Toon posts:

Harddisk wil niet meer meewerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HEy,

Heb net kastie opengeschroefd om mijn nieuwe Radeon 9000 erin te zetten. Had eerst netjes oude drivers weggehaald en oude kaart verwijderd. Maar nu komt het. Mijn PC wilde opeens niet meer. Dus ik oude kaart weer teruggezet, nog steeds wel starten maar geen windows. Proberen om in console te komen via XP boot CD maar blijft mijn schijf constant korte ratels achtereklkaar te geven. HEt lijkt erop alsof nu ineens mijn schijf naar de grootjes is. Kan ik die schijf nu nog benaderen op een of anderen manier of uitlezen. Want wil wel graag al mijn data terug hebben.

Verwijderd

Heb je de stekker uit de voeding getrokken toen je de kaart verwisselde?

Waar loopt-ie precies vast? Doorloopt-ie de IDE detectie?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 01:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
IDE Detectie doet ie wel. Na het boot scherm krijg je normaal het XP logo te zien. Daar blijft ie steken en hoor je een paar keer achter elkaar krrrr krrrr krrrr krrr..en dan kapt ie ermee.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke videokaart had je hiervoor? Wat zijn je volledige systeemspecs? (incl voeding..) Probeer anders je systeem te rippen met behoud van alle essentiële onderdelen en start opnieuw op. Het lijkt nml erop dat de voeding de stroomvretende R9000 niet aankan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een Chieftec Kassie met 350 Watt voeding, AMD Athlon XP 2000+, 1 gig SDRAM, 1x 60 Gig IBM 120 GXP, 1x Maxtor 40 Gig, een MSI K7T Turbo 2 v5.0, Club3D Radeon 9000 Pro 64.
Hiervoor had ik een ATI Radeon 32 mb SDR. Ook al zet ik de oude kaart weer terug, probleem blijft.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 09:39:
IDE Detectie doet ie wel. Na het boot scherm krijg je normaal het XP logo te zien. Daar blijft ie steken en hoor je een paar keer achter elkaar krrrr krrrr krrrr krrr..en dan kapt ie ermee.
Dit heb ik op me werk HEEL vaak meegemaakt dat het aan het geheugen of de proc ligt. Probeer als het kan met een ander geheugenbankje te testen en als dat niet werkt met een andere proc. Tot nu tot toe heb ik op de technische dienst het hiermee altijd opgelost. Veel suc6 :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lukt safe mode wel?

Verwijderd

Topicstarter
Safe mode wil ook niet meer. Je hoort ff de schijf ratelen en dan "poef" pc reboot.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu nieuwe schijf geleend, XP geinstalleerd, oude schijf er naast gehangen. Nu kan ik 1 partitie wel benaderen en files overzetten. Maar de primaire partitie van de niet werkende schijf wil maar niet worden gelezne. Kan ik deze data nog recoveren?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt het proberen met GetDataBack. Zie ook de OM FAQ..

Verwijderd

geen safe mode, gewoon je oude videokaart terugzetten en vervolgens je data saven. Desnoods nog even een image maken van het geheel, altijd handig trouwens na een nieuwe installatie!! zou al veel topics besparen hier.

Verder heb ik het gevoel dat het gewoon een conflict is met je nieuwe Videokaart, hoewel het natuurlijk wel weer onwaarschijnlijk zal klinken. Je zegt dat je niets anders hebt veranderd, dus....>>trek je conclusies.
Xp wil nog wel eens kieskeurig zijn met de hardware waar het mee werkt. Blauw scherm is dan weliswaar eerder te verwachten dan de fout die jij aangeeft, maar toch. give it a go!!

Verwijderd

Topicstarter
Ga het straks ff proberen met GetDataBack. XP is inderdaad vaag bezig geweest met die nieuwe videokaart. Maar ja om nu meteen je c-schijf te verneuken. Kon ook niet in safemode komen en bij console van XP Setup kon hij geen files uitlezen. Als ik nu met die nieuwe schijf XP opstart en die verneukte schijf ernaast heb hangen dan blijft die continu ratelen, en maakt alles stront traag.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 10:14 ]

Verwijderd

99% kans dat het aan je videokaart lag. Aan de andere kant kan het ook zijn dat die schijf al bijna overleden was, en dat je bij het openhalen en installeren van je videokaart net de doodsteek hebt gegeven. Al vind ik die uitleg persoonlijk vrij onwaarschijnlijk...

Suc6!!!!

Verwijderd

Topicstarter
We zullen straks ff zien wat het gaat worden. Thnx voor de info.
Pagina: 1