Toon posts:

Printen over lan W@K -> W2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een lan met daarin 4 computers aangesloten op een hub
2x win 200
2x win 98
printer: HP deskjet 3816

nu heb ik op mijn server, een van de win 2000 computers een printer aangeloten en deze gedeeld. het printen vanaf de twee win 98 computers werkt gewoon.
maar als ik van de andere win 2000 computer wil printen doet hij gewoon helemaal niets.....
ik heb dit probleem al vaker gehad en het is me nooit gelukt om op te lossen.
nu zegt mijn win 2000 computer ook bij het installeren van de printer dat er een foute driver op de server staat. maar ik weet zeker dat ik de meest recente driver heb van de site van HP

Heeft hier iemand ervaring mee? :(

PLZ EDIT DE TOPIC TITEL EVEN, TYP FOUTJE.....?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 00:15 ]

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 20:38

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Heb je wel de Windows 2000 drivers toegevoegd op de pc die de printer shared, dit kan je doen via de properties en dan add adittional drivers.

Op het moment dat je dan de printer aan een W2k pc toevoegd download hij de drivers bij de pc waar de printer aanzit.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Zuig schreef op 28 november 2002 @ 09:08:
Heb je wel de Windows 2000 drivers toegevoegd op de pc die de printer shared, dit kan je doen via de properties en dan add adittional drivers.

Op het moment dat je dan de printer aan een W2k pc toevoegd download hij de drivers bij de pc waar de printer aanzit.
Hmm.. niet helemaal juist. Windows 2000 maakt alleen een connectie naar de gesharde printer. Als je een print stuurt, dan stuur je dievia je printspooler in raw format naar de spooler van de printserver, welke hem met de juiste driver naar de printer verstuurd.

Op een NT4 server, kan je bij het delen aangeven dat je hem deeld voor een bepaald platform, waarna de install van die printer dan vraagd om de driver voor dat platform. Ik denk dat je daarmee in de `engelse oorlog` bent.

Maa, even naar de T.Starter. Hoe installeer je de printer op het 2e w2k station :/
Toch gewoon start: Run: \\w2kpc1\printer <enter>
Dan maakt hij de verbinding automagisch voor je, ff een keer op JAklikken en klaar is de T.Starter ;)

EDIT: Vraag in Schop een Modje even een title-rename aan

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 28-11-2002 09:27 ]

Verwijderd

CyberJ schreef op 28 November 2002 @ 09:25:
[...]

Hmm.. niet helemaal juist. Windows 2000 maakt alleen een connectie naar de gesharde printer. Als je een print stuurt, dan stuur je dievia je printspooler in raw format naar de spooler van de printserver, welke hem met de juiste driver naar de printer verstuurd.
hmmm. niet helemaal juist, hij installeert op de client wel degelijk de printerdriver van de desbetreffende printers, de spooler (wachtrij) staat op de server.

• Equator

Equator

Crew Council

Hij installeerd misschien een deel of gehele driver, maar als je hem via een NT4/Windows2000 server print, stuur je de print opdracht zonder tussenkomst van de driver naar de spooler van de printserver.

Verwijderd

CyberJ schreef op 28 november 2002 @ 13:40:
Hij installeerd misschien een deel of gehele driver, maar als je hem via een NT4/Windows2000 server print, stuur je de print opdracht zonder tussenkomst van de driver naar de spooler van de printserver.
is weer niet helemaal waar :P

een netwerkprinter met defecte drivers op de client zal nooit printen!
hij gebruikt wel degelijk de dll's van de driver.

Ik denk eigenlijk dat die meer bedoelt zijn om papierbak/papier formaat etc. aan te sturen.

• Equator

Equator

Crew Council

dat zou kunnen ja, of wellicht wat controle en formaat instellingen, maar de werkelijke printopdracht wordt door de server gedaan. Zijn we het nu saampjes eens Arjo ;)

Verwijderd

Topicstarter
maar kunnen jullie me nu vertellen wat ik wel moet doen?
want op de 2 win98 pc's heb ik ook gewoond e driver geinstalleerd en daar werkt het wel...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 15:50:
maar kunnen jullie me nu vertellen wat ik wel moet doen?
want op de 2 win98 pc's heb ik ook gewoond e driver geinstalleerd en daar werkt het wel...
driver disk in 2e windowws 2000 pc stoppen en daar met het handje instaleren (blijkbaar gaat dat automatishc niet goed.)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan
heb de nieuwste driver van de hp site gehaald en toen geinstalleerd
werkte ook niet :(
Pagina: 1