Kunnen Speakers en Koptelefoon tegelijk op een Audigy Player

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:41
Kunnen Speakers en Koptelefoon tegelijk op een Audigy Player aangesloten worden?

Ik heb namelijk een goede koptelefoon en leuke speakers maar wil makkelijk kunnen wisselen zonder elke keer onder mijn buro te kruipen om de stekkers te wisselen. Ik heb Creative Audigy Player, Philips Headphone en Creative 2.1 speakers.

Op mijn audiokaart is er maar een uitgang waar ik geluid uit krijg. Zijn er mensen die dit op hebben kunnen lossen, of kan het gewoon niet.

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-08 20:35

evaarties

Powerball @ 12.582

gebruik een splitter voor de front speakers... heb ik ook op mijn SBLive gedaan.

• bassio
Dus je maakt dan eigenlijk gewoon van éém uitgang twee uitgangen?

Ik had eigenlijk in mij hoofd dat je gewoon de uitgangen van je geluidkaart kan gebruiken, je hebt immers een analoge en een digitale uitgang.

Ik neem aan dat zo'n splitter bij elke elektronicazaak te kopen is?

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

ja. die kan je gewoon kopen bij Mediamarkt enzo

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01

BCC

Volgens mij heeft die Audigy een koptelefoon ingang on-board zitten (voor de Live-Bay en front aansluiting e.d.) Als je daar een mooi plugje aanmaakt waar je je koptelefoon in en uit kan doen dan mute hij volgens mij ook automatisch de speakers e.d.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Ik heb voor mijn Live! 5.1 gewoon een 3,5 mm jack plug splitter gekocht. En die in de uitgang gedaan voor m'n front speakers. Werkt prima. Je kan je koptelefoon ook in de rear uitgang doen en in de software instellen dat stereo over 4 speakers word weergeven.

• bassio
Ik ga gelijk ff zoeken op internet of dat inderdaad zo is. Wellicht is het ook wel mooi om zo'n frontje voorop te knutselen.

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Die manier met de rear had ik nog niet bedacht. (Is dat ook met Creative mixer in te stellen, stereo op front en rear?)

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 16:55
het is in te stellen dat je over de front en rear geluid krijgt, maar mocht je dan een spelletje spelen wat toevalligerwijs EAX ondersteunt, krijg je alleen het geluid te horen dat je normaal over je rear speakers hoort....

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 23:35
Zijn die Live-Bay ook apart te koop voor de SB 5.1 live? en waar in R'dam?

BTW: Ik gebruik ook zo'n splitter voor mijn headphone en voor geluid via TV als ik film kijk werkt echt prima.

• bassio
Ik kan op mijn kaart volgens mij geen extra uitgang maken. In de handleiding staat er niks over in. Ik heb de audigy player en daar kan je geen extra uitgang mee maken volgens mij. Ik kan hem wel upgraden naar een platinum EX. Dan koop je zo'n kastje erbij maar dat kost 137 pond volgens de website van Creative.

edit:

Dat is de externe versie. De interne kost even goed nog 82 pond. Alles ex btw.

Ik ga denk ik dus gewoon voor de splitter. Thanks for the reply's

[ Voor 16% gewijzigd door bassio op 28-11-2002 00:04 ]

• bassio
Ik heb eeb splitter gekocht en het werk als een trein.

Waarom willen we toch altijd zo moelijk doen terwijl het antwoord voor de hand ligt?

Verwijderd

op mijn Platinum live had ik met de Creative software aangegeven dat ik 4 boxen gebruikte

mijn speakers op poortje 1 en mijn hoofdtelefoon op poortje 2 (dan zet je je speakers uit en heb je toch nog geluid, zo'n audigy heeft toch ook 2 uitgangen?
Pagina: 1