Toon posts:

RedHat 8 ACPI/APM BIOS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug een ASUS L2400D notebook gekocht met een Mobile Athlon 4 processor en nu probeer ik ACPI of APM te installeren onder RedHat 8.0, maar dat lukt niet. (Vooral wil ik graag de frequentie van de proc wat lager kunnen zetten, dit vreet momenteel stroom.)

Ik heb via de kernel configuratie alles wat ook maar een beetje richting apm of acpi lijkt te wijzen aangezet en 'make install' gedraaid, maar nog steeds werkt mijn batterij indicatie niet: no apm support in kernel.

Nu heb ik laast het commando 'dmesg' gegeven en in de output kreeg ik te lezen:
apm: no BIOS found ??????
Dit baart mij behoorlijke zorgen.

Suggesties???

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lees eens
Let er ook op dat je niet zowel ACPI als APM aanvinkt in je kernel; dat het soms kan uitmaken of je zaken als module compileert of in de kernel integreert, en dat je ACPI of APM daemons moet installeren (!).

En ga er maar van uit dat er een BIOS in je laptop zit :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk natuurlijk ook niet dat er geen BIOS in zit. WinXP ea draaiden zonder problemen en apm werkte prachtig. Mijn angst zat in het idee dat Linux mijn BIOS niet kan zien, ofzo.

Maar wat betekend het als dmseg zegt dat de 'no BIOS found'. Dat lijkt mij een driver probleem(?), ofzo.

Linux is heel mooi, maar echt makkelijk is het nog niet.

Verwijderd

Misschien dan een andere module in de weg zit. Zou je eens een lijstje van je 'lsmod' kunnen geven.
Je zou ook eens kunnen proberen (als je MB dit support) APIC uit te zetten; dit zou wel eens kunnen helpen. Dit kun je doen door 'noapic' in je boot-parameter op te geven. Bij LILO moet je dit in de 'append' regel zetten.

Edit /etc/lilo.conf
.....
append = "noapic"
.....
even 'lilo' starten en de comp. opnieuw starten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 13:25 ]

Verwijderd

Ik vermoed dat je nieuwe notebook geen APM support meer heeft, aangezien dit er uitgaat ten gunste van ACPI. Daarom geeft ie die no bios found melding, hij probeert een APM aanroep naar de bios, en krijgt geen respons. Dit is natuurlijk speculatie, maar ik zou proberen een kernel te bakken met alleen ACPI support ( niet fijn om beide te doen, zoals AlterEgo zegt ) en het dan nog 'ns te proberen. Ik hoop alleen dat de ACPI support onder RH beter geworden is sinds de laatste keer dat ik het probeerde ...