Je bent erg ongenuanceerd. Ten eerste komen niet alle moslims uit een ander land, een groot deel van de huidige moslimpopulatie is Nederlander. Voor anderen die hier wellicht gekomen zijn als vluchteling, is terugkeren naar hun eigen land het ergste wat je ze kan aandoen.
Bovendien: welke maatstaven wil je gaan hanteren? Mensen die een andere mening dan jij hebben, moet het land uit? 'k Denk niet dat je dat bedoelt. Wat nu als de meerderheid vind dat mensen met die en die mening het land uitmoeten. Voorbeeld: ik ben één van Jehovah's Getuigen en ook wij staan niet altijd even gunstig bekend (hoef je verder niet op in gaan, het is als voorbeeld bedoelt). Nu vond de regering van de USSR ons maar een eng stelletje en de alle JG die in Rusland woonden (enkele duizenden) werden gedeporteerd naar Siberië. Natuurlijk mogen mensen van mening verschillen, maar mensen deporteren is wel heel erg cru.
Want... kunnen ze er eigenlijk wel wat aan doen, die moslims? Zij zijn opgevoed met Allah en de koran. Dat is hun verleden, hun leven en hun toekomst. Dat is wat hun leven bestaansrecht geeft in hun eigen ogen. En die koran laat zich niet al te lovend uit over homo's, iets wat trouwens net zo zeer voor de bijbel geldt. Dus wanneer zij een bepaalde mening over homo's hebben, is dat louter een voortvloeisel van hun totale levensovertuiging. En dat is nu precies wat de vrijheid van godsdienst inhoudt: je bent vrij om te geloven wat je wilt.
Zoals ik net al schreef praat de bijbel ook niet positief over homoseksualiteit. Toch zul je dit de meeste christenen niet luidkeels horen roepen, omdat zij weten dat het in onze samenleving ongepast is om dat te doen. Het probleem bij de groep moslims waar jij het over hebt, is dat ze nog steeds niet goed doorhebben wat wel en niet gepast is in onze samenleving. Als wij al moeite hebben om een scheiding aan te brengen tussen vrijheid van meningsuiting en discriminatie, hoe moeten zij dat dan ooit kunnen? Integratie moet een eerste vereiste worden voor mensen die hier willen komen wonen. En eigenlijk ook voor mensen die hier al jaren wonen en nog steeds niet geïntergreerd zijn.
Het is in Nederland gewoon zo dat hier iedereen gelijk is.
'Alle mensen zijn ongelijk', leuk boek van prof. Smalhout.
Waarom werd het P. Fortuyn zo zwalijk genomen dat hij de feiten noemde met zijn uitspraak: vergeleken met Nederland is de moslim cultuur achterhaald.
Dat werd als discriminatie gezien. Terwijl er door een imam wel gezegd mag worden dat homo's minder zijn dan varkens???
Ten eerste vervulde PF een grotere maatschappelijk positie dan een imam wiens naam ik allang vergeten ben. Ten tweede is de commotie omtrent die zienswijze van die imam absoluut niet minder geweest, er is zelfs een rechtszaak van gekomen. Hoewel de rechter de godsdienstvrijheid hoog hield, laat de gehele gang van zaken wel zien dat onze samenleving dergelijke uitspraken wel degelijk afkeurt.
Daarom ook dit topic titel: Als ik nu een eigen geloof begin, mag ik dan ook ongestraft dingen gaan rond vertellen? (Die zet ik dan wel in RaZ's wetboek natuurlijk) (m'n eigen bijbel / koraan / whatever ya wanna call it)
Definieer geloof... Mmm, je hebt eigenlijk al een geloof, je eigen geloof: alles waar jij voor staat. Je doelt waarschijnlijk eerder op 'godsdienst', gezien de uitspraak van die rechter. Definieer godsdienst...
Werk eerst eens aan je persoonlijkheid. Wees wat genuanceerder. Kweek charisma aan en zorg ervoor dat mensen graag met je in discussie gaan. Ga vooral ook in God geloven en wijdt je hele leven aan hem op, anders is het zinloos. Ga 40 dagen vasten en zorg dat je ondertussen wat openbaringen uit de hemel krijgt. Schrijf die op. Zeg daarna met overtuiging tegen mensen op straat: kom, volg mij! Doe een paar wonderen. Zorg dat je absoluut niet geliefd wordt en sterf een marteldood. Dan maak je misschien een kansje... Er zijn duizenden die al deze tips hebben opgevolgd en wiens namen totaal onbekend zijn gebleven.
En uiteindelijk zie ik dat ik sneller moet leren typen...