Toon posts:

[HDD] WD800JB boot probemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een WD800JB gekocht onlangs en ik probeerde hem maar eens te installeren. Ik heb hem gekocht om mijn nieuwe Windhoos schrijf te worden. Ik heb een K7s5a van ECS met een van de laatste bios erin. Als ik opstart dan staan me proc en hd lampje aan en heeft ie verrekte lang nodig om de schrijf te vinden. Ook in de bios vind ie hem niet altijd. Ik heb ook een promise ultra 100 kaart erin zitten. Ik boot vanaf deze kaart maar wil nu dus graag booten vanaf me ide.

De schrijf zelf doet het eenmaal in windows als een zonnetje. En ook als ik hem aan mijn promise kaart hang heeft ie NO problemo's. Dus wat is er mis?

Ik heb me WD alleen op de primary master gehangen.. Een andere combinatie met een CDrom wilde hij niet.

Me setup zoals ik hem graag wil.
- WD800JB - primary ide master

- Plextor 24xXXxXX - secundary ide master
- Nec Dvd - secundary ide slave

Ik kan hierover zo snel geen topic vinden en maak dus maar een nieuwe aan.. Anyone got a hint or answer for me?? alvast bedankt

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26
Waarschijnlijk staat je jumperinstelling verkeerd. Western Digital schijven hebben namelijk een afwijkende jumperinstelling.

Als je HD als master ingesteld staat zonder een slave apparaat erachter, moet de schijf als "Single" ingesteld worden.
Als je HD als master ingesteld staat met een slave apparaat erachter, moet de schijf als "Dual (master)" ingesteld worden. Op www.westerndigital.com staat ales duidelijk beschreven.

Edit: De exacte link is http://support.wdc.com/techinfo/general/jumpers.asp. :)

[ Voor 16% gewijzigd door TweakersOnly op 28-11-2002 09:16 ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer cable select anders eens. Ik meen het jumpertje helemaal rechts zetten, moet je ff op de schijf kijken. :)

Niet kabelbreuk in je ATA of je powercable?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb cable select al een keer geprobeerd en ik denk nie dat het aan me ATA of powercable ligt.. ik gebruik beide als ik hem op de promise heb zitten.

Ik zou inderdaad nog ff de single optie kunnen proberen.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-03 18:38

Nitai

Live the life you love.

^kick^ sorry modjes, maar ik moet weten hoe dit afgelopen is. Well _Phyxsius_????

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 18:35

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Het probleem komt me zeer bekend voor. Ik heb dezelfde HD en bij ChipSelect werkt het pas goed. Raar......

You only live once, so live to the max's

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:22
Alle jumpers er uit en dan als single op de IDE bus. Anders geeft de WD of een veel telaag aantal mb's of komt pas na een paar minuten door de P.O.S.T. Eeen maal geinstaleerd draait ' ie goed.

Je kunt de Rom_bios ook omzeilen met EZ-Bios van maxtor, de schijf wordt dan door EZ overgenomen (wel de Bios optie 'Check boot virus at start up' uitzetten, anders krijg je een conflict melding)

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 16:46
bij mijn WD600BB (R.I.P. :() moest ik de jumper instelling op PM zetten (er stond master/slave/cable select/nix (stond niets bij)/PM) de rest van de instellingen deden niets, maar bij PM stelde ie em pas in als master.
Pagina: 1