[flash] Terug naar scene?

Pagina: 1
Acties:

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Hoi, ik zit met een probleempje in flash
Ik heb versie 4 en ik heb een New movie Symbol gemaakt, en bij het laatste frame wil ik dat hij terug gaat naar een bepaalde scene. Toen ik dat wou instellen bij het laatste frame van de symbol dat hij terug ging naar een andere scene dan waar hij in zat, zag ik dat het niet kon :'(. Hij kon alleen maar in zijn eigen layer, in zijn eigen Symbol terug gaan, een actie uitvoeren. Maar toch wil ik graag dat hij terug gaat naar een andere Scene.

Heeft iemand misschien een idee?
Misschien met de expression editor? (ik ken deze script niet)

Alvast bedankt

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:21
Topictitle fixed

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
dankje, wask vergeten :P
Ff een screenshot gemaakt, misschien maakt het dan iets duidelijker:

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0SACvBMQWsFMLgD0*3b2SrQlPDwDO07DAy2RVFCNgHLMjfViFQKGTMYdPCwMJokSNqmVipsQywMjh5qrJ*9f*wOHK0iOjoZW4wiBWuFtBXQozAAAA*3EsBA/flash.jpg?dc=4675398868137731160

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
volgens mij weet niemand ut:P dus goeie vraag :-)

Verwijderd

eh...misshcien heb je maar 1 scene?

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
:P nee... stuk of 12

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

MiMiC schreef op 28 November 2002 @ 10:28:
volgens mij weet niemand ut:P dus goeie vraag :-)
Nee dus, slechte vraag!

Om te beginnen is het al zo lang geleden dat Flash 4 de gebruikelijke versie was, dus dit is voor de meeste hier al voltooid verleden tijd.
Ten tweede hoef je niet zo snel je topic te kicken!

Ten derde: zoek even op de site van MM of kijk is je AS manual: TellTarget is the word!

Ten vierde: scenes zuigen bigtime!

als laatste: succes!

edit:
op blz. 186 staat precies wat je nodig hebt :p

[ Voor 6% gewijzigd door tie-rep op 28-11-2002 11:44 ]

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:59
tie-rep schreef op 28 november 2002 @ 11:40:
[...]

Nee dus, slechte vraag!

Om te beginnen is het al zo lang geleden dat Flash 4 de gebruikelijke versie was, dus dit is voor de meeste hier al voltooid verleden tijd.
Ten tweede hoef je niet zo snel je topic te kicken!

Ten derde: zoek even op de site van MM of kijk is je AS manual: TellTarget is the word!

Ten vierde: scenes zuigen bigtime!

als laatste: succes!

edit:
op blz. 186 staat precies wat je nodig hebt :p
ten eerste: niet iedereen kan zomaar nieuwe updates betalen! zeker niet als je het voor de lol gebruikt!

ten tweede: scenes vind ik juist super handig in flash, maar dat is ieder z'n mening.

en ik zou ook op http://www.macromedia.com kijken.
anders trial van MX downen als het daarin welk werkt opslaan als flash 4 en vrolijk verder gaan ;)

Verwijderd

scenes zijn niet zo handig meer als je gaat scripten maar als je een lineare animatie gaat maken! Kunnen ze id makkelijk zijn! Maar denk er hhhheeeeeelllll goed over na voor je ze gaat gebruiken!

niet iedereen kan zomaar nieuwe updates betalen! zeker niet als je het voor de lol gebruikt!
maar jij gaat me niet vertellen dat je flash 4 voor de lol gekocht heb!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Idd niet voor me lol gekocht.
ben bezig met een website voor een Vw-team
www.vwteamezinge.cjb.net

;)

Verwijderd

Als je echt veel wilt gaan scripten zou ik je toch aanraden een nieuwe versie aan te gaan schaffen!

Verwijderd

Dat is hij denk ik niet van plan, als je kijkt naar het screenshotje dan wordt er erg weinig gescript. Overigens ben ik het wel met je eens dat je F5-script aan te raden is boven F4. Ontopic: Mijn Flash 4 kennis is niet meer wat het geweest is, maar je zou kunnen proberen het knopje 'Goto and Play' aan te vinken, alhoewel ik betwijfel of de 'scene'-pulldown dan wel beschikbaar wordt. Als laatste zou je nog kunnen proberen een frame in de scene waar je weer naar toe wilt springen een naam te geven, en dan in bovenstaand menu voor 'label' te kiezen. Ben hier niet helemaal zeker van, echter...

succes

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 10:55 ]

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
<knip>
Als laatste zou je nog kunnen proberen een frame in de scene waar je weer naar toe wilt springen een naam te geven, en dan in bovenstaand menu voor 'label' te kiezen
</knip>

heb ik geprobeert maar tervergeefs, de movie blijft half stilstaan, ik denk dat ik er niet uit kom en een andere manier moet verzinnen om toch een effect te krijgen in die stijl,
maar iig bedankt.

<Close_Topic>

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

zoals in bovenstaande post van me...

uitleg:
geef je movie clip een instance naam
kijk nog een keer op blz. 186 van je bijgeleverde boek
of klik op deze link: http://www.macromedia.com...documents/tell_target.htm

en dan kan het prima!

Dus even begrijpen hoe het zit met nested movies.
Main Timelines
The target for the main timeline can most easily be specified as a forward slash character: /
This can be used from any place in the current movie to control the current movie's main timeline.

The main timeline can also be controlled by using the ../ structure to move back up levels. Using this syntax to control MovieX's main timeline from movie clip MCa or MCb, the Target is ../
Similarly, to control MovieX's main timeline from movie clip MCm or MCn, the Target is ../../
Pagina: 1