Toon posts:

PCI Bridge heeft geheugenconflict

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was dus weereens een pc'tje aan het installeren, gaat allemaal prima. En toen windows erop stond ging ik naar apparaatbeheer, en daar stond een ? met een kruis er doorheen, en bij nader kijken bleek het om een PCI bridge te gaan die een geheugenconflict had.
Dit stond in de lijst met apparaten die een conflict veroorzaken:
Geheugenbereik DEFFF000 - DEFFF00F gebruikt door:
PCI standaard PCI-to-PCI-brug
Geheugenbereik 00008000 - 0000800F gebruikt door:
Systeemkaartuitbreiding voor ACPI-BIOS

Ik ben zelf nog maar niet begonnen om het handmatig te wijzigen, stel je voor dat ik het helemaal verknoei.

Systeem:
Shuttle MV42N Mobo
Intel Celeron 1,7 Ghz
256 MB geheugen

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Even een kick + wat aanvullende informatie.
Het Besturingssysteem is windows 98 en de nieuwste VIA 4in1 drivers heb ik al geinstalleerd. Het enigste dat veranderd is toen ik die 4in1 drivers installeerde is dat de pci bridge geen conflict meer had, maar er stond nog steeds een vraagteken met een uitroepteken ervoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 15:56 ]

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Als het conflict weg is maar er staat nog wel een vraagtekentje dan betekent dat volgens mij dat Windows er geen drivers voor heeft. Bekijk de eigenschappen van die PCI-bridge eens, staat daar toevallig vermeld dat Windows geen drivers heeft? Als dat zo is laat Windows dan zelf zoeken naar drivers op de cd van het moederbord, dikke kans dat 'ie ze vindt. Heb je geen cd of een hele oude, kijk even op internet, als eerste op de site van de mobo fabrikant, als je daar niks vindt doet Google wonderen voor je :)

Gaat het toch echt nog steeds om een conflict, lees dan goed je mobo's manual door, of daar iets in staat over PCI slots die IRQ's / Busmaster signalen delen met andere slots of onderdelen (een UDMA controller bijvoorbeeld). Als dat het geval is zorg er dan voor dat je je PCI slot niet tegelijk gebruikt met datgene wat iets deelt met je PCI slot. Onder gebruiken moet je verstaan dat er een kaart in zit of dat een UDMA controller ingeschakeld is, ook al 'gebruik' je ziet niet werkelijk tegelijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door real[B]art op 28-11-2002 16:03 . Reden: Typo's ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"