Toon posts:

Zonnet-lite ADSL probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

een verbinding met Zonnet-lite is mogelijk, echter is het niet mogelijk
om data te ontvangen en te versturen. Zowel in internet explorer als Outlook dit te realiseren. Heeft iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen?? De helpdesk van Zonnet heb ik reeds geprobeerd, maar bij die gasten duurt het ongelooflijk lang (minimaal een paar dagen, net als bij KPN). Het IP-adres ingeven welke ik van Zonnet verkregen heb, brengt ook geen resultaat.

Thanks...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Sorry, ik heb nu 5x jou post gelezen. Echter er is (voor mij) geen touw aan vast te knopen.

Zou je het opnieuw kunnen uitleggen in goed nederlands, met de leestekens op de jusite plaatsen ?

Edit:

Hello,

Well i think you're english and your text is from a translation program, but I can't understand it. The grammar is uhm fucked up. :)

Gathering of tweakers is a dutch forum so please post in correct language or refrase it in english then i can help you with your problem.

And what i understand of your problem (if i understand correctly), you can make the "dial up" connection with the adsl modem, but your unable to browse or check your e-mail.
Well, last week there was someone who had the same problem. It was solved by give in the static ip-adress of the adsl connection (it's in the papers you received from Zonnet), i think they have a problem with there dhcp server that it's gave you not an ip-adress in the Zonnet ip-range.

[ Voor 83% gewijzigd door Attilla op 27-11-2002 22:30 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:14

Korakal

Up up up!

Vrij vertaald zal dit het zijn :Y)
Vandal heeft Zonnet ADSL-lite. Hij heeft wel verbinding maar kan geen data verzenden en ontvangen. Dit probleem treedt op in zowel IE als in Outlook.
Zonnet geeft als oplossing een IP, wellicht bedoelt Vandal: DNS server IP? Deze invoeren heeft geen oplossing gebracht.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Topicstarter, geef aub meer info. En dan het liefst op een duidelijke manier, zodat we zonder te raden weten wat je bedoeld ;)

Verwijderd

Topicstarter
OK, hier wat extra uitleg.

De USB ADSL modem is perfect geinstalleerd en functioneert ook. Voor de telefoonverbinding geldt hetzelfde. Alle gegevens volgens Zonnet zijn doorgevoerd, dus het toegewezen IP-adres is aangemaakt en de lijn is klaar voor gebruik. Als er nu een inbelverbinding gemaakt wordt, dan vind een connectie DIRECT plaats. Wanneer men echter een webpagina wil bekijken, dan geeft IE na een tijdje de melding "kan de server niet vinden". Als er meer informatie benodigd is, laat dan ff weten welke informatie...

gr. Vandal

• EnsconcE
  • Laatst online: 07-08 23:28
heb je de dns servers van zonnet ingesteld

Verwijderd

Topicstarter
welke DNS servers zijn dit??
Thnks...

Verwijderd

Toevallig heb ik hetzelfde probleem. Vandaag mijn dhz pakket ontvangen. Alcatel SpeedTouch 330 USB modem. Zonnet lite account Alles volgens het boekje geinstalleerd.

Nadat ik de verbinding met de Zonnet (Internet Service Provider) maak komt deze ook vrij snel tot stand. Wanneer ik dan echter wil gaan surfen, haalt hij geen enkele pagina binnen. Hij geeft steeds de melding dat hij de server niet kan vinden.

Ik heb van Zonnet geen IP adres doorgekregen maar enkel mijn gebruikersnaam en wachtwoord. Het ip adres zou door de server vanuit mijn combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord automatisch worden toegewezen.

Zonnet proberen te bellen, maar wordt steeds verbroken omdat het te druk zou zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had precies dus dit probleem, zonnet gebeld maar volgens hun klopte hun instellingen allemaal, ik heb toevallig het IP adres van hun gekregen toen ik er naar vroeg, ik heb precies dezelfde modem als jou, het enigste wat ik kan bedenken is dat de connectie nog niet is voltooid bij KPN, dit zou een 4tal werkdagen duren, maar ik ben dus nu ongeveer 7 dagen verder...

Verwijderd

EnsconcE schreef op 27 November 2002 @ 23:22:
heb je de dns servers van zonnet ingesteld
Bij zonnet zou je geen dns servers hoeven op te geven, deze moeten automatisch door DHCP bepaald worden volgens mij..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 23:27:
Ik had precies dus dit probleem, zonnet gebeld maar volgens hun klopte hun instellingen allemaal, ik heb toevallig het IP adres van hun gekregen toen ik er naar vroeg, ik heb precies dezelfde modem als jou, het enigste wat ik kan bedenken is dat de connectie nog niet is voltooid bij KPN, dit zou een 4tal werkdagen duren, maar ik ben dus nu ongeveer 7 dagen verder...
Mijn lijn is al twee weken gereed, dus dat kan het probleem bijna niet zijn. Als je een paar toppics lager leest zie je dat hier nog een topic over is waar ik al in gepost had. Meer mensen hebben dit probleem dus.... Fijn dat ze bij Zonnet zo fijn bereikbaar zijn

Verwijderd

het klinkt als 'nog geen mxstream verbinding'.
deze moet nog geactiveerd worden...

Verwijderd

Topicstarter
ja, inderdaad, en het helpdesk is echt klote, heeft me ontzettend veel moeite gekost om er iemand aan te krijgen, die zelf minder verstand ervan had als ik... en ik wil zo graag eindelijk es snel surfen 56k sucks

Verwijderd

tja, bellen maar weer...maar nu niet met zonnet maar kpn!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is tot nu toe het enigste wat ik me kan bedenken, maar ik heb dus die gasten van KPN zover gekregen om me te bellen om het probleem op te lossen en dat was ergens tussen nu en 56 uur... lekker

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 23:32:
het klinkt als 'nog geen mxstream verbinding'.
deze moet nog geactiveerd worden...
De status van mijn account staat als sinds 14 november geactivieerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 23:47 ]

Verwijderd

blijkbaar niet :)
maar heb je nu wel of geen name resolving?

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoe lang heeft het geduurt voordat je het paketje binnen had (doe het zelf).
Heb het namelijk ook aangevraagt, maar ze zeggen dat het maximaal 20 dagen duurt, of heb jij het eerder gekregen?

Dat zou namelijk wel :) zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb alles op 15/09/2002 en pas gisteren de modem ontvangen............dus

• rimave
  • Laatst online: 14:12
Ik heb hier ook last van. Zowel met een ethernet modem als met het USB modem. Er gaat veel te weinig verkeer over de verbinding. Bij een normale verbinding worden er meer bytes ontvangen dan dat er verzonden worden. Bij deze ''foutmelding'' worden er meer bytes verzonden dan dat er ontvangen worden.

[ Voor 8% gewijzigd door rimave op 27-11-2002 23:49 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

-Skyhawk- schreef op 27 November 2002 @ 23:43:
Hoe lang heeft het geduurt voordat je het paketje binnen had (doe het zelf).
Heb het namelijk ook aangevraagt, maar ze zeggen dat het maximaal 20 dagen duurt, of heb jij het eerder gekregen?

Dat zou namelijk wel :) zijn.
Op 14 november kreeg ik de brief dat alles gereed was en binnen 4wk het dhz pakket zou komen. Vandaag kwam het binnen. Dat is inderdaad best :) maar als het dan uiteindelijk niet blijkt te werken is het toch weer ongelooflijk :(

• rimave
  • Laatst online: 14:12
Hij doet het!!! Het probleem is opgelost. Ik kan nu fijn adsllen. :) :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 17:43
liquid-orange schreef op 28 November 2002 @ 19:13:
Hij doet het!!! Het probleem is opgelost. Ik kan nu fijn adsllen. :) :)
eh :?

Kun je misschien ook nog ff uitleggen wat er dan precies aan de hand was?Als er nl meer mensen zijn die dit topic volgen dan kunnen ze er evt. iets mee.Immers de Zon helpdesk werkt niet als een "Zonnetje" :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Korakal
  • Laatst online: 17:14

Korakal

Up up up!

let even op... volgens mij:
liquid-orange != Vandal
dus degene die meldt 'het is goed' is niet de topicstarter :?

Verwijderd

Bij werkt het nu ook :) . Ik heb hier nog met iemand van zonnet over gepost op een zonnet forum. Het schijnt dat er problemen waren tussen een router van KPN en die van zonnet bij de mensen die deze week hun pakketje hebben thuis gekregen. Gister melde hij dat het vandaag opgelost zou worden, en is inderdaad gebeurt. Dus dan uiteindelijk toch weer redelijk snel geregeld.

iig thx everybody

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij werkt het ook, iedereen bedankt voor alles doei doei
Pagina: 1