Toon posts:

[NT] Workstation/Server

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen.

Ik ga zeer binnenkort me eigen 2U rackmount server colocaten bij nxs.nl en zit
nu te twijfelen over het OS. Wat ik WEL zeker weet is dat het WinNT4 gaat worden.
Alleen, de Workstation versie, of de Server versie?

Wat zijn nou precies de verschillen tussen die 2 versies?
Welke opties/features/progsels zitten er nu meer/minder in de Workstation/Server versie?
En wat precies kan je met die opties/features/progsels etc?

Beetje gemakkelijk uitleggen aub, niet van die moeilijke termen :P

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 15:39

Jiffy

God, you're ugly!

IIS4 voor NT Workstation kan maar max 10 gelijktijdige verbindingen aan (als ik het goed heb).

Ik ben het met CyberJ eens: kies voor de server editie, zitten toch een aantal trucjes in die handig zijn met beheren ed.

[ Voor 40% gewijzigd door Jiffy op 28-11-2002 09:03 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:15

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

ALs je de hackers moet geloven, dan zou er tussen deze 2 OS'en maar een verschil zitten van enkele registry sleutels.
Maar, om het juist te zeggen: Het is op de server versie mogelijk om dingen als DHCP, WINS, DNS te draaien als service zijnde.(En dan bedoel ik de Microsoft programma's) Sommige server services draaien overigens alleen op de server versie.

Wat je verder allemaal met deze 'progsels' kan, dat kan je vast en zeker wel vinden met google.

EN mijn menig. Ik zou kiezen voor NT Server bij een keuze uit deze 2.

[ Voor 7% gewijzigd door Equator op 28-11-2002 08:58 ]

Verwijderd

idd; workstation en server verschillen alleen maar door verschillende registry keys en features. Het hangt er dus vanaf wat je nodig hebt. Zorg er wel voor dat je de laatste service packs hebt geladen... Ik sluit mij aan bij de mening van Cyber: ik zou voor Server kiezen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Artikel: Inside the Difference Between Windows NT Workstation and Windows NT Server
http://www.oreilly.com/news/differences_nt.html
http://www.experts-exchan...ems/WinNT/Q_10173680.html
http://www.zdnet.com/anchordesk/story/story_321.html

Gevonden met... [google=difference nt workstation server ] :Y)

Het is toch helemaal niet relevant wat voor "opties/features/progsels" er in zitten, enkel wat je nodig hebt! Dus dan is de vraag: wat heb je nodig, waar ga je het voor gebruiken?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.