Ik heb hier kabelinternet gedeeld via een Freesco-linux-router. Werkt op zich prima. Nu wil ik dat gaan doen via een hub. Dus, crosscable gemaakt, deze in 't kabelmodem en in de hub gestoken, kabeltje van de hub naar de Freesco-machine en dan zou je dus zeggen dat het weer moet werken. Niet dus.
Alhoewel de netwerklampjes op de hub, het kabelmodem en de netwerkkaart van de router branden werkt 't dus niet.
Iemand enig idee waarom niet?
Oh ja, de crosskabel is getest (met een utp-kabel-tester). En aangezien de lampjes branden neem ik aan dat hij goed is. Ik heb hjet korte kabeltje voor alle zekerheid ook even getest en is ook goed.
En de reden dat ik dat wil is 't volgende:

2 webservers met 2 aparte externe IP-adressen bereikbaar maken via internet.
Momenteel is de situatie dus 1 hub waar 1 PC en m'n kabelmodem aanhangt, en dat werkt dus al niet. Diezelfde PC aan het modem werkt wel.
Alhoewel de netwerklampjes op de hub, het kabelmodem en de netwerkkaart van de router branden werkt 't dus niet.
Iemand enig idee waarom niet?
Oh ja, de crosskabel is getest (met een utp-kabel-tester). En aangezien de lampjes branden neem ik aan dat hij goed is. Ik heb hjet korte kabeltje voor alle zekerheid ook even getest en is ook goed.
En de reden dat ik dat wil is 't volgende:

2 webservers met 2 aparte externe IP-adressen bereikbaar maken via internet.
Momenteel is de situatie dus 1 hub waar 1 PC en m'n kabelmodem aanhangt, en dat werkt dus al niet. Diezelfde PC aan het modem werkt wel.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 23:31 ]