[WinXP] Netwerk aanmelden

Pagina: 1
Acties:

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Is het mogenlijk om bij het aanmeldingsscherpje het aanmelden bij de computer zelf ipv bij het netwerk uit te schakelen? En men die inlogt op het netwerk alle rechten te geven?

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Ik begrijp je vraag niet.
Als ik het wel goed begrijp is het antwoord nee.
Maar leg eerst even duidelijker uit wat je bedoelt.

http://www.NUiPhone.nl/

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Als ik mij probeer aan te melden bij een domein krijg ik de keuze of ik me bij het domein wil aanmelden (S0002) of dat ik mij bij de computer Comp010 wil aanmelden. Al meld ik mij bij het domein aan kan geen programma's installeren maar dat kan ik bij de computer wel.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

je hebt een domein ingesteld. Dit kun je evt aanpassen in systeem>network identification. Je stelt daar dan een werkgroep in ipv een domein. Dit zorgt ervoor dat je alleen op je eigen computer werkt en geen domein meer beheert. Let op: je hebt hier wel het wachtwoord van de domeinbeheerder nodig. Ik neem aan dat je die zelf ook hebt ingesteld, dus dat zal geen probleem zijn. Vervolgens kun je je gewoon aanmelden op je eigen computer.

Als je je computer met domein wilt instellen, zou ik ff te raden gaan bij http://microsoft.com/windowsxp/support/default.asp of google. Er zijn zat doc's in de omloop waar wat meer info staat. Je moet dan wezen bij configuratiescherm > computermanagemant > local security policy

Localhost is where the heart is

Verwijderd

SilentStorm schreef op 28 November 2002 @ 09:40:
je hebt een domein ingesteld. Dit kun je evt aanpassen in systeem>network identification. Je stelt daar dan een werkgroep in ipv een domein. Dit zorgt ervoor dat je alleen op je eigen computer werkt en geen domein meer beheert. Let op: je hebt hier wel het wachtwoord van de domeinbeheerder nodig. Ik neem aan dat je die zelf ook hebt ingesteld, dus dat zal geen probleem zijn. Vervolgens kun je je gewoon aanmelden op je eigen computer.

Als je je computer met domein wilt instellen, zou ik ff te raden gaan bij http://microsoft.com/windowsxp/support/default.asp of google. Er zijn zat doc's in de omloop waar wat meer info staat. Je moet dan wezen bij configuratiescherm > computermanagemant > local security policy
Als je een domein hebt, dan wil je toch geen werkgroep...

Bij een domein kan je toch niet fast login doen.... Wat nou als er iemand anders dan jijzelf op de pc moet inloggen......

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 09:42 ]

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

het komt nog wel eens voor dat iemand per ongelijk een domein insteld. Ik geef info hoe hij er in dat geval weer vanaf komt. Daaronder staat hoe hij zijn domein kan configureren. Het lijkt erop dat hij een rechtenprobleem heeft.

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:42

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Klik op Netwerk>eigenschappen en verander "client voor microsft netwerken " in "WINDOWS AANMELDING" en klaar!!!!!!!

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

lol, dat lukt je ten eerste al niet (daar) in een win2k omgeving en ten tweede niet met een domein..

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 15:03

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij wil hij wel toegang tot het domein hebben. Maar als hij inlogt gelden er ristricties. Hij kan bv dus niets installeren. Als hij lokaal inlogged kan hij wel spullen installeren. Hij wil dus EN lokaal inloggen om mindere ristricties te hebben. Maar ook nog toegang tot het domein en de bijbehorende resources.
Je kan wel lokaal inloggen en dan naar een shared folder toegaan op het netwerk.
Deze kan je dan niet valideren maar zal je als het goed is wel om een naam en wachtwoord vragen. Als je hier de gegevens invult die je normaliter gebruikt om op het domein in te loggen zal je toegang krijgen. Echter er zullen ook een hoop dingen niet of slecht werken omdat je als user niet goed gevallideerd wordt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1