1800+ t-bred op msi k7t turbo2

Pagina: 1
Acties:

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb daarnet mijn nagelnieuwe geunlockede t-bred 1800+ binnen (bij Eynstein besteld) om hem op mijn eveneens vrijwel nagelnieuwe (magazijnuitverkoop) MSI k7t turbo2 te installeren. Biosversie is de laatste (3.6 - zou tot 2600+ moeten kunnen) maar posten HO MAAR. :(
Heb de bios gereset met jumper en krijg geen piepjes niks te horen. Wie weet hier raad ?

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 14:46

Rico

Wie dit leest is gek....

Probeer eens een andere cpu. Kun je kijken of het board wel ok is

Verwijderd

Heb je alles op auto staan fsb, multiplier enz!!
En heb je op dit nieuwe bord al eerder een cpu aan het draaien gehad?

Verwijderd

wat voor cpu had je eerst er op

Verwijderd

Ik denk juist dat je je MP en de FSB op handmatig moet zetten net zoals de T'bred's op andere borden, multiplier wordt niet herkend, probeer het ff.

Dus FSB op 133Mhz en MP op 11.5

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik had er een Thunderbird 900 op draaien zonder enig probleem. Ik heb de processor (t-bred) echter ook op een a7v333 geprobeerd, hij is schijnbaar kaduuk :( terug naar de winkel dus over enkele dagen een nieuwe poging.

[ Voor 9% gewijzigd door Gianni Rombios op 28-11-2002 13:20 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Jaja dat wordt hem dus niet: Processor loopt netjes op 11x 100 MHz, maar dat vind ik wat weinig voor een 1800+ :( Alle hardware eruit en alleen grafische kaart, 1 reepje nieuw 256 MB SDRAM CAS2 133 en een schijf erin: OK dan, bios reset, jumper op 133 MHz en maar eens kijken of hij wilde booten op default: ja dat wilde hij wel op 1700+, voltage 1,54. Kom echter Windows XP niet in, alleen op 100 MHz bus.

Was overigens sowieso niet zo happy met deze TBred: een exemplaar uit week 29 :(. Terug naar de winkel maar weer (voor een heuse Palomino :D) of heeft er iemand nog een HETE TIP?

[ Voor 4% gewijzigd door Gianni Rombios op 02-12-2002 23:21 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
NOUNOU hij doet het toch...!!! :) Op aanraden van Eynstein eerst nog maar eens proberen de unlock ongedaan te maken, dus de "rode nagellak" over de bruggen met aceton verwijderd: ging erg makkelijk. En wat schertst mijn verbazing: hij start meteen op ook netjes op 1800+. Temperatuur 35 graden, en de unlock krijg ik van Eynstein netjes teruggecrediteerd. Ik wist wel dat deze unlock niet nodig was op nieuwere borden, maar op mijn ouderwetse K7T turbo2 moet hij er dus ook af!
Pagina: 1