Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[casemod] Laptop LCDscherm als monitor desktop gebruiken.

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28
Ik krijg van een vriend van me zijn oude laptop (286, meer weet ik ook niet) Hij zei alleen dat ie waarschijnlijk niet werkt (I/O controller kapot??? HD kapot??? floppy iig kapot). Mijn idee was om die laptop een netwerkkaartje in te knallen, aansluiten op mijn desktop en (via het netwerk) het beeldscherm van de laptop te gebruiken als monitor. Hiervoor zal ik de kast naar achter moeten klappen (deel eraf zagen(schuin), zodat de kast niet in de weg zit bij mijn toetsenbord).

Iemand ervaringen, ikke niet namelijk. eerste mod, maar leek me wel leuk. Of is het zowiezo niet mogelijk???

Bedankt.

Paul

P.S. wil er niet teveel voor betalen

Verwijderd

wat voor merk is het en welk type??? ik heb bij Tulip gewerkt, en daar schroefde je die dingen constant aan flarden

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28
weet er verder helemaal niets van... Sorry

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17

Peetman

Tjah....

Ik denk dat dit een beetje lastig wordt met een 286. Ik heb net gisteravond een toshiba volledig uit elkaar gesloopt en daar ga ik een mp3 bakje van maken, dat is wel een pentium 100 mhz :9

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Paultje3181 schreef op 28 november 2002 @ 09:19:
Ik krijg van een vriend van me zijn oude laptop (286, meer weet ik ook niet) Hij zei alleen dat ie waarschijnlijk niet werkt (I/O controller kapot??? HD kapot??? floppy iig kapot). Mijn idee was om die laptop een netwerkkaartje in te knallen, aansluiten op mijn desktop en (via het netwerk) het beeldscherm van de laptop te gebruiken als monitor. Hiervoor zal ik de kast naar achter moeten klappen (deel eraf zagen(schuin), zodat de kast niet in de weg zit bij mijn toetsenbord).
forget it
als het idd een 286 schermpje is
dan heb je waarschijnlijk een vga-scherm (320 * 200) in monochroom groen.
met een inkijkhoek van 10 graden en een ghosting waar je niet goed van word :)

* heuveltje heeft eens een 286 laptop op de hcc opgepikt :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Kep nog een 90 Mhz Pentium laptopje liggen, Ding is ook zgad (zo goed als dood). Maar schermpje kan ik misschien ook wel wat leuks mee doen. Ding is geheel kleur 640x480. Hoe deze dan aan te sluiten?

Verwijderd

KANNIET als jullie de FAQ lezen..
je kan het met een speciale kaart doen geloof ik. ( ja geloven doen we in de kerk )

zomaar aansluiten kanniet.

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17

Peetman

Tjah....

Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 09:37:
KANNIET als jullie de FAQ lezen..
je kan het met een speciale kaart doen geloof ik. ( ja geloven doen we in de kerk )

zomaar aansluiten kanniet.
Je kan een laptop scherm idd niet zomaar op je gewone videokaart zetten, maar op zich was het idee van de ts niet eens zo slecht, alleen jammer dat je met een 286 niet zoveel kan.

Verwijderd

er loopt een signaaldraad vanaf het scherm naar je laptop, je kan er wel een DSUB op vastmaken, echter je hebtr wel data-verlies

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Zie de CME FAQ (gedeelte over LCD's) over hoe je een laptop scherm op je PC aansluit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.