Toon posts:

GeforceTI4200 loopt vaak vast in spellen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mijn club3d 4200 loopt vaak vast in games. In Morrowind krijg ik vaak blauwe schermen met foutmeldingen (blauw scherm)IRQ NOT LESS OR EQUAL. Als ik dan ook in mijn systeeminfo kijk zie ik dat mn beeldkaart hetzelfde irq heeft als mn VIA USB host controller. Hoe kan ik dit veranderen? Er staat btw bij dat de fout in nv4disp.dll zit.

Maar dit is helaas niet alles. In alle games loopt hij ook vaak vast met een foutmelding als (blauw scherm)BAD SYSTEM CONFIG INFO. (dit geeft de computer ook af en toe aan bij het opstarten)

Ook veel andere fouten zoals "Fatale fout blabla op adres blabla".

Ik ben benieuwd waar het aan ligt.. in ieder geval niet aan de driver, want ik heb ze allemaal uitgeprobeerd.

Mijn specs: Gigabyte Dual Bios Moederbord, 512 DDR, athlon 2000 XP, club3d geforce ti4200 128 mb, voeding 300 W.

P.s. Ik heb niks overgeklokt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 06:53 ]

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 11:42
JIJ hebt last van het befaamde "infinite loop" probleem. Is erg veel over geschreven en kan aan een groot aantal dingen liggen. Ik raad je aan te zoeken naar "Infinite Loop Ti4200 Club3d".

Heb het probleem lang gehad met een ATI Radeon 8500. Bij mij bleek het uiteindelijk opgelost door een combi van nieuwe ROM flashen op ATI, laatste driverset en het verhogen van de vCore van mijn proc (was verlaagd ivm temperatuur). Denk ook eens aan je voeding...

Success en we lezen de oplossing wel :)

Verwijderd

Topicstarter
okay.. ik ga ff kijken. By the way ik draai winXP prof zonder problemen alleen als ik wat betere games start slaat de toeter in het apparaat :(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net gezocht op wat je zei maar hij kan geen matches vinden?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

ik heb hier ook last van, probeer misschien andere koeling?

Verwijderd

Topicstarter
net nog! Weer 3 nieuwe crashes achter elkaar

Tijdens UT2003 (Blauw scherm) PFN_LIST_CORRUPT........gereset
Gelijk na de reset tijdens booten, en voor windows begint te laden: (BLAUW SCHERM) BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO......weer gereset

Startte op maar na de blauwe balk van het windows laden zwart scherm, geen reacte whatsoever....RESET voor de derde keer GVD

En nu zit ik zwaar geirriteerd te tikken! Eindelijk in windows na verdomme 3x reset (Dit gebeurt al een week of 4 elke keer sinds ik mn comp geupdate heb en spellen draai.

Ik word hier heel erg moe van :(

Verwijderd

sinds ik mn comp geupdate heb en spellen draai
misschien ligt het wel daaraan, probeer eens een roll-back te doen ...

Verwijderd

Topicstarter
Voor heel wat pleuro's nieuwe spullen. Alles werkt alleen die *&(&(% videokaart niet.

Btw mijn vorige configuratie zit in een andere compu atm en heb geen zin om die te slopen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in wat andere topics gekeken.. bios instellingen veranderen zoals de "Fast Write" uitztten of het voltage veranderen haalt alvast niets uit. Heb ik misschien een gammele kaart, of een te slappe voeding (300W)?

Verwijderd

heb je je videokaart al in een ander systeem geprobeerd?

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:49

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

je kan wel lekker flamen op die videokaart maar het ligt doorgaans aan de nvidia drivers.
ik heb het probleem met 3 verschillende nvidia kaarten gehad en het was ook altijd opgelost door een andere driverversie te gebruiken dan het huidige..ik had het probleem met 29.x drivers..daarna heel lang niet meer en met 40.71 en 72 had ik het wel weer..ik gebruik nu dan ook 41.03

ps: ik heb exact dezelfde ti4200 als jij

pps: ik heb het over de nv4displ.dll bug...
ik zie dat je net 3 andere dingen post -> geen idee....(zal iig toch niet aan de videokaart liggen..)

[ Voor 22% gewijzigd door Max|Burn op 28-11-2002 09:14 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Ik heb dezelfde videokaart, ook in het begin problemen enz.. (IRQ bla bla bla)
Heb mijn netwerk kaart en geluidskaart er uit gehaald, en geen problemen meer. Probeer dat maar is. Vervolgens had ik m'n netwerk kaart en geluidskaart in een ander slot gedaan, en probleem was opgelost.

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

Die crash had ik altijd met mijn USB isdn adapter.. om gek van te worden..Misschien dat je er iets aan hebt..

"kijk zie ik dat mn beeldkaart hetzelfde irq heeft als mn VIA USB host controller."

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

Topicstarter
HarrieH wat heb jij er aan gedaan om dat op te lossen?

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Draai eens een stresstest voor je CPU, misschien dat de temperatuur te hoog wordt of dat het voltage te laag staat. Dit veroorzaakte bij mij ook vaak een blauw scherm met de IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL-melding.
Pagina: 1