugen nodig hebt.[/quote]Ja, ik heb nu de slideshow op de website gezien. Ziet er inderdaad goed uit, jammer alleen dat ik Windows 98 gebruik en daar geen versie voor is.
Met speciale device drivers wordt het inderdaad een stuk sneller dan met emulatie.

Verwijderd

Topicstarter
We gaan het proberen met loadlin komt het dichste in de buurt met wat ik wilde.
Pagina: 1