[Home Cinema] Optical in?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:14
Ik heb wat rond zitten kijken naar een cinema setje, na veel handleidingen van verschillende modellen gelezen te hebben kan ik er geen 1 vinden met "optical in". Ik zie namelijk als secunair doel van het setje dat mijn xbox eraan vast kan.

Hier moet ik dus blijkbaar een reciever voor kopen of zijn er wel home cinema setjes die wel met optical in?

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-08 11:08
Volgens mij heb ik nog nooit een receiver gezien zonder optical in :o

Verwijderd

Glival schreef op 28 november 2002 @ 09:48:
Volgens mij heb ik nog nooit een receiver gezien zonder optical in :o
ikke wel, stereo misschien?
en anders moet je ff in je geheugen graven. Maar volgens mij bedoelt de topicstarter van die all-in-one setjes, met DVD er al in.

Et voila: de Panasonic SC-HT400K

En zo zijn er nog wel meer, ik kan me niet voorstellen dat de Yamaha er geen heeft, weet alleen het typenummer niet zo snel te vinden. Van Sony kan ik het me overigens ook niet voorstellen dat ze die setjes zonder optical-in uitvoeren.

• Stefmeister
Bedankt, ik ga die merken ff doorzoeken op functies. Btw ik zie soms digital aux staan. Dit is toch geen opticial?

[ Voor 77% gewijzigd door Stefmeister op 28-11-2002 09:58 ]

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 19:14
Ik weet niet naar wat voor versterkers/receivers je kijkt,
maar mijn Denon AVC-A10SE heeft 5 optical inputs.

Marcel

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tadream schreef op 28 november 2002 @ 11:37:
Ik weet niet naar wat voor versterkers/receivers je kijkt,
maar mijn Denon AVC-A10SE heeft 5 optical inputs.

Marcel
Ja, en mijn Onkyo NR900E heeft er ook 5 :)
Denk niet dat deze topicstarter in deze prijsklasse zoekt :)

Meeste A/V Recievers hebben in ieder geval 1 of meerdere optical inputs. Zelfs de wat goedkopere (400 euro ofzo).

• Stefmeister
Het gaat mij meer om zo'n alles in 1 dvd apparaat met boxen. Losse recievers hebben idd wel voordelen (veel inputs, meer vermogen ect), maar zo'n alles in 1 setje is voor mij financieel intressanter want ik heb er ongeveer iets van 700 euro voor over. En als ik daar een apparte reciever voor haal blijft er zo weinig over voor de rest.

• Scarp
  • Niet online
Wil je ook inclusief speakers voor 700 euro?

• aren
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 10:26
denon heef adv serie met optical en aux input
www.denon.nl

• Stefmeister
Scarp schreef op 28 November 2002 @ 14:35:
Wil je ook inclusief speakers voor 700 euro?
ja, de dvd speler zelf is optioneel aangezien ik daar nog wel tijdelijk mijn xbox voor kan gebruiken.
aren schreef op 28 November 2002 @ 14:45:
denon heef adv serie met optical en aux input
www.denon.nl
Ziet er mooi uit, maar valt ruim buiten het budget :)

[ Voor 75% gewijzigd door Stefmeister op 28-11-2002 14:49 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mkijn JVC TH-A10R heeft ook gewoon optical in hoor...
http://www.techtronics.co...ti-region-dvd-player.html

3 zelfs zo te zien.
In the digital domain are two optical connectors and a coaxial SP/DIF input, plus a digital output for recording to MD and CD-R. The connections are completed by AM/FM antenna terminals and compulink AV for hooking up to other JVC components.
Bij mijn weten heeft elk beetje knap home cinema apparaat wel optical in toch ?
Stefmeister schreef op 28 november 2002 @ 14:46:
[...]

ja, de dvd speler zelf is optioneel aangezien ik daar nog wel tijdelijk mijn xbox voor kan gebruiken.

[...]

Ziet er mooi uit, maar valt ruim buiten het budget :)
De JVC set die ik heb (ben er bijzonder tevreden over) valt al binnen je budget:
Kieskeurig linkje

Afbeeldingslocatie: http://193.121.210.231/JvcCons/products/images/th-a10r.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Koffie op 28-11-2002 15:21 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Dat ding speelt toch geen CD-r's af?

• Stefmeister
Muchas gracias, ik zat eerst aan de JVC-A75R te denken, maar jvc is op hun site niet echt duidelijk over de aansluitingen ervan . Er staat alleen digital en analogue AUX. Ik vind het wel raar dat een nieuwer model van de A serie minder aansluitmogelikheden heeft dan een oudere model.
http://data3.jvc-europe.c...-A75R&Country=Nld&Lang=Nl

Op die techtronic site is tenminste goed te zien wat de JVC-A10R allemaal voor aansluitingen heeft. Helaas zijn de features wat aan de lichte kant, maar kwa boxen e.d. heeft hij iig wel dezelfde eigenschappen.

[ Voor 38% gewijzigd door Stefmeister op 28-11-2002 15:39 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat ik idd ook als nadeel beschouw is dat je bij JVC bij een veel duurder model geen CD-R en MP3 en dat soort meuk af kan spelen.
Als je ff googled heb je zo wattie wel en niet kan.
Specifiek over dit model:

• Geen CD-R
• Geen CD-RW (maar de CD-RW's van Memorex slikt 'ie wel, schijnt met de coating te zijn)
• Wel DVD-R
• Wel VCD
• Geen SVCD
• Geen MP3

Moet zeggen dat ik die € 676 voor het apparaatje bijzonder goedkoop vind.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Stefmeister
Ik vind het raar dat de JVC-A75R ongeveer van dezelfde prijs klasse is.
kieskeurig

[ Voor 26% gewijzigd door Stefmeister op 28-11-2002 15:58 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

TH-A75R ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Koffie op 28-11-2002 15:51 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Stefmeister
Kan iemand mij uitleggen waarom de TH-A10R ongeveer even duur is als het latere model TH-A75R? Komt dit vooral door de vele aansluitings mogelijkheden?

De subwoofer van de TH-A10R ziet er iig groter uit.

TH-A75R
Afbeeldingslocatie: http://193.121.210.231/JvcCons/products/images/th-a75r.jpg

[ Voor 111% gewijzigd door Stefmeister op 28-11-2002 16:10 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De TH-A10R is redelijk ver in prijs gedaald.
Ik heb Juni iets van 900 EUR voor dat setje betaald (en hij was nog duurder toen 'ie net uit was).
Dat ding zat gewoon elke keer in prijs.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Stefmeister
Ik zit het toch nog te overwegen om mischien een losse reciever met boxen te halen (dus zonder dvd speler). Heb ik aan die 700 euro genoeg om iets te vinden van kwalitatief goed is?

Verwijderd

5 opticale in
3opticale outs!

jaja

• fisherman
  • Laatst online: 10-08 17:12
Het is allemaal wel leuk een optische ingang, en bij de meeste recievers zit dat er idd op.
Maar een coaxiale ingang icm een goede kabel werkt meestal veel beter dan een optische verbinding. Wil je namelijk dezelfde kwaliteit als de coaxiale verbinding hebben met optische dan moet je een hele goede kabel kopen. En die zijn meestal nogal prijzig, in ieder geval veel meer dan dat het aan kwaliteit oplevert.
Optische kabels werken niet zoals glasvezel, maar zijn van kunststof, waardoor ze veel kwaliteiteverlies leveren. Coaxiale kabels hebben daardoor minder kwaliteitsverlies dan de meeste optische.

[ Voor 9% gewijzigd door fisherman op 03-12-2002 21:39 ]

• Scarp
  • Niet online
fisherman schreef op 03 december 2002 @ 21:39:
Het is allemaal wel leuk een optische ingang, en bij de meeste recievers zit dat er idd op.
Maar een coaxiale ingang icm een goede kabel werkt meestal veel beter dan een optische verbinding. Wil je namelijk dezelfde kwaliteit als de coaxiale verbinding hebben met optische dan moet je een hele goede kabel kopen. En die zijn meestal nogal prijzig, in ieder geval veel meer dan dat het aan kwaliteit oplevert.
Optische kabels werken niet zoals glasvezel, maar zijn van kunststof, waardoor ze veel kwaliteiteverlies leveren. Coaxiale kabels hebben daardoor minder kwaliteitsverlies dan de meeste optische.
Dat is een al vaak gevoerde discussie. Ik vraag me altijd af in hoeverre mensen het ook horen. Als ik een blinde test doe, dan zullen er weinig mensen zijn die het echt horen. Maar toegegeven, theoretisch is coax beter, echter optical is ook prima :)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

fisherman schreef op 03 december 2002 @ 21:39:
Maar een coaxiale ingang icm een goede kabel werkt meestal veel beter dan een optische verbinding. Wil je namelijk dezelfde kwaliteit als de coaxiale verbinding hebben met optische dan moet je een hele goede kabel kopen.
Als je mij ging vertellen dat een optische verbinding tijdsvertraging oplevert (door omzetting van electrisch naar licht en andersom) dan was dat nog een argument.

Maar wat kan het mij nou schelen of er nette vierkante eentjes en nulletjes door een kabel gaan, of dat de eentjes en nulletjes zo krom en kreupel als wat zijn? Zolang een 1 een 1 en een 0 een 0 blijft is alles toch prima?

Siditamentis astuentis pactum.

• fisherman
  • Laatst online: 10-08 17:12
Zoals Scarp hierboven al zegt, theoretisch is coaxiaal gewoon beter, maar idd, je zal het denk ik niet kunnen horen, ook niet met een getraind gehoor. Maar dat is bij audio in veel gevallen zo. Tja dan blijft (ook zoals in veel gevallen) het toch alleen bij meetbare uitslagen he.

Wat trouwens wel een hele verbetering schijnt opte leveren is het decodeerwerk voor een cd door de versterker te laten gebeuren. In de meeste gevallen gebeurt dit dus niet, maar dit verschil is wle duidelijk te horen. Je versterker moet natuurlijk wel het signaal kunnen decoderen, anders moet je et de cd-speler wel laten doen.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
op mijn Marantz sr4200.
heb ik 2x optisch, 2x coaxial input.
en 1x optisch 1x coaxial output.

kost 399 euro,
loopt wel een topic over sr-???? heetie

Verwijderd

mijn pioneer DCS-303 is een heel leuk systeempje met optical in, mp3 en dvd voor iets van 650 euro geloof ik
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/nl/images/products/homecinemasystems/pioneer/1033127550885dcs_303_detailpage.jpg
Pagina: 1