Toon posts:

[POV Ti4200XP] 2d Beeld Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha mensen,

Ik heb +-2 weken terug een "Point Of View Ti 4200 XP BGA Stage 1 mod" gekocht bij eystein waarbij op de site stond dat ze de 2d weergave van de kaart hadden verbeterd (maar dat dat eigenlijk niet nodig was omdat ze een nieuwe versie van de kaart verkochten waar de 2d weergave zelf al verbeterd was).

Nou ik de kaart aan het gebruiken ben, met mijn desktop op een resolutie van "1280x1024" op 85 Hertz, valt mij duidelijk op met teksten op het schermen dat er een soort "slechte wazige" lijnen over het scherm heen lopen. Met als gevolg dat sommige letters in teksten erg wazig overkomen (leest zwaar irritant als ik een grote lap tekst moet lezen). Ik gebruik trouwens een 19" beeldscherm van Philips (Philips Brilliance 109p4) dus daar ligt het zeker niet aan.

Wat ik me nou afvraag is of ik nou gewoon de slechte 1e versie van de kaart heb gekocht (waar ik al verhalen over heb gelezen over de slechte 2d weergave), en of mensen mijn verhaal herkennen. Want het lijkt me niet dat ik de enigste ben met dit probleem :/

Tweakers ! help mij :*)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Om 100% zeker te zijn dat het niet aan je monitor ligt zou je nog even met een andere videokaart kunnen testen.

Het lijkt me trouwens wel dat je bij Eynstein kan gaan aankloppen voor een andere kaart (als het idd aan de kaart blijkt te liggen), je besteld natuurlijk niet voor niets specieaal deze aangepaste versie :)

Verwijderd

Topicstarter
zal het morgen proberen, zou nogsteeds graag van mensen willen horen of mijn problemen overeenkomen met de 2d problemen die vaker voorkomen met de kaart, dus als iemand meer weet... Brand los ! :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update :: Na testen is het met de pov is me opgevallen dat de problemen pas zichtbaar zijn met een resolutie van 1152x864 met 60 Hz, verhoog ik de resolutie en/of de hertz vanaf daar dan vallen de strepen meer op :( , iemand die me kan helpen?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:50
probeer toch maar eens een andere monitor voor de zekerheid.

En ook een andere videokaart

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
Hang er zo wel ff een andere monitor naast (iiyama 17"), andere videokaart moet ik eerst ff regelen (heb op het moment nix ouds in de kast liggen :*) )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 15:36 ]

Verwijderd

Misschien brak geheugen, loopt de videokaart bij spellen wel soepel?

Verwijderd

Topicstarter
17" eraan gehangen, maar het beeld loopt nogsteeds niet lekker, als ik met tekstregels schuif kan ik nog steeds vervormingen zien in de letters, zal vanavond of morgenavond wel mijn oude geforce 256 DDR kaart instoppen om te testen, is volgensmij wel een kaart met heelgoed 2d beeld.

Verwijderd

Topicstarter
zit 2x Major 256Mb DDR PC400 in, in spellen loopt alles soepel, verder een asus p4pe mobo, en intel 2.54 cpu. Heb ookal geprobeerd om AGP terug te zetten van 4 naar 1 maar precies het zelfde probleem

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:46
Probeer je monitor is aan de DVI uitgang te hange (mbv de convertor)

hierdoor werd bij mij de 2d kwaliteit ook iets beter

Verwijderd

ja kieskes dit werkte bij mij ook. Ik heb ook een pof xp ik heb t van http://www.pcupgrade.nl Heel goedkoop daar.

Verwijderd

Topicstarter
ga ik testen zo snel ik het snoertje weer gevonden heb, zat toch in de doos ?

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:46
Ja, het is geen snoertje maar gewoon een klein 'blokje' :)

Verwijderd

Topicstarter
ahhh Ok, ga morgen op kruistocht :)

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 13:33

Adjo

my first vectrex...

Werkt (de fan van) je videokaart wel goed?
Ik had hetzelfde probleem (horizontale lijnen die door het beeld liepen) en na enig speurwerk bleek dat de fan van mijn videokaart het had begeven, zodat hij gloeiend heet werd en niet meer goed functioneerde.

Verwijderd

Topicstarter
ga er vannuit dat die wel werkt zal nog wel checken, heb vanavond er een geforce1 ingestopt en had de zelfde problemen, nou denk ik dat de snoeren (heb net een nieuwe PC dus alle snoeren liggen nog op/door elkaar) storen met het snoer van hetbeeldscherm, dus ga eerst weer is kijken of dat het probleem oplost :*) , denken jullie ervan? zou dat het kunnen zijn ?

Verwijderd

Topicstarter
lees net dat de 2e revisie (met verbeterde 2d) een logo heeft op de cooler, kan iemand dit verder uitleggen ? :P
Pagina: 1