Toon posts:

Comp blijft hangen in setup WinXP Prof

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde foute herstellen in winXP marchine, na een tijdje de setup gedraaid te hebben staat de comp vast.

Als ik mijn comp opnieuw opstart wil hij gelijk verder met de setup en slaat daarna weer vast.

Ik kan op geen manier bij mijn bios komen of in de dos modus.

Heeft iemand een idee hoe ik hier uit kan komen...

PC Spec
AMD XP 1800
GigaByte GA-7VAXP
Club 3d GF4 MX-460 32mb
Maxtor 40 GB 72x

Verwijderd

Is de "oude" XP eraf?

Verwijderd

Topicstarter
Nee de oude Xp is er niet af omdat ik fouten herstellen wilde draaien.

Kan de computer ook niet terug zetten naar de laatst bekend juiste configuratie.

Verwijderd

Dan zit er niks anders op om een nieuwe install te doen. Kies tijdens de install de partitie, de c dus, verwijder eerst de partitie en formateer de schijf. Om in de bios te komen moet je even in het boekje kijken van je moederbord, dat heeft niks met windows te maken.

Als je problemen bijft houden met de installatie zou ik ook even het geheugen controleren (www.memtest.com) en alle kaarten verwijderen uit je systeem (behalve de grafische kaart dan :P )

Succes :)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik weet niet of het bij jou ook zo is, maar bij de instalatie van XP bij een vriend van mij gebeurde hetzelfde. En na veel proberen bleek het dat XP niet overweg kon met de grafische kaart. Dus mijn kaart er in, installeren, kaart vervangen en alles werkte.
Als het goed is staat er wel info op de MS site, maar ik weet niet meer zo goed waar... dus daar mag je zelf even naar zoeken :D

edit:
XceeD heeft denk ik nog wel meer kennis van zaken dan ik wat dit soort dingen betreft.... dus doe dat eerst maar :)

[ Voor 15% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-11-2002 10:12 ]

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het systeem heeft gewoon goed gedraaid, maar ging ineens gekke dingen doen. Gebruikers profielen gaven fouten enz.

Maar hoe kan ik een nieuwe installatie draaien als ik steeds in de setup blijf hangen?????

De bios van mijn moederbord bereik ik via F4 maar dat werkt gewoon niet.
Maakt verder niet uit maar wilde daarmee aangeven dat ik niets kan doen tijdens opstarten comp.

Verwijderd

Het probleem is dat je WinXP niet kunt herinstalleren zoals je dat bij Win98 kon (er overheen) Er zit iets niet goed in je OS op dit moment en als je geen herstelpunt hebt aangemaakt (goh, waar zou dat voor zijn? :P ) dan houdt het al snel op. Dat systeemherstel (F8 tijdens de opstart) is mij tot nu toe nog een raadsel. Dat wil zeggen dat het eenvoudig klinkt maar het verre van praktisch is. Maar je praat steeds over 'gekke dingen' en 'fouten'... Mijn vraag, welke fouten? Wat voor een meldingen krijg je?
Maar hoe kan ik een nieuwe installatie draaien als ik steeds in de setup blijf hangen?????
Door je kaarten uit je PC te halen, je oude OS eerst te verwijderen voordat je je nieuwe installeerd en je geheugen te testen ;)

Verwijderd

Tja dit kan aan heel veel liggen ik zou zeggen reset de bios eerst ff en kijk dan of die het wel doet en als dat niet werkt een andere hdd er ff in of de hdd formateren en als dat niet werkt de pc installeren met zo weinig mogelijk hardware erin en als dat niet werkt moet je je geheugen laten testen of zelf testen. En als je pc overgeclockt is :P dan heb je altijd kans dat hij het niet doet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 10:40:
Mijn vraag, welke fouten? Wat voor een meldingen krijg je?
Mijne ook! :) misschien hoef je wel helemaal niet opnieuw te installeren.. Ik heb overigens een paar dagen geleden wle een installatie van XP over de ander heen gezet, wou eens zien of dat net zo goed werkte als dat het ooit eens deed bij W2kS :)

Werkte dus net zo goed.. Doe geen moeite m8.. als het dan opnieuw moet doe het dan HELEMAAL opnieuw en ga niet kloten met een installatie op een andere installatie of wat dan ook.. Je hele register is dan focked up en van al die bindings klopt geen ene ruk meer.. duz.. maar het is interesanter om eerst is te kijken of je die profile fouten weg kan krijgen.. want zo ernstig klinkt het niet.. :)
Pagina: 1