Toon posts:

Aanschaf nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.

Ik sta eens voor de aankoop van een nieuwe pc. Maar nu ben ik aan het twijfelen wat ik zal doen, laptop of desktop (maar met deze keuze val ik jullie niet lastig)

Maar aangezien ik niet zo thuis ben in de laptop wereld heb ik aan jullie een aantal vragen. Ik wil graag weten wat de goede merken zijn. Kijk als die mee naar school gaat moet hij stevig zijn en tegen een stootje kunnen. Dus ik wil ook graag weten hoe jullie ervaring is met de verschillende levernaciers en natuurlijk de mogelijkheid van meer jaar garantie.

Een paar andere vragen zijn: is het verstandiger om een echte mobiele processor te nemen om gewoon voor de desktop variant te gaan. niet alleen kijkend naar de accu levensduur maar ook het geluid wat hij produceert. ALs hij constant staat te koelen is het ook geen pretje.

En hebben jullie verder nog tips voor me welke laptops goed zijn. De prijs moet onder de 1500 euro blijven (mag ietje meer), hij moet 256 intern hebben. Moet gebruik maken van eem PIII PIV of Athlon en dus geen Celeron en geen Duron die zijn me te traag, vooral met fotosjoppen merk je het.

En een andere vraag waarmee ik zit is deze, als je video geheugen geshared wordt is dit een heel groot nadeel voor je performance van je laptop ???.

Dus hebben jullie tips voor mij ??? ik weet echt niet veel van laptops maar dit wil ik toch eigenlijk wel weten.

Ik had deze zelf al in gedachte: wat zijn jullie ervaringen ermee.
Asus L2400D
Asus L3400D
Acer Travelmate 741LF
Acer Travelmate 621XV
Acer Aspire 1403XC
Acer Aspire 1304LC
Sony FX702
Sony FX802
Compaq Evo N160
Toshiba Satellite PRo 2100 P4 (net iets te duur en te onpraktisch eigenlijk)
Dell 2650 (op het randje is ook wel duur)

Terzijde: als het geen laptop wordt dan wordt het een lekker desktop systeempje met een 17" TFT schermpje

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Ik denk niet dat er veel zinnige antwoorden op deze vraag gaan komen, het aanbod waar je mee smijt is nogal groot, en je eigen onderzoek is nou ook niet echt geweldig, zelf even vergelijken via de search enzo.... beetje wijzer worden op het hardware vlak, lijkt me geen slechte keuze voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb wel wat onderzoek gedaan.. en daarom kom ik ook met een lijstje van een aantal laptops. En met de vraag welke van deze laptops zijn goed en van welke leverancier heb je een goede service ?.

Kijk bij de aanschaf van een gewoon systeem zou ik best wel weten wat ik wil hebben. maar bij laptops ligt het weer net iets anders.

Dus mijn vraag is simpel welke van de bovenstaande leverancies zijn goed, misschien hebben sommige mensen ervaring met een van de bovenstaande type laptops en kan die met me delen. En misschien zijn er nog mensen die zeggen van "hey voor die laptop kun je misschien ook eens kijken".

• JdM

JdM

Humbled

Ik vind het onderzoek dat je gedaan hebt , persoonlijk, nogal magertjes.
Je vraagt om een laptop met 256 mb intern > ddr / sdram?
Je wilt geen celeron of duron omdat ze te traag zijn? (die twee kun je eigenlijk imo niet eens in 1 adem noemen)
Als je naar processoren algemeen kijkt zul je zien dat een pentium altijd koeler blijft dan een amd, die vraag is dan ook al beantwoordt.
En je kunt ervanuit gaan dat je laptop dus wel wat langzamer wordt als je shared memorygeheugen hebt, dat is met een desktop zo, dus met een laptop ook.
dat is het enige zinnige wat ik nu kan zeggen .

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, oke... ik wil graag als het kan DDR ram.. En celeron en Duron kan ik wel in 1 adem noemen omdat ze me BEIDE de performance niet geven die ik wil hebben. En dat een AMD warmer wordt dan een Intel weet ik ook.. Maar ik wil dus weten of de mobile Athlon ook nog zoveel warmer wordt.

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 23:47:
[..] .. Maar ik wil dus weten of de mobile Athlon ook nog zoveel warmer wordt.
wordt wel ietsje warmer ja, maar het belangrijkste zal toch wel het stroomverbruik worden op een laptop en dan kom je al gauw uit bij een intel processor, die zijn nou eenmaal wat zuiniger.

Als je nou van al die laptop's die je in je beginpost noemde eens de specificaties en de prijzen bij zet..... dat zou makkelijk zijn met beoordelen. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 23:15:

Terzijde: als het geen laptop wordt dan wordt het een lekker desktop systeempje met een 17" TFT schermpje
ook voor 1500 Euro?

Ik neem aan dat je niet de hele dag zult gaan photoshoppen op je notebook. En dat je het "merkt" wil nog niet zeggen dat het dan onbruikbaar is.

Als je een goede notebook zoekt voor onder de 1500 Euro heb je aan deze een betrouwbaar apparaat.
Een koopje? nee. Goed? ja.

http://www5.pc.ibm.com/nl...kup/_TR1MENU?OpenDocument

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 00:04 ]

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 01:19
Als je een echt lekkere laptop wil hebben http://www.apple.com/powerbook/, heerlijk in gebruik

Hello fellow humans

Verwijderd

Topicstarter
Asus L2400D 1600+, 384 Intern, 1409 euro
Asus L3400D 1800+, 256 intern, 1494 Euro
Acer Travelmate 741LF, PIII 1 Ghz, 256 Intern, 1475 Euro
Acer Travelmate 621XV, PIII 1 Ghz, 256 Intern, 1389 Euro
Acer Aspire 1403XC, 1.7 Ghz, 256 Intern, 1468 Euro
Acer Aspire 1304LC, 1800+, 256 Intern, 1440 Euro
Sony FX702, 1400+, 256 intern, 1499
Sony FX802, 1500+, 256 intern, 1495 Euro
Compaq Evo N160, PIII 1 Ghz, 256 Intern, 1422

Scherm afmetingen en hoeveel meg de hdd is boeit niet echt.

• JdM

JdM

Humbled

joint_me schreef op 28 November 2002 @ 00:06:
Als je een echt lekkere laptop wil hebben http://www.apple.com/powerbook/, heerlijk in gebruik
ehmm ,
Topicstarter: moet gebruik maken van pIII ,P4 of Athlon.
8)7

• JdM

JdM

Humbled

dan zou ik deze :Acer Aspire 1304LC, 1800+, 256 Intern, 1440 Euro, pakken, goedkoopste met het snelste in huis dus(ddr geheugen toch wel hoop ik?).

Verwijderd

Topicstarter
Nah niet geheel,

Intel P4, 2.4 GHz 259
DDR-Ram 512 PC333 198
Asus P4PE 209
Asus 8420 GF4 TI4200 128 Meg 219
IBM 120GXP 80GB 135
Philips DVD-Brander 112
Kast 59
AG NEOVO 17”TFT 499

Totaal 1690

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik vind toshiba nog steeds HET laptop merk, ik heb er hier zelf 2 en ik heb er nooit problemen mee :)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

Topicstarter
Radian schreef op 28 November 2002 @ 00:10:
dan zou ik deze :Acer Aspire 1304LC, 1800+, 256 Intern, 1440 Euro, pakken, goedkoopste met het snelste in huis dus(ddr geheugen toch wel hoop ik?).
Whoeps ik ben ze nog vergeten te selecteren op geheugen type.. deze maakt geen gebruik van DDRram.

De Acer Aspire 1403 maakt er wel gebruik van

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 00:19 ]

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 00:16:
[...]

Whoeps ik ben ze nog vergeten te selecteren op geheugen type.. deze maakt geen gebruik van DDRram.
I'll be back tomorrow ;) , als je dan niet al een keuze gemaakt hebt.

Verwijderd

Ik heb een ASUS L3400S, oke ik weet het die is geloof ik 16xx euro maar misschien kan je een modelletje lager nemen. Die van mij heeft 256 DDR geheugen, GEEN shared videogeheugen, maar een 32 MB DDR radeon mobility kaartje die zelfs ut2003 nog goed trek met de details wat lager. Er zit een P4 1800 in en een 30 GB HD. Ben er zeer tevreden over, zowel de prestaties, als de robuustheid (ga er ook dagelijks mee naar school) als het beeldscherm als de geluidsproductie... kortom alles.
Echt een aanrader en ik heb m gekocht bij multicom int dat was allemaal ook fijn geregeld

Verwijderd

Maak eerst de keuze laptop/desktop eens.

Dan budget & eisen.

Dan zoek je een grote PC boer in je buurt.. dus niet een of ander amateuristisch bedrijfje, en vraag je om een vergelijking.. dan zal hij je wat laten zien.

Tussen Dell & Toshiba zit echt niet veel verschil. Bijna alle laptop's zijn met een Intel CPU trouwens. Voor 1500 heb je niet een SUPERsnelle taplop, maargoed.

Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Nee de keus tussen desktop of laptop ga ik pas maken als ik weet wat ik voor een laptop kan krijgen.
Pagina: 1