Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
De enige manier die ik me kan voorstellen die het proberen waard is, is om je Windows op de partitie te installeren met dezelfde driveletter als de CD-ROM speler van de PC waar het op moet. Dus als de CD-ROM daar D is, installeer het op een PC met dezelfde specs en op de D schijf.
Vervolgens kopieer je die hele partitie naar een CD, WELLICHT boot ie dan vanaf die CD (zorg ervoor dat die CD ook bootable is).
Dat is wel leuk om te testen maar Windows houdt bij op welke partitie ie is geinstalleerd, vandaar dat ik erbij zeg dat die driveletters hetzelfde zouden moeten zijn.
Ik heb het artikel niet gezien waar je het over hebt. Misschien iemand anders.
Vervolgens kopieer je die hele partitie naar een CD, WELLICHT boot ie dan vanaf die CD (zorg ervoor dat die CD ook bootable is).
Dat is wel leuk om te testen maar Windows houdt bij op welke partitie ie is geinstalleerd, vandaar dat ik erbij zeg dat die driveletters hetzelfde zouden moeten zijn.
Ik heb het artikel niet gezien waar je het over hebt. Misschien iemand anders.
Saved by the buoyancy of citrus
misschien 110% Offtopic. maar Knoppix, een freeware Linux systeem kun je booten vanaf de CD.
je brandt het op CD, reboot met cd erin en er wordt een stukje virtuele HDD aangelegt.
en je kunt werken vanaf die CD en toch gebruik maken van data op je HDD.
je brandt het op CD, reboot met cd erin en er wordt een stukje virtuele HDD aangelegt.
en je kunt werken vanaf die CD en toch gebruik maken van data op je HDD.
http://www.NUiPhone.nl/
32Mb is de limit voor een ramdrive in windows98. Ik weet niet of dat enig nut gaat hebben.
neem dan Knoppix zoals Diaboluzzz zei
Is ook lekker stabiel overigens. Én, Knoppix pakt alle geheugen die het nodig heeft.
neem dan Knoppix zoals Diaboluzzz zei
Ég er eins ánægður og ég get orðið.

ik heb systeem w95 OSR2.5 zonder hard disk met ramdisk en de windows dir op cd gebrand (windir = 80MB met IE5.0)
ik laat hem booten met floppy
gebruik hem om kinderen op te laten spelen ( netwerkspelletjes zoals starcraft, carmageddon 1 , ages of emp II, UT...)
ik gebruik op floppy alleen bestanden / programma's van win 95 zelf
alle bestanden zoals command.com io.sys msdos.sys haal ik van c:\ en windows\command , NIET van de klassieke bootdiskette
behalve xmsdsk voor ramdrive
en een progje om de long filenames te kopieren
http://www.odi.ch/prog/lfn/lfn.zip
config.sys ziet er zo uit (nodige bestanden op floppy zetten)
DEVICE=HIMEM.SYS /testmem:off
DEVICE=ifshlp.sys
DEVICE=TIMCD.SYS /D:MSCD001 /V (is cd driver)
device=display.sys con=(ega,,1)
Country=032,850,country.sys (voor de belgen)
š[win 98 nog niet getest , misschien ook device=dblbuff.sys?]
autoexec.bat ziet er zo uit
mode con codepage prepare=((850) ega.cpi)
mode con codepage select=850
keyb be,,keyboard.sys (voor de belgen)
MSCDEX.EXE /D:MSCD001 /V /L:R
xmsdsk 450000 e: /y /t (ik neem 200000 bij 256 RAM)(450000 bij 512RAM)
md e:\games
md e:\win95ram (is windir)
lmd "e:\program files"
lmd "e:\Mijn documenten"
lcopy "r:\program files\*" "e:\program files" /A /S (let op \, * en ")
lcopy r:\WIN95ram\* e:\win95ram\ /A /S (let op \, en *)
copy command.com e:\command.com
set comspec=e:\command.com
PATH e:\WIN95ram;e:\WIN95ram\COMMAND;e:\
heb eerst op een tijdelijke harddisk
win95 op de e: partitie geinstalleerd (naast een bestaande win 98 op c:)
met setup /ntldr switch zoekt ie niet naar ander OS
cdspeler stond telkens op r: (zowel met harddisk als met ramdrive)
om spelletje te starten moet dan eerst ook nog de game dir gekopieerd worden naar de ramdrive ev geautomatiseerd met batch bv
@echo off
if exist e:\games\aoe2\clokspl.exe deltree /y e:\games\aoe2
if exist e:\games\ut\help\Unreal.ico deltree /y e:\games\ut
if exist e:\games\gta\gtawin.bat deltree /y e:\games\gta
if exist e:\games\sc\battle.snp deltree /y e:\games\sc
if exist e:\games\carma1\CARM95.EXE goto end
if not exist e:\games\carma1\CARM95.EXE xcopy <d.txt /h/s/e r:\games\carma1
(d.txt is een bestand met d erin getypt)
e:\games\carma1
:end
echo Steek cd in cd-speler en druk op een toets om door te gaan...
pause > null
e:
cd e:\games\carma1
start CARM95.EXE
[ Voor 95% gewijzigd door ajouin op 28-11-2002 01:27 ]
't Is wel niet de Computertotaal, maar neem aan dat je deze bedoelt ? http://www.heise.de/ct/english/99/11/206/deepbass909 schreef op 27 November 2002 @ 21:57:
Ik ben bezig een speciaal besturingssysteem te maken voor mijn mp3 bak, en wil dat niet vanaf hd opstarten, maar vanaf cd (en uiteindelijk vanuit een ramdrive).
Nu heeft er ooit in een Computertotaal gestaan wat je allemaal moest veranderen als je dat wou doen, maar natuurlijk ben ik die kwijt.
Wie weet waar ik wat moet veranderen om windows op te laten starten vanaf een andere lokatie dan de C-Drive???
Ik heb het geprobeerd, en het werkt... alleen, klein probleempje met mijn hd's na het starten van xmsdsk...ajouin schreef op 27 november 2002 @ 23:52:
[afbeelding]
ik heb systeem w95 OSR2.5 zonder hard disk met ramdisk en de windows dir op cd gebrand (windir = 80MB met IE5.0)
ik laat hem booten met floppy
gebruik hem om kinderen op te laten spelen ( netwerkspelletjes zoals starcraft, carmageddon 1 , ages of emp II, UT...)
ik gebruik op floppy alleen bestanden / programma's van win 95 zelf
alle bestanden zoals command.com io.sys msdos.sys haal ik van c:\ en windows\command , NIET van de klassieke bootdiskette
behalve xmsdsk voor ramdrive
en een progje om de long filenames te kopieren
http://www.odi.ch/prog/lfn/lfn.zip
config.sys ziet er zo uit (nodige bestanden op floppy zetten)
DEVICE=HIMEM.SYS /testmem:off
...
Omdat mijn BIOS eigenlijk geen schijven boven de 15GB ondersteund (en ze zijn 30 en 40 GB), klopt de adressering van de schijven niet helemaal... Het werkt allemaal goed, totdat ik dus xmsdrv activeer... die pakt waarschijnlijk net dat stukje BIOS dat door mijn schijven wordt misbruikt...
dus bedankt voor de info, maar in mijn geval werkt 't niet
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
als je werkt met harde schijf en ramdrive moet je windows installeren op een tijdelijke partitie met hogere driveletter!! zodat de ramdrive een driveletter krijgt die niet toebehoort aan harde schijf
Pagina: 1