Dit is min of meer een vervolg op mijn vorige vraag, daarin kreeg ik als antwoord dat ik een "fout" datamodel gebruikte...
[rml][ ASP] sql / recordset vraag[/rml]
Ik heb het datamodel inmiddels veranderd en gebruik tegenwoordig ook arrays om mijn recordset in te laden...
Ik zit nu echter met een probleem, ik heb de volgende structuur in mijn access tabelletje:
mID | relatie | niveau
Nu wil ik een sitemap samenstellen waarin alle niveau's terug komen, ik kan op zich met een sql query alle items ophalen...
De vraag is echter, hoe geef ik deze items weer...
Als ik zoiets als bovenstaande neerzet krijg ik niet de output die ik hebben wil, het hele verhaal moet namelijk gesorteerd worden op de manier die ik wil, dat is op zich ook nog wel te realiseren met door middel van een functie die ik op aspfaqs heb gevonden. Maar, hoe krijg ik het nu voor mekaar om onderliggende items weer te geven dus:
item1
-item1.1
--item1.1.1
---item1.1.1.1
----etc.
BVD
[rml][ ASP] sql / recordset vraag[/rml]
Ik heb het datamodel inmiddels veranderd en gebruik tegenwoordig ook arrays om mijn recordset in te laden...
Ik zit nu echter met een probleem, ik heb de volgende structuur in mijn access tabelletje:
mID | relatie | niveau
Nu wil ik een sitemap samenstellen waarin alle niveau's terug komen, ik kan op zich met een sql query alle items ophalen...
SQL:
1
2
3
| sqlstring = "SELECT menu.* "_ & "FROM menu "_ & "WHERE actief='J';" |
De vraag is echter, hoe geef ik deze items weer...
ASP:
1
2
3
4
5
| For num_rows = 0 To Ubound(sitemapARR,2) Response.Write("<tr><td>") Response.Write(menulink(een functie die een hyperlinkje maakt)) Response.Write("</td><td>" & sitemapARR(ARR_beschrijving, num_rows) & "</td></tr>") Next |
Als ik zoiets als bovenstaande neerzet krijg ik niet de output die ik hebben wil, het hele verhaal moet namelijk gesorteerd worden op de manier die ik wil, dat is op zich ook nog wel te realiseren met door middel van een functie die ik op aspfaqs heb gevonden. Maar, hoe krijg ik het nu voor mekaar om onderliggende items weer te geven dus:
item1
-item1.1
--item1.1.1
---item1.1.1.1
----etc.
BVD
Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!