Toon posts:

Maxtor Personal Storage 5000XT (USB2 - FireWire / External)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg ernstig om deze 250Gig Externe disk aan te schaffen. :9

http://www.maxtor.com/en/.../personal_storage_5000xt/

Ik wil hem net zoals met de vorige 3000 reeks mogelijk was gebruiken als externe mobiele disk voor Windows / Mac platform.

Echter, met deze nieuwe 5000 is daar geen sprake van in de documentatie, en hebben ze het steeds over "OnTouch" buttom voor backup doeleinden.

Via die OnTouch buttom roep je blijkbaar een backup toepassing op die alles overzet. Maar dat wil ik niet. Ik wil zelf kunnen copieren.

Iemand al ervaring met deze schijf? Of waar meer info te vinden is?

mvg,
Crepo

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Ik heb hem al een tijdje en ik moet zeggen dat het perfect werkt. Met alle connectie methodes: usb 1 en 2 & firewire. Ik gebruik hem voor mijn mp3's en films en backup voor belangrijke bestanden. Ff inprikken en je hebt er een drive bij, die backup button heb ik dus nog nooit gebruikt...

Verwijderd

En hoe zit het nou met de snelheden die je haalt met het hd-tje.
Waar liggen die ongeveer?

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met deze schijf op Linux Kernel 2.4.20?

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 19:05
.Nail > de schijf werkt het snelst (12-15mbyte) op Firewire, USB 2.0 werkt op zo'n 8 tot 10 mbyte en met 1.1 is het nog niet bobven de 1 mbyte geweest..

Met een maat van me delen we zo'n schijf (en een NEC 1300A), we vinden alleen dat onze 160 GB erg warm wordt..

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

heb ook een 250 gb maxtor extern op firewire.
deze word ook best warm. one touch gebruik ik niet. gebruik de schijf al archier voor serie's:D snel is i ook wel. deed 120 gb kopieren binnen 1 uurtje. dus das best rap.
zelf kopieren kan je ook gewoon met NTbackup of een scheduled task van maken.

Greetz

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 19:05
Hier een klein linkje naar een eerdere test van de 5000XT op tweakers... Staat een goede benchmark op...die helaas veel sneller is dan de mijne...ga dus nog ff zoeken wat ik verkeerd doe...

nieuws: Maxtors Personal Storage 5000XT nader bekeken

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

huh, ik doe gewoon een 25mb/s met mijn maxtor fw disk.
Tukkie_3 schreef op 12 augustus 2003 @ 10:33:
.Nail > de schijf werkt het snelst (12-15mbyte) op Firewire, USB 2.0 werkt op zo'n 8 tot 10 mbyte en met 1.1 is het nog niet bobven de 1 mbyte geweest..

Met een maat van me delen we zo'n schijf (en een NEC 1300A), we vinden alleen dat onze 160 GB erg warm wordt..

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:46
ik heb dat ding ook (5000XT), echt heel erg mooi, zal er nog ff een benchmarkje tegenaangooien zodra ik hem weer thuis heb (dagje uitgeleend) ik geloof 30MB/s op de eerste 3/4e van de schijf (firewire is de beperking) de laatste kwart komt hij op de binnenste tracks waardoor hij afzakt tot ~20MB/s

daarom is het zinloos om de 7200rpm versie te kopen omdat firewire de beperking is (USB 2.0 is nog langzamer)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

iemand een beetje uitleg hoe je die drive moet installeren met usb (heb hier redhat 9)
Pagina: 1