Toon posts:

Asus P4PE vraagje :)

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok even een kort vraagje :)
Ik ben dus bezig met een pc samen te stellen en nou wilde ik als moederboard de Asus P4PE nemen met een Pentium4 2,4Ghz, want die zag er met al die specs best leuk uit :).Maar nou zag ik ook dat het moederboard geen Rambus ondersteund. Een vriend van mij zegt dat je geen Pentium 4 moet kopen zonder Rambus geheugen omdat dat nou juist het sterke punt is van de P4. Maar is DDR geheugen in combinatie met een P4 processor dan veel langzamer of haalt dat vrijwel nix uit?
En welk soort DDR geheugen is in mijn geval dan het beste?

Ow was ik nog even vergeten, heeft dit moederboard nog bugs of andere nadelige punten waar ik aan moet denken?
alvast bedankt voor de hulp :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 23:07 ]

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Tegenwoordig met het snellere 333 geheugen maakt het bijna niet meer uit. Alleen in de zwaarste toepassingen wil het wel wat schelen, maar dat grote verschil met sdr is er bij ddr niet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees eens wat reviews van P4 systemen met RDRAM en DDR geheugen via bijvoorbeeld www.tweakers.net.. Daaruit moet je zeker meer dan genoeg info halen ;)

Samengevat: PC1066 RDRAM en Dual Channel PC2100 DDR leveren beiden precies genoeg bandbreedte dat een P4@533 nodig heeft.

Dit topic is gesloten.