Toon posts:

[RAID] 2 80 Gb WD op Epox 4G4A+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb volgend probleem :

ik heb momenteel reeds 1 WD 80 Gb schijf in men pc steken als slave op IDE1, deze schijf staat half vol met data die niet weg mag.

nu heb ik vorige week 2de hd gekocht, zelfde model, WD 80 Gb.

Nu wil ik ze echter in RAID mirroring zetten.
Ik weet al dat ik de beide schijven nu op de RAID ide connectors op het MB moet hangen, best beide op een aparte connector, en beide als master.
Doch, ik krijg op men PC de RAID controller driver niet geinstalleerd. Het betreft een Highpoint HPT 372 die op het Epox 4G4A+ MB geintegreerd is.
Een search new hardware in windows geeft niets, en in de handleiding van het MB zelf vind ik ok niets.
Kan het zijn dat ik een jumper op het MB moet verzetten ? Of in het BIOS de RAID controller moet activeren ?

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:03
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 22:04:
Of in het BIOS de RAID controller moet activeren ?
Juustem, in de bios moet je de raid activeren, daarna opnieuw opstarten en komt hij automatisch uit bij de RAID bios, waar je de huidige schijf kan kopieren naar de nieuwe schijf voor de mirroring. Bij nog een keer opnieuw opstarten zal hij nieuwe hardware detecteren en kan men de RAId drivers installeren.

BTW: Alles wat in de bios is gedisabled ziet windows ook niet en kunnen er moeilijk drivers geïnstalleerd worden.

[ Voor 4% gewijzigd door GertjanO op 27-11-2002 22:09 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:42

DarkSide

theres no place like ::1

Je moet in je bios iig raid aanzetten.
Dan moet je in je raid bios je configuratie aanmaken.
Dit betekend dat je je huidige data kwijt bent.
Je kan nl niet zomaar 2 hd's samenvoegen tot 1 (wat raid inprincipe is).
Of je moet software raid gaan draaien. Maar dat kan onder de NT ossen alleen als het OS op een hd staat die zelf niet in raid staat.

Zal als ik jouw was ook even de Raid FAQ doorlezen.

excuus lees dat het om mirroring gaat.
Dat zou wel moeten lukken.

[ Voor 9% gewijzigd door DarkSide op 27-11-2002 22:09 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-03 22:37

Koelkasten

har har koelkast op je knar

heb zelfde bord in je bios staat je raid op auto of op of auto houd in zodra je er schijven aan hangt hij hem laat detecten in ook windows als er niks aan zit zet hij hem als het ware uit

Sommige mensen....

Verwijderd

Topicstarter
aah, ok, dus volgens jou koelkasten : gewoon men schijven op de raid hangen en dan komt ie automatisch in ze'n raid setup en vervolgens dus volgens GertJanO in de raid bios men mirroring opzetten en de data laten copieren van de ene schijf naar de andere, terug rebooten, windows vind de raid controller, ff drivers installeren, en dan zou et ok moeten zijn. Of ben ik nog ergens mis ?

@Darkside : OS staat op aparte schijf van 60 gig, die niet als raid gaat worden gebruikt. dus daar zal niets aan moeten aangepast worden ofzo eh. Alvast bedankt ook.