[PHP] Sorteren van een directory

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Vraag: Ik heb een directorylisting uitgevoerd vanuit php. Het script laat de inhoud van een directory op beeld (in html/php) zien. Alle bestandsnamen die hij vind zijn op dezelfde manier opgebouwd, echter enkel de datum in de filenaam verschilt elke keer. PHP sorteert standaard op amerikaanse methode (dus jaar, maand, dag style). Is er ook een manier om anders te sorteren?

Voorbeeld:

Output uit de php:
verslag blablabla 2002-03-20.doc
verslag blablabla 2002-05-10.doc
verslag blablabla 2002-06-30.doc
verslag blablabla 2002-08-16.doc

Hij sorteert dus op het eerste wat wijzigd (in dit geval de maand), echter ik wil het liefst de files op deze manier laten zien:

verslag blablabla 16-08-2002.doc
verslag blablabla 30-06-2002.doc
verslag blablabla 10-05-2002.doc
verslag blablabla 20-03-2002.doc

Dus de laatste maand bovenaan. Is dit makkelijk te regelen met php? Ik heb het nu maar op de bovenste manier neergezet zodat de files gesorteerd worden op de maand. Het liefst zou ik het op de onderste manier willen, alleen ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat d8 je van een array met daarin de bestandsnamen, dan per bestandsnaam de maand er uit rippen en dan sorteren op die volgorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Dat werkt dan alleen als de bestanden niet van naam veranderen toch? Opzich moet ik dat wel voor elkaar krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

De namen zijn helemaal niet van belang, dus als de naam veranderd wordt dat compleet genegeerd.
Let wel: als de naam veranderd grote kans dat ook de wijzigingsdatum veranderd ;) dus dat vraagt dan om een update.

Spolap: Interactive webcomic

Verwijderd

Je moet dan wel erg consequent zijn in het noemen van de bestanden. Met regex kan je op zich wel goed de datum eruit halen (.doc eraf, dan laastse 10 karakters splitten en naar timestamp). Suc6 ermee