Sendmail + Maillist

Pagina: 1
Acties:

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:53

duronbug

Step on it.....!

Topicstarter
We hebben hier een linux server draaien (SuSE 7.2) met sendmail als mailserver. Nu sturen we elke 2 weken een mailling rond naar zon 1000 email adressen. Dit doen we vanuit outlook. Hierin staat die linux server als smtp server ingesteld.

Nu zitten we echter met het probleem dat we maar iedere keer portie's van zon 50 email adressen tegelijk kunnen versturen. Waarschijnlijk accepteerd sendmail niet meer tegelijk. Hij geeft echter in de log of in de return mail geen melding met waarom hij de mail niet accepteert.

Weet iemand of het mogelijk is om sendmail zodanig in te stellen dat hij wel grote hoeveelheden emailadressen tegelijkertijd accepteerd via SMTP ?

Verwijderd

Het is natuurlijk geen antwoord waar je op wacht. Maar sendmail met al zijn beveiligings issues etc is niet echt meer een logische keus.
Kijk eens naar exim: http://www.exim.org.. Een drop in replacement voor sendmail. Met een heel wat heldere configuratie, daar snap je tenminste wat er gebeurt.
Snelheid is ook toppie

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:53

duronbug

Step on it.....!

Topicstarter
Ja ik weet het. Tis bijna in alle topics hetzelfde. Als er problemen zijn met sendmail word er altijd meteen over alternatatieven gesproken.

Als het nou echt niet anders kan is het mischien een mogelijkheid om over te stappen op een andere mailserver.

Maar dat is mij eigenlijk iets te makkelijk en ik vraag me af of je daar het probleem altijd mee op lost.

Het moet met sendmail ook vast wel kunnen.