PIII 733 instabiel???

Pagina: 1
Acties:

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:47
probleem: ik heb hier een PIII 733 (5,5*133MHz@1,70V) en die loopt iedere keer vast als ik wil gaan gamen...
temp van de proc is +/- 15C idle, corevoltage verhogen maakte hem niet stabieler...
het mobo is een ASUS CUSL2 en ik geen idee wat er nou mis kan zijn... pls help.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Verwijderd

15C? Waarmee doe je dat? Water, peltier?
Is de fsb niet te hoog voor je kaarten of ram? Of issie niet overgeklokt.

• Spooksel
hmm, 't komt zo uit de winkel op deze waardes... en iedere keer bij het gamen loopt ie vast. nu is ie zelfs 10C volgens asus probe... 't is niet mijn pc maar ik gaat hem nu echt ff openrippen en kijken wat voor koeling er op zit :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Zit gewoon luchtkoeling op en 10 graden is volgens mij echt onmogelijk of je woon in een koelcel :)

Ik denk dat je tempratuur meter dood is en je koeler er niet goed opzit en daardoor te warm wordt..

Verwijderd

Om te beginnen moet je de laatste versie van de Asus probe downloaden om een goede temperatuurweergave te krijgen . Verder zou ik eens kijken naar je geheugentimings in je Bios . Downloads en meer info op www.cusl2.com

• Spooksel
't is indeed gewoon standaard koelertje :) ziet er wel geinig uit... 10C maarja: doet er niet toe... hij is instabiel en dat moet opgelost worden...
edit:

koeler zit wel goed d'r op vast.. enne: ik ben nu de nieuwste versie asusprobe aan het neerhalen

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-09 09:16
Dit heb ik dus ook met mijn Duron 650.. dat ie vastloopt met gamen. ik moet hem underclocken naar 585mhz :(

Probeer dat ook eens bij jou.

Verwijderd

Ik hat dat ook.. maar mijn ram stond op cas2.. naar cas3 gezet en nu loopt hij zonder problemen.. gewoon verkeerde bios afgeleverd....

• Spooksel
hmm, ik zal het doorgeven voor als mijn pa de pc wegbrengt... (mag er zelf niks meer doen heeft ie me heel duidelijk gezegd :))
maarre: die laatste versie asus probe geeft aan al wat meer realistischere weergave van de temp :) +/- 35C idle

tnx voor de reacties

Pagina: 1