Toon posts:

Windows XP ?deactiveren?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk in een computerzaak en wij willen geen illigale versies van windows verkopen, laat staan installeren. Omdat sommige mensen toch een pc zonder de legale versie van windows willen kopen, willen wij deze wel eerst getest hebben, want zonder testen komen de pc's hier niet de deur uit.

Jullie snappen ook wel dat een pc met een legale windows licensie makkelijk te testen is, want windows staat er al (goed) op en veel van onze testsoftware draait onder windows...

Nu willen wij graag op elk systeem windows installeren, testen en dan eigenlijk bij die pc's die zonder licentie verkocht worden de code wissen, zodat de klant deze zelf moet invoeren en wij niet illigaal bezig zijn.

Is hier een simpel programma voor die de code eruit haalt en zodat de klant vervolgens een scherm krijgt waar hij een geldige code moet invoeren?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

waarom niet gewoon testen en daarna de HD wissen?

de betaler vervuilt

• Ingens
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:01
Format c:?? Als ze geen windows kopen hoeft er imho ook geen (gedeactiveerde) windows op te staan.

An eye for an eye makes the whole world blind.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Er zal vast wel zo'n progje bestaan alleen mag die hier niet gepost worden denk ik...

BOINC stats

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Topic verkeerd begrepen. :)

[ Voor 91% gewijzigd door hereweare67893 op 28-11-2002 10:05 . Reden: doh ]

Verwijderd

ff zoeken via google. In de procedure om een XP versie met de bekende geblokeerde code staat ook hoe je XP kunt deactiveren door het aanpassen van een register key. Ik plaats hier geen links omdat dat volgens mij niet mag 8) .

Verwijderd

Als mensen een PC willen kopen zonder een legale versie van XP dan kopen ze maar een PC met een lege HD... simpel :)

Dus gewoon testen en daarna de HD wissen.

Verwijderd

Microsoft heeft daarvoor toch SYSPREP beschikbaar? Kun je windows weer in OEM staat terugbrengen.

• Ingens
  • Laatst online: 15:01
JvH schreef op 28 November 2002 @ 09:59:
Het lijkt me dat de data die op de computer staat privacygevoelig is, en je ook niet meteen iets mag wissen, zeker niet in een OS. Dat ze een illegale versie geinstalleerd hebben is hun keus, en daar zijn jullie niet verantwoordelijk voor.
Daarnaast zie ik geen enkele reden waar een illegale versie slechter zou werken dan een legale.
Volgens mij als ik zijn verhaal goed snap gaat het over nieuw uit te leveren pc´s waar om te testen of alles werkt windows xp op wordt geinstaleerd. De klanten hebben dus geen helemaal geen tijd gehad om een (illegale) windows te instaleren

An eye for an eye makes the whole world blind.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 10:03:
Microsoft heeft daarvoor toch SYSPREP beschikbaar? Kun je windows weer in OEM staat terugbrengen.
Dat zou wel eens kunnen, ik heb ooit stage gelopen bij een ander computer bedrijf, en daar hadden ze idd een proggie om alles weer in de OEM staat te brengen, en dat was zekers niet illigaal...

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

JvH schreef op 28 November 2002 @ 09:59:
Het lijkt me dat de data die op de computer staat privacygevoelig is, en je ook niet meteen iets mag wissen, zeker niet in een OS. Dat ze een illegale versie geinstalleerd hebben is hun keus, en daar zijn jullie niet verantwoordelijk voor.
Daarnaast zie ik geen enkele reden waar een illegale versie slechter zou werken dan een legale.
anders lees je de eerste post ff :+

de betaler vervuilt

Verwijderd

sysprep doet wonderen

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:29

FastBunny

Give it the Works !

Start, uitvoeren, regedit, ga naar
HKey_Local_Machine\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents

Verander minimaal 1 setje nummers van de OOBETimer en Windows is meteen gedeactiveerd, en verliest ook meteen zijn regristratiecode :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als je dit trucje ook echt toe gaat passen zou ik eerst maar eens met MS Nederland gaan bellen om te vragen hoe legaal een gedeactiveerde Windows leveren is.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
GA!S schreef op 28 november 2002 @ 10:14:
Als je dit trucje ook echt toe gaat passen zou ik eerst maar eens met MS Nederland gaan bellen om te vragen hoe legaal een gedeactiveerde Windows leveren is.
dat sysrep is toch niet illigaal lijkt mij?, staat tenslotte op de XP cd, en microsoft ligt het ook nog even toe http://support.microsoft....x?scid=KB;en-us;q302577#2

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Het gaat niet over sysrep, het gaat over het feit dat je windows op een systeem zet zonder dat daar een geldige licentie bij geleverd wordt.

de betaler vervuilt

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Ik denk dat je met deze actie wel klanten verliest, als andere bedrijven het niet doen lopen je klanten daar heen...

Ja ja ja Nee !!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

pdxnet96 schreef op 28 November 2002 @ 10:27:
Ik denk dat je met deze actie wel klanten verliest, als andere bedrijven het niet doen lopen je klanten daar heen...
Hoezo :? Als mensen duidelijk GEEN windows willen op hun machine ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• job
  • Laatst online: 07-09 21:16

job

Dan vind ik de oplossing van Ingens toch nog de beste
Ingens schreef op 28 November 2002 @ 09:59:
Format c:?? Als ze geen windows kopen hoeft er imho ook geen (gedeactiveerde) windows op te staan.
waarom een gedeactiveerd os op leveren.
dat werkt alleen maar illegale praktijken in de hand.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 28-11-2002 10:35 ]

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:07
Of ik snap de vraag niet.... Je kunt toch gewoon windowsXP installeren (desnoods allemaal met de dezelfde product key). Je moet binnen 30 dagen activeren (iets wat jullie dus niet moeten doen).. Ik weet niet hoe lang jullie zo'n pc testen, maar binnen dertig dagen moet je er toch wel achter kunnen komen of jullie apparaat goed werkt.

Pc werkt??? Dan format C: Klant koopt computer -> zet er zelf weer XP op -> klant activeert wel en iedereen is happy

[ Voor 7% gewijzigd door Master FX op 28-11-2002 11:28 . Reden: gewoon een editje ]

Stay safe

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sysprep dus, of key veranderen zoals hier staat: Woei! WinXP SP1 is uit! ***LEZEN***

was best te vinden ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.