Toon posts:

Celeron500 multiplier unlocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat dat moet kunnen door een bep. pinnetje een stukje plakband of iets dergelijks over heen te doen. Waar vind ik hoe dat preceis moet?

Verwijderd

onmogelijk

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:31
onmogelijk

Verwijderd

onmogelijk

Verwijderd

Lijkt me duidelijk :)

Verwijderd

bier :+

is er op dit moment ook op de chat die beweerd unlockte celII 667 te verkopen of the hebben, dus ikke wil wel kopen hoor...

Verwijderd

onmogelijk

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:14
Pinnen afplakken is alleen voor voltage of FSB tweaken.
Multiplier?? Onmogelijk

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21

Floor-is

5.2

Kan niet

Bericht hierboven

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Waarom is dat nou onmogelijk?

ok, ik weet het niet, jij weet het niet, die Jappen zijn er ook nog niet achter gekomen...
eigenlijk weet geen enkele tweaker het, maar betekend dat meteen dat het onmogelijk is?

Als intel het kan maken, kan je het ook slopen, moet je die hele proc open maken en alles veranderen naar een ungelockte (moet je waarschijnlijk wel op 0.18 µm gaan werken, en leg eerst ook maar een stof-vrije ruimte aan)

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Ja, ik moet zeggen dat ik het wel knap van Intel:r (sorry hoor;)) vind dat er gewoon nog niemand achter is gekomen hoe hij geunlocked moet worden!

Ik bedoel, AMD:) komt met een nieuwe 'locked' CPU uit en voor dat ie in de winkels ligt, is het al weer bekend hoe hij geunlocked moet worden. Mooi!>:)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:14
Intel locked die dingen aan de binnenkant. Wil je die unlocken, moet je inderdaad de bescherming verwijderen en op .18 micron gaan werken. Geen doen dus. Heb je wel het geld en de apparatuur, dan kan je beter gewoon een snellere proc kopen (veel goedkoper) of je eigen proc ontwikkelen...

AMD locked die dingen ook aan de binnenkant, maar heeft mogelijkheden aangebracht om de lock aan de binnenkant te "overriden" aan de buitenkant. Maar als AMD de multiplier-pinnen verwijderd en nog wat andere modificaties aanbrengt, dan zijn ze ook niet meer te unlocken...

Maar misschien wil AMD juist wel dat er een klein groepje mensen zijn die ze kan unlocken, zodat AMD een nog betere concurrentiepostitie in kan nemen dan Intel. :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

AMD wil graag de tweakers houden, hoewel het maar een klein percentage uit maakt van de markt.
Ze kunnnen die L1 bruggen gewoon wegwerken in de core of in het plastic, zodat het ook ontoereikbaar is,
Intel heeft de processors gelockt omdat een paar jaar geleden processors die eigenlijk op (pII) 300 draaiden verkocht werden voor 400 Mhz (in die tijd zat er een heel groot verschil in de prijzen van die twee processors, zodat de verkopers veel winst konden maken....terwijl ze de kosten hadden van een p 300(intel dekt zichzelf ook mee in hoor!!!!!):(

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Kort samengevat: niet te doen en dus onmogelijk

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1