Toon posts:

[windows] udp-listen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik hoop dat dit soort vragen ook mogen, maar ik wil een heeeel simpel programmatje schrijven, heel klein ook (paar k moet kunnen? in ieder geval in die orde van grootte).
Het moet onder win9x (liefst ook nt/2k/xp) draaien. Het enige wat't hoeft te doen is in m'n systemtray staan met een groen of een rood bolletje/cirkeltje. Ondertussen luistert-ie naar een udp-poort. Als'r een willekeurig pakketje binnenkomt moet het bolletje van kleur veranderen en stoppen met luisteren, en als ik er op heb geklikt moet het balletje van kleur veranderen en weer gaan luisteren.
Dit alles zo klein mogelijk omdat m'n pc niet al te snel is en ik alle cpu/mem nodig heb die ik kan krijgen.
Anyway, aangezien ik nauwelijks programmeer (gelegenheidsprogrammeur) en nauwelijks ervaring heb vroeg ik me af in welke taal dit het makkelijkst te maken zou zijn. Bijvoorbeeld waar al udp-zooi in zit, waar windows-zooi inzit, etc.

Ideeen? Ohw uhm asm is uitgesloten; dat is me net iets te moeilijk :)

PS geen flamewar over goede/slechte programmeertalen aub

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 22:46 . Reden: no-flame disclaimer ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Dit is geen verneukt klein programmaatje en je kunt vergeten dat je dit als 'gelegenheidsprogrammeur' zelf kunt maken. Voor een krat bier kan ik je echter wellicht wel helpen een keer als ik wat minder deadlines heb voor m'n werk :P

Oh en gezien de low-levelness van het appje en het feit dat er zo min mogelijk geheugen gebruikt moet worden is C de enige haalbare optie.

Professionele website nodig?

• curry684

curry684

Ps.
(paar k moet kunnen? in ieder geval in die orde van grootte)
Paar kB heb je al als je 2 windows-libs meelinkt en nog geen feitelijke code hebt geschreven. Je moet rekenen op 40-50Kb schat ik zo.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

IE wat dit progsel moet kunnen: Luisteren op een poort naar UDP pakketjes en de inhoud gewoon naar console gooien? Lijkt me redelijk simpel... es ff zien of ik met Deplhi ver kom.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

kzal et ff maken :p

- ok klaar check it out at http://home.quicknet.nl/qn/prive/jjm.dekker2/UDPListener.exe

ik kan er nog een hoop opties bijmaken maar nu moet ik te bed :p
Et doet in ieder geval wat je wilt, mocht je libraries missen (Tis in VB gedaan), post maar ff dan zet ik ze op mn ftp.

Laterz

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 00:14 ]

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 23:22:

- ok klaar check it out at http://home.quicknet.nl/qn/prive/jjm.dekker2/UDPListener.exe

Et doet in ieder geval wat je wilt, mocht je libraries missen (Tis in VB gedaan), post maar ff dan zet ik ze op mn ftp.

Laterz
Knap gedaan in 76Kb, ik wist niet dat VB zo'n kleine proggeltjes kon produceren. Echter, bij nazoeken (sorry, ik ben een lul :) ) blijkt dat er 1 dependency is, namelijk msvbvm60.dll, en die is 1.32Mb, oftewel way out of reach tov. de requests :Y)

edit:
Ik heb 'm net gerund en kreeg op m'n flikker dat MSWINSCK.ocx niet geinstalleerd was, oftewel nog een 3rd party library op runtime required... zitten al over de 2Mb ondertussen gok ik :)
Aetje schreef op 27 November 2002 @ 23:18:
IE wat dit progsel moet kunnen: Luisteren op een poort naar UDP pakketjes en de inhoud gewoon naar console gooien? Lijkt me redelijk simpel... es ff zien of ik met Deplhi ver kom.
Output moet niet naar console maar naar systemtray. Ergo je hebt een message queue nodig, en dan zit je in Delphi of heel VCL mee te linken (executable van 500+ Kb) of je moet C-style gaan programmeren recht op de API's. Pak dan C :)

[ Voor 9% gewijzigd door curry684 op 28-11-2002 00:51 . Reden: Update ]

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Beetje scriptrequest achtig, maar goed...
Pseudocode, gemengd met api's:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Initializeer taskbar zut
S = socket("",SOCK_DGRAM,AF_INET);
bind(S);
while(true) {
  recv(buffer);
  maakGroen();
  wachtOpKlik();
}

Nu moet ik zeggen dat ik geen held ben met sockets...

Localhost, sweet localhost

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

curry684 schreef op 28 november 2002 @ 00:49:
[...]

Output moet niet naar console maar naar systemtray. Ergo je hebt een message queue nodig, en dan zit je in Delphi of heel VCL mee te linken (executable van 500+ Kb) of je moet C-style gaan programmeren recht op de API's. Pak dan C :)
Als je tray wil gebruiken zit je sowieso al de Windhoos systemzooi mee te linken, dan kom je ook al gauw op een paar (tientallen) MB's uit... Winsock en zo moet ook mee... Maar goed. Ik laat de poging dan maar zitten. Waarom moet het eigenlijk zo klein? CPU zal ie niet gebruiken met luisteren. Mem... Ach, die standaardlibs zoals system en winsock worden toch meegeladen, dus de mem usage zal altijd hoog zijn...

[ Voor 13% gewijzigd door Aetje op 28-11-2002 03:30 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

En dan is nou net et meeste werk :)

Dit is wat ik had, miskien heeft iemand zin om et te porten ofzo :9

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
Dim Listening As Boolean

Option Explicit
'user defined type required by Shell_NotifyIcon API call
Private Type NOTIFYICONDATA
 cbSize As Long
 hwnd As Long
 uId As Long
 uFlags As Long
 uCallBackMessage As Long
 hIcon As Long
 szTip As String * 64
End Type

'constants required by Shell_NotifyIcon API call:
Private Const NIM_ADD = &H0
Private Const NIM_MODIFY = &H1
Private Const NIM_DELETE = &H2
Private Const NIF_MESSAGE = &H1
Private Const NIF_ICON = &H2
Private Const NIF_TIP = &H4
Private Const WM_MOUSEMOVE = &H200
Private Const WM_LBUTTONDOWN = &H201     'Button down
Private Const WM_LBUTTONUP = &H202       'Button up
Private Const WM_LBUTTONDBLCLK = &H203   'Double-click
Private Const WM_RBUTTONDOWN = &H204     'Button down
Private Const WM_RBUTTONUP = &H205       'Button up
Private Const WM_RBUTTONDBLCLK = &H206   'Double-click

Private Declare Function SetForegroundWindow Lib "user32" _
(ByVal hwnd As Long) As Long
Private Declare Function Shell_NotifyIcon Lib "shell32" _
Alias "Shell_NotifyIconA" _
(ByVal dwMessage As Long, pnid As NOTIFYICONDATA) As Boolean

Private nid As NOTIFYICONDATA

Private Sub BtnStart_Click()
  If BtnStart.Caption = "Start" Then Call StartListen Else Call StopListen
End Sub

Private Sub Form_Load()

'the form must be fully visible before calling Shell_NotifyIcon
 Me.Show
 Me.Refresh
 With nid
  .cbSize = Len(nid)
  .hwnd = Me.hwnd
  .uId = vbNull
  .uFlags = NIF_ICON Or NIF_TIP Or NIF_MESSAGE
  .uCallBackMessage = WM_MOUSEMOVE
  .hIcon = PicRed.Picture
  .szTip = "Niet gestart." & vbNullChar
 End With
 Shell_NotifyIcon NIM_ADD, nid
End Sub

Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As _
   Single, Y As Single)
'this procedure receives the callbacks from the System Tray icon.
Dim Result As Long
Dim msg As Long
 'the value of X will vary depending upon the scalemode setting
 If Me.ScaleMode = vbPixels Then
  msg = X
 Else
  msg = X / Screen.TwipsPerPixelX
 End If
 Select Case msg
  Case WM_LBUTTONUP        '514 restore form window
   If Listening = False Then StartListen
  Case WM_LBUTTONDBLCLK    '515 restore form window
   Me.WindowState = vbNormal
   Result = SetForegroundWindow(Me.hwnd)
   Me.Show
  Case WM_RBUTTONUP        '517 display popup menu
   Me.PopupMenu Me.mPopupSys, , , , mPopRestore
 End Select
End Sub

Private Sub Form_Resize()
 'this is necessary to assure that the minimized window is hidden
 If Me.WindowState = vbMinimized Then Me.Hide
End Sub

Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer)
 'this removes the icon from the system tray
 Shell_NotifyIcon NIM_DELETE, nid
End Sub

Private Sub mPopExit_Click()
 'called when user clicks the popup menu Exit command
 Unload Me
End Sub

Private Sub mPopRestore_Click()
 'called when the user clicks the popup menu Restore command
 Dim Result As Long
 Me.WindowState = vbNormal
 Me.Show
End Sub

Private Sub StopListen()
  BtnStart.Caption = "Start"
  TxtPort.Enabled = True
  With nid
   .hIcon = PicRed.Picture
   .szTip = "Gestopt met luisteren." & vbNullChar
  End With
  Shell_NotifyIcon NIM_MODIFY, nid
  Listening = False
  WsCon.Close
End Sub

Private Sub StartListen()
  If (TxtPort.Text <> vbNullString) And (IsNumeric(TxtPort.Text) = False) Then
    MsgBox "Je moet een juist poortnummer invoeren!", vbCritical
    Exit Sub
  End If
  BtnStart.Caption = "Stop"
  TxtPort.Enabled = False
  With nid
   .hIcon = PicGreen.Picture
   .szTip = "Nog geen data ontvangen." & vbNullChar
  End With
  Shell_NotifyIcon NIM_MODIFY, nid
  Listening = True
  WsCon.LocalPort = TxtPort.Text
  WsCon.Bind
End Sub

Private Sub WsCon_DataArrival(ByVal bytesTotal As Long)
  Dim bla As String
  WsCon.GetData bla, vbString
  TxtOut.Text = "Ontvangen data:" & vbCrLf & bla
  StopListen
End Sub

Verwijderd

Probeer ut eens in .NET. Daar zit alles al in het framework en heb je alleen de overhead van het framework en hoeveel kan dat nou zijn :P

Zonder gein. In .NET zit dat soort meuk al in. Systray shit en UDP listener zitten gewoon standaard in het framework...

• curry684

curry684

Ook standaard in de API, maar de API is geen 15Mb install voor 9x machines?

• kvdveer

kvdveer

Z.O.Z.

curry684 schreef op 28 November 2002 @ 09:36:
Ook standaard in de API, maar de API is geen 15Mb install voor 9x machines?
winapi? Die komt wel boven de 15 mb uit hoor... :P Het wordt alleen meegeleverd met het OS, omdat het OS anders zo waardeloos is...

Aangezien wine een implemenatie van de win32-api is, kun je aande grootte van wine wel zien hoe groot de win32 api is ;-). En wine is niet eens af.

Verwijderd

Topicstarter
Wow wat een reacties ineens, sorry dat ik niet tussendoor kon beantwoorden om wat duidelijkheid te scheppen.
Op zich is 100K ofzo geen probleem, het ging meer om't idee dat't geen joekel van een applicatie is :)
Wat betreft het meelinken: Indien de meegelinkte libs al standaard geladen worden in windows (msvbm60 of winsock) is dat geen probleem. Het gaat mij erom dat ik vanuit een andere pc een simpel signaal kan sturen (in dit geval een willekeurig udp-pakketje, inhoud is niet interessant), en dat mijn pc aan me laat zien dat er een signaal is ontvangen.
Ok geen gezeur meer van me met eromheen lullen, ik wil gewoon simpelweg m'n linux/bsd-bak een udp-pakketje laten sturen op't moment dat er een mailtje is binnnengekomen. Dit gedeelte kan ik zelf wel vermoed ik (mbv netcat), moet ik ook nog gaan doen, maar dat gaat wel lukken denk ik.
Voor het windows-gedeelte had ik geen idee hoe ik het aan moest pakken en wat het meest efficient is voor zo'n applicatie. Efficient qua leertijd en qua resource-usage.

Om de opmerking omtrent de script-request uit de wereld te halen, ik heb duidelijk niet om een script gevraagd, maar om aanwijzingen over met welke omgeving het beste aan de slag kon gaan. Natuurlijk vind ik het niet erg als iemand wat maakt uit vrije wil, maar ik zal't toch niet draaien als ik de source niet kan bekijken :)

Nu ik de algemene zaken heb beantwoord ga ik nu de specifieke antwoorden even goed bekijken en specifiek beantwoorden.

• kvdveer

kvdveer

Z.O.Z.

kvdveer schreef op 28 november 2002 @ 09:53:
[...]

winapi? Die komt wel boven de 15 mb uit hoor... :P Het wordt alleen meegeleverd met het OS, omdat het OS anders zo waardeloos is...

Aangezien wine een implemenatie van de win32-api is, kun je aande grootte van wine wel zien hoe groot de win32 api is ;-). En wine is niet eens af.
edit:

De relatieve traagheid van de .net api is als volgt te verklaren: de .Net api roept de win32 api aan, die op zijn/haar* beurt weer de native api aanroept. De native api delegeert vervolgens een deel van het werk aan de drivers... :P

* wegdenken wat wel/niet* van toepassing is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 23:22:

Laterz
Ok ziet'r goed uit, 76k is ook perfect. En hij werkt nog ook! (nslookup naar lokale host gedaan en laten luisteren naar poort 53) Enige wat nog mist is het feit dat ik geen textbox enzo hoef met wat voor data er in pakketje zit (als-ie dat doet), maar gewoon simple pictogrammetje in taskbar.
Als je zo vriendelijk zou willen zijn de sources te willen plaatsen dan probeer ik er wel wat van te maken verder :)
Oh ik zie de sources al staan, dacht dat't van iemand anders was :)
[edit] oh ja uhh die "hoop extra opties" is iets wat nu juist niet de bedoeling is :)
[edit] damn wat een taal zeg dat vbasic, op zich begrijp ik het wel, maar zoveel extra crap van windows pfffft :)
[edit] hmmm die source is niet alles, of wel? Bij compilen krijg ik error, en ook bijvoorbeeld de naam van de titlebar / window kom ik nergens tegen?

CURRY:
Gelinkte standaardlibs zijn volgens mij geen probleem, als ze toch al standaard geladen worden.
Wat betreft de message que, dat is volgens mij niet nodig, aangezien ik maar 1 pakketje hoef te ontvangen, daarna automatisch de listener uitgaat en het icoontje in taskbar omschakelt. Maar programmeertechniesch is het misschien toch nog nodig, dat weet ik (nog niet)

.net-API lijkt me ietwat overkill, van wat ik nu allemaal lees.
Zit er niet iets in de standaard-api's ofzo waarmee je icon in systemtray kan zitten? Zo moeilijk voor te stellen dat't zoveel moeite moet kosten :)

[edit]
wellicht, als het daadwerkelijk een heel gedoe is om het in de systemtray te zetten, kan ik het toch als gewone app in de taskbar draaien, en gewoon de titel laten wijzigen hiervan, dit lijkt me kinderlijk eenvoudig (relatief dan, za'l't toch helemaal moeten uitzoeken). Kan iemand mij verlichten of dit het geval is?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 10:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet eerlijk zeggen dat VB een stuk lastiger eruit ziet dan ik had verwacht. Wellicht minder intuitief dan c/java/php...

[edit]
OOPS sorry had edit moeten doen

[edit]
Ok nog even goed gekeken naar die source-code. Behalve het feit dat ik eea mis is't echt goed man ;)
650K mem neemt-ie in beslag
OJ!!!
Toch niet!
Ik geloof dat'r een memory leak ofzo inzit. Als ik't aan/uitschakel neemt-ie steeds meer mem in beslag! Whoa
Hij verdwijnt ook al keurig in system_tray dus dat is ook goed
Nou nog een commandline waarbij je automatisch de port kan opgeven (of hardcoded is nog beter denk ik) en automatisch kan laten starten en dan is't op die memory leak klaar lol
Oh hij blijft nu staan op 1.4MB en groeit niet verder. hmmm
Yup hij start met 650k, en na 1 maal geactiveerd te zijn springt-ie naar 1.4mb. Zal wel zijn omdat-ie dan de extra functie uitgevoerd heeft en deze vasthoud ofzo.
Op zich is 1.4mb ook nog wel te overleven qua memusage I guess.
Dit is wel enigszins tegenstrijdig met wat ik eerder zei, maar toen wist ik nog niets van die libs die zoveel gebruiken.
Op zich nog wel veel voor zoiets simpels
Dus als-ie nou nog standaard aanspringt op bepaalde poort en minimized zal't voor mij al een werkbaar programma zijn en kan ik de *nix kant gaan maken.
Oh ja uhm als ik complete source krijg (want wat je eerder postte is niet alles, krijg't iig niet gecompiled) van wat je nu hebt, dan krijg ik dit zelf wel voor elkaar met wat gegoogle denk ik hoop ik :) Kan ik gelijk de kleur van het icoontje wijzigen want dit is counter-intuitive ;)

PS Nu begint't inderdaad op script-request te lijken, excuses hiervoor. Dit is nooit mijn bedoeling geweest (als "bewijs", zie bijvoorbeeld mijn posts omtrent m'n vorige project, php-website)

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 10:55 ]

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-08 12:32

johnwoo

3S-GTE

kvdveer schreef op 28 November 2002 @ 09:55:
[...]

edit:

De relatieve traagheid van de .net api is als volgt te verklaren: de .Net api roept de win32 api aan, die op zijn/haar* beurt weer de native api aanroept. De native api delegeert vervolgens een deel van het werk aan de drivers... :P

Ik kan me voorstellen dat enkele van de complexere API's (procesbeheer, de NT-specific zut e.d.) nog een laag lager gaan, maar de meeste Win32 functies (met name GUI) doen volgens mij gewoon zelf het werk...
Daarnaast zijn veel Win32 functies (ook weer met name de GUI functies) volgens mij wrappers om Windows messages. Ik geloof dat bijv. SetWindowText gewoon een WM_SETTEXT berichtje naar de betreffende window stuurt (of zou het precies andersom zijn? :P ).

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

kvdveer schreef op 28 november 2002 @ 09:55:
[...]

edit:

Zou best kunnen. De relatieve traagheid komt natuurlijk ook van het feit dat als je een build maak dit in Intermediate Language (IL) wordt gedaan. En als de app. wordt uitgevoerd wordt hij gecompiled naar de native language van het systeem. Daar zit de relatieve traagheid in. Hij moet net als in JAVA gecompidingest worden (of interpreted, maar dara wil ik van af zijn....

Verwijderd

Alles zit in dit zippie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jjm.dekker2/UDPListener.zip

Je had al gemerkt dat, als ie op rood springt, je door op et icoontje te klikken em weer laat luisteren he?
Command line is niet zo moeilijk, gewoon TxtPort.text vervangen door $Command
Alleen weet ik niet of je et schermpje helemaal weg kan laten,
"the form must be fully visible before calling Shell_NotifyIcon"

Over dat geheugen gebruik.
Als ik em start neemt ie 3 meg
geminimaliseerd is 900 kb
en weer te voorschijn issie 1,4 meg.
Als je er nog wat af wil halen kun je een wat simpeler icoontje aan het scherm geven dees is nogal groot misschien.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga checken! :)
Eens kijken hoe m'n tweede aanvaring met VB6.0 gaat lopen haha

edit:
niet goed
VB6.0 crasht als ik het project open

GRRR

Ja ik had gezien dat ik er op kon klikken! Ideaal :)
Alleen ik krijg die sources niet geopend, hij crasht vb6.0 :(((
grmbl
(naar VB)

Ik denk dat't'm in de form zit. Als ik die los probeer te openen crasht-ie...
Correctie, als ik die los open krijg ik melding (in log):
Line 16: Class MSWinsockLib.Winsock of control WsCon was not a loaded control class.
Als ik'm importeer crasht vb

edit:
Ok
Als ik een nieuw project maak (lege exe) en ga naar Project - Components (ctrl-T), en voeg Winsock toe, crasht VB....
Onafhankelijk van jouw files dus. Moet ik hier zien te fixen

Grmbl dat geeft idd fouten, en als ik die OCX zelf opzoek mbv browse geeft-ie melding over ongeregistreerd of niet registreerbaar activeX element

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 12:15 ]

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 10:03:
Gelinkte standaardlibs zijn volgens mij geen probleem, als ze toch al standaard geladen worden.
Helaas zijn de libs die ik aangaf niet standaard, MSVBVM60.dll is een common lib voor bepaalde VB toepassingen, en MSWINSCK.ocx is een custom install die ik (ruim een jaar WinXP actief gebruik incluis VS6, VS.net Enterprise Architect en BCB) in ieder geval nog niet op m'n computer had. Ergo in totaal 2-3Mb met de externe dependencies erbij.
Wat betreft de message que, dat is volgens mij niet nodig, aangezien ik maar 1 pakketje hoef te ontvangen, daarna automatisch de listener uitgaat en het icoontje in taskbar omschakelt. Maar programmeertechniesch is het misschien toch nog nodig, dat weet ik (nog niet)
Zonder message queue geen interactieve system tray icons :)
Zit er niet iets in de standaard-api's ofzo waarmee je icon in systemtray kan zitten? Zo moeilijk voor te stellen dat't zoveel moeite moet kosten :)
Neuh is heel simpel, message queue, IE 3.1 of later installeren en je bent klaar.
wellicht, als het daadwerkelijk een heel gedoe is om het in de systemtray te zetten
Nee hoor tis dodelijk eenvoudig eigenlijk. Zie hier de docs. MS heeft het ingedeeld bij 'intermediate' Shell programming, maar het is nogal basic stuff.

Verwijderd

Topicstarter
Curry: ok die libs zijn wellicht groot, maar als ik kijk naar memusage van de app dan steekt dat op 1.4mb. Dat is dan wel te overleven. Of gebruikt-ie stiekem toch meer mem met die libs die geladen worden? Die worden denk ik al geladen?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm
Ook andere pc's hebben hetzelfde probleem met het openen van dat VB-project. Kan je zelf nog eens proberen te openen CYRHelios

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het nu op m'n Windows ME box maar krijg melding dat die MSWNSCK.OCX niet geregistreerd is :( ff kijken of ik ergens kan vinden waar ik die kan halen

[edit]
Dit kwam ik nog tegen trouwens, voor de personen die refereren aan de shared libs. Wellicht is daar nog wat voordeel in te halen. Misschien interessant voor jullie, dus ik denk ik post't ff :))
Perhaps you could utilize the direct dll access of Visual Basic. You should be able to access fuctionality of winsock32.dll without having to go through the flawed ocx. This would be an option if your application is not heavily dependent on advanced functionality of the ocx control. You mentioned the socket pool and the might be an issue, something to look into...
ok probleem opgelost hij werkt nu weer. Alleen nog niet in VB6 op de pc's waar dat geinstalleerd is (op uni), dus kan de source niet aanpassen voor mezelf :(

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 15:06 ]

Pagina: 1