Toon posts:

2 C-Media geluidskaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, helaas :|

Ik heb dus 1 C-media chip onboard (Asus a7v266-c)

Nu heb ik nog een extra 5.1 geluidskaartje gekocht op de HCC: Trust 511 Sound Expert Digital Surround....

Het probleem is dus dat op de Trust kaart ook een C_Media chip zit. En die beginnen elkaar te irriteren:

Ik krijg het wel zover dat ik ze allebei tegelijk heb geinstalleerd.. Maar na de install een reboot blijft de PC hangen tijdens opstarten van Windows.

Op dit moment heb ik mijn onboard chip ge-disabled.. Maar ik wil ze dus graag allebei enabled zodat ik de 5.1 kaart voor mijn pc-box setje kan gebruiken en de onboard chip voor mijn Audio naar de TV kan gebruiken... (jaja, ik weet ook dat er splitters zijn etc.)

Iemand een idee??

Verwijderd

Misschien een IRQ conflict ?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens Windows niet....

Xal straks thuis ff kijken...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
als ze ook eenzelfde driver gebruiken, kan het idd makkelijk misgaan. (het is verstandiger 2 verschillende geluidskaarten te gebruiken, hoewel het ook wel voorkomt dat het gewoon werkt)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC loopt nu zelfs vast bij het opstarten van Windows ook al heb ik in 1 hardware profiel mijn on-board kaartje uitgeschakeld. Ik kan dus alleen nog opstarten als ik 'm in de BIOS disable..

Ik zal zo eens kijken naar welke drivers ze allebei gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
ze hebben inderdaad 1 driver die ze allebei gebruiken. (A3D.DLL) en nog het mixer bestand (mixer.exe)..

Ik heb nu dus 2 profielen met in de 1 de trust verwijderd en in het andere profiel de onboard verwijderd.

Dus zo werkt het, maar is het niet mogelijk dat ik handmatig de locatie van de drivers kan verplaatsen zodat iedere kaart zijn eigen locatie met drivers heeft? (in de regedit wat aanpassen etc.)
Pagina: 1