alternatief voor een subwoofer in mijn auto?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ben op dit moment hard aan het nadenken over nieuwe speakers in mijn Daewoo Nubira sedan. Ik heb als Headunit een RockfordFosgate RFX9300 met 4x25watt RMS (effectief!) en heb op dit moment geen zin om te gaan rommelen met aparte versterkers (dat kan later altijd nog). Een beetje bas vind ik wel leuk, maar een sub neemt toch vrij veel ruimte in beslag en da's lastig omdat we net een kleine hebben gekregen en de hele kindertroep achterin moet :>

Op dit moment hangen achterin 16cm Daewoo speakers met een redelijk geluid en voorin zitten onderin de deuren 10cm coax's van Daewoo met een bagger geluid.

Mijn idee is nu als volgt:
Voorin : een 13cm composet van Phase linear (de CF 130.20)
Achterin: twee 20cm subwoofers van pioneer (TS-W203F)

met een beetje passen, meten en creativiteit van mijn kant moet dit allemaal wel passen.

Nu wil ik het hele zaakje wel een beetje gaan filteren omdat ik anders nog steeds een baggergeluid krijg. Ik denk hierbij aan een highpasfilter voor de compo (>120hz) en een lowpassfilter (<120) voor de subs.

Nu vroeg ik me af of iemand zo'n constructie al eens eerder heeft geprobeerd en wat de resultaten hiervan waren. Ander zinnig commentaar is natuurlijk ook altijd welkom. De hele set kost me ongeveer € 225 bij elkaar.

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 15:07
De setup is niet verkeerd, maar ik denk dat je zonder een aparte versterker die sub's kan vergeten, een sub heeft heel wat meer sap nodig dan een composet en denk niet dat je hu het leuk gaat vinden, verder zou ik de composet op >80 filteren en de sub op <80 maar dat is persoonlijke smaak:)

offtopic:
Gefeliciteerd met je kindje!!

[ Voor 13% gewijzigd door remsie op 28-11-2002 09:33 ]

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
Ik heb de sub in mijn auto 'verwijderbaar' gemaakt. Dus als de kinderwagen/koffers/zooi mee moet, dan stekkers eruit en de sub kan er zo uitgehaald worden.
Maar ga ik alleen op weg (naar werk enzo) dan kan de sub z'n werk weer doen. :9~