Toon posts:

Internet delen via hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier kabelinternet gedeeld via een Freesco-linux-router. Werkt op zich prima. Nu wil ik dat gaan doen via een hub. Dus, crosscable gemaakt, deze in 't kabelmodem en in de hub gestoken, kabeltje van de hub naar de Freesco-machine en dan zou je dus zeggen dat het weer moet werken. Niet dus.
Alhoewel de netwerklampjes op de hub, het kabelmodem en de netwerkkaart van de router branden werkt 't dus niet.
Iemand enig idee waarom niet?

Oh ja, de crosskabel is getest (met een utp-kabel-tester). En aangezien de lampjes branden neem ik aan dat hij goed is. Ik heb hjet korte kabeltje voor alle zekerheid ook even getest en is ook goed.

En de reden dat ik dat wil is 't volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.qltel.org/fok/schets.gif

2 webservers met 2 aparte externe IP-adressen bereikbaar maken via internet.

Momenteel is de situatie dus 1 hub waar 1 PC en m'n kabelmodem aanhangt, en dat werkt dus al niet. Diezelfde PC aan het modem werkt wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 23:31 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Sowieso al... Geeft je ISP je al 2 IP's? Bij @home b.v. kun je dat tegenwoordig niet eens meer aanvragen, en bij andere ISP's zul je er wel voor moeten bijbetalen, als het al kan..

En als je via een hub verdeelt moeten de pc's gewoon ingesteld zijn alsof ze direct op internet zitten (want dat zitten ze ook) in tegenstelling tot de verbinding door de Freesco router waarbij alle pc's gewoon lokale IP's krijgen (192.168 en 10.0 etc etc).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Moet erg geen server tussen de modem en de hub zitten?? Volgens mij kan de protocol van de modem niet werken met de hub?!

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

TRON schreef op 28 november 2002 @ 00:03:
Moet erg geen server tussen de modem en de hub zitten?? Volgens mij kan de protocol van de modem niet werken met de hub?!
nee dat kan wel...ik heb 8 IP-adressen en heb de hub gewoon tussen modem en pc's hangen.

Verwijderd

uplink gebruikt van de hub? anders werkt het natuurlijk niet

Verwijderd

en als je hub dit niet ondersteunt. pech, gaat het feestje niet op

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:37
Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 00:09:
en als je hub dit niet ondersteunt. pech, gaat het feestje niet op
nix pech, dan pak je gewoon een crosslink kabel ;)

uplink is nix anders dan een gecrosste poort 1 of 8 (bij normale hubs)....

in duurdere segment wil een uplink nog wel eens sneller zijn dan de overige poorten, maar dat lijkt me hier nvt

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 23:23:
Ik heb hier kabelinternet gedeeld via een Freesco-linux-router. Werkt op zich prima. Nu wil ik dat gaan doen via een hub. Dus, crosscable gemaakt, deze in 't kabelmodem en in de hub gestoken, kabeltje van de hub naar de Freesco-machine en dan zou je dus zeggen dat het weer moet werken.
.
eigenlijk zeg ik dat niet
als van je modem naar je pc een straight kabel was. dan zou die van je modem naar je hub dat ook moeten zijn.................

[ Voor 1% gewijzigd door heuveltje op 28-11-2002 00:14 . Reden: need to type faster |:( ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

jongens jongens, er wordt weer een hoop onzin geblaat hier!
Dit kan alleen werken als je isp voor elke pc op je netwerk een INTERNET IP geeft.

Als 1 pc met 1 hub en 1 adsl modem niet werkt heb je een kabelprobleem.
Een hub doet NIX met protocollen, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Ook zonder uplink poort kan het prima werken, het ligt er alleen aan of je modem een crossed utp poort heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 00:16 ]

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Hub kapot of probeer het 's met een rechtoe-aan UTP kabel of check de 'uplink' schakelaar.

Test de hub 's geïsoleerd met 2 PC's vv. static IP middels PING. Dit zowel op client poort als met een PC (crosscable) aan de uplink-poort.

N.b. Internet delen met een HUB zal niet werken, tenzij je (extra) IP adressen gaat stelen van je ISP.
Wanneer je (legaal) meerdere IP adressen gaat gebruiken is dat eigenlijk geen delen in de zin des woords. Je kabelmodem wordt dan eigenlijk je router-gateway en je hebt dan met die 2 LinuxSCO routers gewoon 2 gescheiden netwerken in huis. Een probleem kan zijn hoe je op efficiënte wijze vice versa van IP1 naar IP2 komt. Je kabelmodem moet dan in staat zijn om lokale routing uit te voeren of je voorziet elke SCOrouter van een 2e (lokale) IP adres en aangepaste routing t.b.v. lokaal-verkeer. Over de HUB gaan dan in totaal 3 netwerken. (de 2 adressen van de ISP en die van je private netwerk). Nadeel kan zijn, dat je ISP last heeft van jouw private-IP gebruik omdat dit ook door het modem gaat.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

PtrO knows waht he's talking about! Zo moet het! :)

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
TRON schreef op 28 november 2002 @ 00:03:
Dat verandert de zaak ja. Lees dan het verhaal van PtrO maar. Die heeft dan imho gelijk.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Pagina: 1