Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 22:15:
Mooi voorbeeld: probeer eens een grote file via een netwerk te versturen of ontvangen, de eerste keer met een PCI ethernetkaart en vervolgens met een ISA ethernetkaart. Je zult zien dat in dat laatste geval zelfs het muispijltje heel springerig wordt.
Als ik de 10mbit ISA kaart (3Com 3C509B) in m'n IDT C6 225Mhz op volle snelheid laat werken geeft dat een cpu belasting van 70%.. Vrij hoog maar echt geen schokkende muisaanwijzer enzo. Jij bent in de war met een paralelle (nullmodem) directe kabelverbinding.
ISA? 1 ISA slot op moderne mobo's zou ik graag zien. Ik neem muziekvideos op met een tv-kaart, en dan probeer je gewoon een zo hoog mogelijke kwaliteit te halen, zowel audio als video. Dit heb ik nu met 2 soundkaarten gedaan :
Een PCI Turtle Beach Santa Cruz (ongeveer een Audigy..)
En met een Creative Soundblaster AWE64 ISA
Wat ik je hierover kan vertellen, het opgenomen geluid van die Turtle Beach Sinterklaas klinkt aardig, maar alleen bij videos die zijn opgenomen met m'n AWE64 kan ik de volumeknop écht opendraaien tot m'n oren en de speakers haast knappen, zonder dat er ernstige vervorming bij komt. Bij alles wat is opgenomen met die Santa hoor je dan gewoon krakerig geluid e.d.... Ik moet nog een PCI geluidskaart zien komen die mijn AWE64 van +/- 10 Euro overtreft
En PCI zo geweldig? Je wilt niet weten hoe lang ik ooit bezig ben geweest om die 2 kemphanen genaamd videokaart en tvkaart beide aan hun eigen IRQ te helpen... (AGP is zo ongeveer een verlengde van PCI wat direct aan de northbridge hangt, dus begin daar niet over, met ISA had ik de boel beter handmatig in kunnen stellen)
Ik zou dus graag dan in ieder geval één ISA slot terugzien op moderne mobo's...
edit:
Wow vinnie, wist niet dat je dezelfde isa spullen had als ik

offtopic:
[HK]
Soep skillz moeten nog opwarmen

[/HK]
[
Voor 9% gewijzigd door
Mentalist op 28-11-2002 01:45
]