Toon posts:

netwerk met een 10 en een 100mbps kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb 3 pc's in een netwerk staan, op 1 van de client pc is een netwerk kaart van 10 mbps geinstalleerd. De rest van het netwerk is voorzien van 100mbps kaarten.

Vanaf de client pc met de 10 mbps kaart zend ik uit met windows media encoder, dit heb ik zo ingesteld dat er word gezonden met 6,4 kbps. Op de host computer draait port reroute om de uitzending op het internet te krijgen.

Het volgende doet zich voor:

Het maximum aantal luisteraars lijkt 3 te zijn, de verbinding valt bij de luisteraars vaak weg, sommige kunnen helemaal niet inloggen.

Ik kan dit zelf niet testen aangezien ik dan op het netwerk aan het testen ben, maar een vriend van me ondervind de zelfde problemen.

Vraag: kan het zijn dat dit aan de netwerk kaarten ligt, of ligt het aan de programma's die ik daarvoor gebruik. Een ander persoon die vanuit een netwerk met de zelfde instellingen ook een uitzending maakt heeft een maximum aantal luisteraars van ± 15, aan winencoder ligt het dan dus niet. Wie weet meer?

woody_ede.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

heb je een hub of een switch?

Verwijderd

Topicstarter
nee, in iedere pc heb ik een netwerk kaart, in de host voor iedere pc een appate netwerk kaart, die voor die client pc's gebrugt is.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 22:52:
nee, in iedere pc heb ik een netwerk kaart, in de host voor iedere pc een appate netwerk kaart, die voor die client pc's gebrugt is.
omg, naja het is wat je zelf het makkelijkst vind :P

maar wellicht zit daar ook het probleem?

Verwijderd

Topicstarter
als je me dan ook eens verteld wat het probleem kan ziijn heb ik er misschien nog wat aan

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 23:11:
als je me dan ook eens verteld wat het probleem kan ziijn heb ik er misschien nog wat aan
ten eerste weet ik dat niet :P
ik kan je wel op weg helpen ofcourse :P
haal ff alle netwerkkaarten (op 1 na) uit die"host" pc en sluit het hele zaakje aan op een switch, kijk of het nu beter gaat ;)
Pagina: 1