Een file op de A12 is nooit grappig...
Verwijderd
Het is maar net de vraag of de owner van de tabel ook echt dbo is en niet bijvoorbeeld Developer of boschpj. Daar zal je dus wel even rekening moeten houden.Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 09:40:
SELECT * FROM [databasenaam].[dbo].[tabelnaam]
dan toch
Verwijderd
Wat ik bedoel is het volgende:
Stel ik heb een productentabel in database A
Ik wil deze productentabel 'hergebruiken' in database B, met daarbij de mogelijkheid ook constraints ed toe te passen (helaas gaat dit niet met een view, anders was het eenvoudig), maar waarbij de data in database A blijft staan. Dus eigenlijk als tabel op te nemen in database B.
Beetje hetzelfde idee als een tabel in een access database linken vanuit een andere database, maar dan in SQL Server
Lekker duidelijk he
Een file op de A12 is nooit grappig...
uhh, nee
Om toch een poging te doen je te begrijpen gooi ik even de term "replication" in de ring (zie bijv. books online voor meer info). Ik vermoed dat je het in die richting moet zoeken.
Today's subliminal thought is:
Verwijderd
'dbo' staat voor db owner, ongeacht wie tot die role behoort. Het is echt NOT DONE tables aan te maken onder een andere user dan de db owner, daar krijg je alleen maar ellende mee: security regel je middels andere methodieken.Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 09:50:
[...]
Het is maar net de vraag of de owner van de tabel ook echt dbo is en niet bijvoorbeeld Developer of boschpj. Daar zal je dus wel even rekening moeten houden.
Verwijderd
Je originele tabel wordt je publication. De tabel waar je naartoe wil je subscription. Indien je ook wijzigingen wil maken kan het ook andersom. Voordeel van deze methode boven een job laten lopen oid is dat het niet op dezelfde server hoeft te staan...
Verwijderd
Je zou namelijk kunnen denk aan bijvoorbeeld Transactional replication.
Maar er zijn wel een aantal dingen waar je aan moet denken:
Mag Database B ook records toevoegen aan Database A...
Hoe gaat het met constraints en replicatie?
Maar goed... kijk maar eens in books online....
Verwijderd
Constraints kan je ook met triggers afdwingen die kijkt naar je tabel uit de andere database
Verwijderd
Verwijderd
Lijkt mij overkill.
Maar dan voldoet dbnaam..tblnaam toch? Waarom dan per sé dbnaam.dbo.tblnaamVerwijderd schreef op 28 november 2002 @ 13:24:
[...]
'dbo' staat voor db owner, ongeacht wie tot die role behoort. Het is echt NOT DONE tables aan te maken onder een andere user dan de db owner, daar krijg je alleen maar ellende mee: security regel je middels andere methodieken.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Omdat je met dbo zeker weet dat je de tabel kan benaderen, ook wanneer iemand een table heeft aangemaakt onder zn eigen usermithalph schreef op 28 november 2002 @ 15:42:
[...]
Maar dan voldoet dbnaam..tblnaam toch? Waarom dan per sé dbnaam.dbo.tblnaam
Verwijderd
verwijzen uit db B naar db A, zodat de info uit A niet in B terecht komt, maar dat B wel de info beschikbaar heeft (en kan wijzigen). Right?
Waarom selecteer je dan niet gewoon uit allebie de db's, en verwijs je naar de vars met B.var en A.var? En wil je dan iets wijzigen dan gaat dat goed. Verder vertel je de gebruiker dat het maar één db is, en die heeft dan niets door. Wil je informatie met elkaar verbinden, dan zorg je gewoon dat de unieke id van elkaar gekoppeld wordt. Dit kan in db B als iedere record gelinkt moet worden met iets uit A, of je maakt er een aparte tabel voor.
(of klets ik nu onzin en kán dit helemaal niet met db's? en kan dit alleen maar met tables?)