Door welk stukje hardware komt dit?

Pagina: 1
Acties:

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 18:03
mijn systeem
AMD Athlon XP 1800+
512 MB ddr Geheugen
Soltek sl75 DRV
Samsung 20G 7200 RPM
ATI Radeon 9000 128 MB DDR
Liteon 48X 12X 48X
Pioneer DVD 16X
Creative Soundblaster Live 5.1
Realtek 10/100
300 Watt noname voeding
WINXP NL SP1

Nu dus mijn probleem met de bovenstaande hardware!!

Alles draait stabiel en het werken in xp is snel.
Maar soms op een bepoaald moment maakt niet uit wanneer...dan lijkt het wel of xp een soort van pauzes neemt.
Geen HD activiteit. Dit gebeurt als ik bijvoorbeeld rechtermuisknop op een bestand doe. Dan duurt dit rustig een minuut.
Maar ondertussen kan ik wel alles doen en dat gaat dan wel gewoon nog snel. Ook als ik een film open via de snelkoppeling kan dit soms meer dan een minuut duren.
Als ik mediaplayer open en dan de film open via mediaplayer gaat het allemaal reete snel.
Ik haal met dit systeem maar 6500 3dmarks.....

Acties die ik zelf ondernomen heb:
Verse installatie XP.................. hielp eventjes
regelmatig defragmenteren............helpt niet
van ntfs terug gegaan naar FAT32.............helpt niet

Aan welk stukje hardware kan dit liggen......trouwens een vriend van mij heeft exact hetzelfde systeem op de videokaart na dan.met hetzelfde probleem!!

Alvast bedankt

Verwijderd

Hrmz. Wat voor dingen staan er allemaal in de popup als je op een file rechtermuisklikt?
Misschien dat een progje info moet verzamelen met betrekking tot de file als je rechtermuisklikt. Het lijkt een beetje op het trage reageren van rechtermuisklik-menu's als je over een netwerk files bekijkt op een andere pc. Dan moeten soms eerst de permissies van die file/map bekeken en verstuurd worden voodat het popupje mag verschijnen.

/wanneer krijg je verder vertragingen? Nog andere situaties?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 02:36 ]

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
virus scannertje geprobeerd ???

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
Anders met minimale hardware opstarten en elke keer iets bijprikken.

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:42
Heb je een cd in dvd-speler of in de brander zitten als dat gebeurt?

OF:

dit kan ook helpen:
-BROWSING SPEEDUP
This tip works on ALL Windows 95/98/ ME and NT4/2000/XP systems with MS Internet Explorer 4/5/6 installed.
This Registry fix speeds up internet/remote (using Windows Explorer and/or Internet Explorer) browsing process
considerably on most MS Windows 32-bit machines connected to a network and/or remote computer(s).
This actually fixes a BUG in MS Windows OSes that scan shared (remote) folders/files across the network
for Scheduled Tasks, and can add a delay as long as 30 seconds (!),
because it uses extra time to search the remote computer(s). :(

To do this, run Regedit and go to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
\RemoteComputer\NameSpace
Highlight the {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} Value and delete it: right-click on it -> select Delete -> click OK.

RECOMMENDED: Export (BACKUP) this Registry key to a REG file FIRST, to be able to restore it (by running the REG file) if necessary.
In Regedit: highlight the key name in the left hand pane -> click "Registry" from the menu -> select "Export Registry File..." -> type a file name in the "File name" field -> browse to the destination of your choice -> push the Save button.

This Registry change takes effect immediately.
Just start MS IE while connected to the network/internet to see the difference. :)

NOTE: Upgrading to a future MS Internet Explorer release or reinstalling it may add this value to your Registry *again*, therefore you may need to delete it *again* after (re)installing MS IE. :(
en voor xp staan er 2 sleutels:
In XP, select Run from your start menu.
Type "regedit" in the box and click OK.
Once you're in Regedit, navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
\RemoteComputer\NameSpace
Now, simply delete the two keys (a bunch of long numbers and letters) under this, which are the "Printers" and "Scheduled Tasks" keys.

It worked for me -- I can still access the shared printers, but there's a delay only if that system has a printer shared. Since my printer is on the XP machine, this is a big time saver. Otherwise it's just as fast as browsing from 98SE.
Ik weet niet meer waar ik dit vandaan heb :P , maar het openklikken van vensters is wel snel tegenwoordig op m'n pc'tje (met W98SE). :)

[ Voor 12% gewijzigd door Simba op 28-11-2002 03:16 ]

• thomastvd
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 02:33:
Hrmz. Wat voor dingen staan er allemaal in de popup als je op een file rechtermuisklikt?
Misschien dat een progje info moet verzamelen met betrekking tot de file als je rechtermuisklikt. Het lijkt een beetje op het trage reageren van rechtermuisklik-menu's als je over een netwerk files bekijkt op een andere pc. Dan moeten soms eerst de permissies van die file/map bekeken en verstuurd worden voodat het popupje mag verschijnen.

/wanneer krijg je verder vertragingen? Nog andere situaties?
Die andere situatie is dus met de media player.....
maar een score van 6500 3dmarks is toch ook niet oke.....
virusscanner heb ik draaien.......
en er staan ook geen bijzondere dingen in de popup van rechtermuisknop.....
en er zit geen cd in mijn dvd of cdrom....

• thomastvd
Ik heb het idee dat mijn systeem helemaal een beetje achterblijft.
Ik heb net effe bij al die 3dmark scores gekeken en volgens mij moet ik makkelijk de 10000 kunnen halen.

maar waar kan dat nou aan liggen....

• Masevako
  • Laatst online: 16-06 11:21
thomastvd schreef op 28 november 2002 @ 12:35:
Ik heb het idee dat mijn systeem helemaal een beetje achterblijft.
Ik heb net effe bij al die 3dmark scores gekeken en volgens mij moet ik makkelijk de 10000 kunnen halen.

maar waar kan dat nou aan liggen....
Volgens mij is 6500 wel okee hoor,

Op toms hardware staat een Vidcard vergelijking met 3dmark! Kijk daar maar even.

Ik haal standaard met mijn XP2000 en GF3-ti200 ook maar 6500 3dmarks.

• thomastvd
Jah das waar het valt idd wel mee die score.
maar ik zit nog steeds met het vervelende probleem :(

• Masevako
  • Laatst online: 16-06 11:21
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik een soort gelijk probleem had, vertraging om de zoveel seconden en dat kwam door mijn SB Live, Memory hole aangezet in bios en toen nooit meer last van gehad!

Maar dat is een ander probleem denk ik.

• thomastvd
Jah dat is wat anders denk ik maar in iedergeval bedankt.

het enige waar ik aan denk is mobo of hd

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Wildfire

Joy to the world!

Wat de 3DMark score betreft: kom op zeg, het is een Radeon 9000... daar haal je echt geen 10000 3DMarks mee! Hooguit rond de 7000 ofzo, kijk nog maar eens goed bij MadOnion...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• thomastvd
Nee idd je hebt gelijk ik heb net nog even zitten vergelijken maar die 10000 ga ik zeker niet halen.....geen oplossing voor mij probs?

• thomastvd
Ik heb net effe battlfield geinstalleerd spelen gaat gewoon goed maar na 10 min begint ie als een gek te haperen! zelfs als ik hem dan op 800*600 16 bit zet

ik weet het niet meer hoor

• Simba
Heb je die registry-sleutels al weggehaald?
Zou ik zeker ff proberen. Helpt het niet voor je probleem nu, dan is het toch een goed idee om gedaan te hebben.

Verwijderd

Heb je nog een drive ge-mapped naar een machine die inmiddels uitstaat/onbereikbaar is ?

• thomastvd
Simba schreef op 28 november 2002 @ 14:51:
Heb je die registry-sleutels al weggehaald?
Zou ik zeker ff proberen. Helpt het niet voor je probleem nu, dan is het toch een goed idee om gedaan te hebben.
heb ik gedaan simba.....merk niks

en nee ik heb niks gemapped

• Simba
thomastvd schreef op 28 november 2002 @ 14:48:
battlfield gaat na 10 min als een gek haperen!
haperen=schokkerig=trager?
of
stopt af en toe 10 seconden en gaat weer verder?

Ik denk dat je het eerste bedoeld en dan zal die registry-tip niet helpen, kun je ms een andere voeding proberen?

• thomastvd
idd in het spel is het de eerste optie die je noemt
en in windows de 2e optie maar dan geen 10 sec maar meer dan een minuut.
ik denk niet dat het met een andere voeding te maken heeft tenminste geef is een paar argumenten....

• Simba
"geef is een paar argumenten...."
ok: ;)

Sja, ik had ooit eens dat m'n W98SE ook af en toe "vastliep".
Eerst zo eens in de week, dan ong. eens per dag dan enkele malen per dag, kortom het werd steeds erger.
Een oude backup terug halen of een schone W98SE-install scheen het probleem even op te lossen, maar het kwam toch weer terug.
Meestal liep het "vast" als ik een nieuwe "Deze computer" opende of een adres intypte in Internet explorer. Als er geen cd in een drive zat was kwam het minder vaak voor.
Ik kwam erachter dat het niet echt vastliep, want filmpjes in mediaplayer, mp3 in winamp en/of winmx liepen gewoon door als dat gebeurde! Ik kon dan echter nergens meer op klikken.
Als ik de tijd nam en met ctrl-alt-del wat dingetjes af sloot (elke handeling duurde dan een minuut ofzo) kwam het weer goed en werkte alles weer (snel).
Ook hoorde ik altijd op zo'n moment de fannetjes even wat langzamer gaan.

Ik ben toen met een multimeter gaan meten op de 5V-lijn van de molexen en de 5V was laag en "schommelde". Ik heb een weerstandje vervangen (bij sommige voedingen schijnt dat met een potmetertje instelbaar te zijn) en toen de 5V-lijn op 5,05V gezet.

Het probleem was voor 99% beter (nu af en toe hetzelfde 1x in 2 weken)
Hierna een schone W98SE install en het probleem heb ik nu een jaar niet meer gehad :)

[ Voor 10% gewijzigd door Simba op 28-11-2002 15:18 ]

• thomastvd
ik zal is kijken naar die voltages bedankt simba!!

• thomastvd
ik heb effe MBM 5 erop geknald en die 5 volt lijn is 4,91 is wel goed geloof ik de rest wijkt ook niet veel af...

Verwijderd

Vaag probleem :S . K heb het ook ooit gehad maar toen ging het vanzelf over. Maar het kan zijn dat je een vaag proggie van internet hebt of een virus die dit vernachelt.

• thomastvd
ik weet het ook niet ik heb Norton anti virus die up to date is dus jah dat zou het ook niet mogen zijn!
en ik heb nou niet echt vaage proggies erop staan......

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
thomastvd schreef op 28 november 2002 @ 16:33:
ik weet het ook niet ik heb Norton anti virus die up to date is dus jah dat zou het ook niet mogen zijn!
en ik heb nou niet echt vaage proggies erop staan......
ook geen kazaa oid? (--> spyware en andere ongein wat je pc trager maakt)

• thomastvd
kazaa lite dat zou geen problemen moeten geven toch......

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Haal je realtek kaart er eens uit had ooit eens het zelfde prob kwam bij mij door mn brakke realtek netwerkkaart

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• thomastvd
kijk dat ga ik is effe proberen thx alvast
Pagina: 1