Soundblaster 128 beter als ac'97?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 14:12
Ik gebruik op een moederbord tot nu toe een sb128 PCI, ik vond die beter klinken dan de standaard die ingebouwd zit. Nu krijg ik echter Epox mobo met ac'97 soundblaster erin. Het mobo heeft een KT333 chipset. Is m'n oude SB128 PCI beter als die kaart uit de specs, of moet ik gewoon goed luisteren? Ook ondersteuning bij spellen is belangrijk. Zo had ik last bij m'n oude moederbord met geluid geintregeerd dat ik een echo had bij counterstrike; je schoot en hoorde met veel gekraak een naschot.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Gewoon luisteren, er is weinig anders wat je kan doen. De kwaliteit zit hem toch vaak in de analoge onderdelen. En ik wil best geloven dat Creative betere onderdelen gebruikt.

Senile! Senile Oekaki

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een SB128 is hardware accelerated...onboard niet.
Je zult dus betere prestaties halen met de SB128. Het geluid scheelt niet veel naar mijn mening.

Verwijderd

Ik heb ac'97 gebruikt. Werkt perfect, moet je gewoon naar epox gaan en die nieuwste drivers halen.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 14:12
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 21:58:
Ik heb ac'97 gebruikt. Werkt perfect, moet je gewoon naar epox gaan en die nieuwste drivers halen.
Hehe, hij schijnt er veel van te weten met je nick "epox" ;)

En voor de anderen: Ik denk dat ik dan maar ga voor de SB128. Ik vind de kwaliteit goed, en aangezien die hardware accelerated is kan dat weer net frame schelen :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

pierre-oord schreef op 27 november 2002 @ 22:07:
[...]

Hehe, hij schijnt er veel van te weten met je nick "epox" ;)

En voor de anderen: Ik denk dat ik dan maar ga voor de SB128. Ik vind de kwaliteit goed, en aangezien die hardware accelerated is kan dat weer net frame schelen :)
Ja ik weet er wel wat van ;)

Als ik moeste kiezen zou ik gewoon ac'97 houden, het kost je niks. En het verschil met die SB128 is miniem.(tenzij die je ook niks kost)

offtopic:
Frames maakt het echt niet uit, als je maar goed alles in kan stellen (tweaken)
Voor cs zijn er zeer veel opties om te tweaken die je frames beinvloeden, gl_picmip e.d. Sommige mensen hebben een geforce 4, en de frameteller geeft aan dat het 100fps gemiddeld is. Toch schokt het nog steeds, omdat ie anti-aliasing aan heeft staan, of mousefilter uit, -noforcemparms -noforcemaccel -noforcemspd. Heeft allemaal ermee te maken. Stuur maar een mailtje als je gaat tweaken. :*)

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik weet niet welke versie je van de AC97 kaart heb. Ik zelf heb een Epox 8K3A+ mobo met ook een AC97, maar deze ondersteunt wel dolby 5.1 en die SB128 niet :). Voor mij was de keuze dus niet zo moeilijk

Raar... Is zo gek nog niet

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
Lees even de oude topics over geluidskwaliteitverschillen na. Daar valt je antwoord prima in te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.