NETMD walkman kopen, wie heeft ervaring

Pagina: 1
Acties:

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39

GreeTz

took the red pill

Topicstarter
Lezers,

Ik ben van plan om een NETMD walkman te kopen, maar huiver nu een beetje bij het merk sony, Mn vorige MD walkman begon net buiten de garantie termein met het verliezen van schroefjes. Dit doet ie nu (meer dan 5 jaar later) niet meer want hij heeft al zn schoefjes inmiddels verloren. Nee ik ga niet slecht met mn apparatuur om, ik heb het gevoel dat dit sony's eigen is...

Nu ben ik aan een vervanger toe, hoe zijn de andere fabrikanten met NetMD walkmans? wie kan me aan ervaringen helpen?

ps. Ik hoef geen antwoorden over mp3spelers, want ik wil gewoon met een enkele stereomicrofoon in een concertzaal kunnen opnemen.

Alleen:           DE GROETJES

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

Topicstarter
*Schopt* :z

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
ik heb al 3 jaar een AIWA inclusief mic. werkt nog steeds pfect en ook nog eens veel interessanter qua prijs dan sony. er zit ook een mooi draagtasje bij, dus als je schroefjes eruit vallen blijven ze tenminste in het zakje zitten :) (ik heb trouwens model MT-20, er is ook een MT-15, die is iets goedkoper, verschil ligt in de kwal. van opname dacht ik maar niet zeker meer)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:24
ik zou een sony nemen. ik heb zo'n elcheapo sharp en dat is echt een bagger ding eigenlijk.
volgens mij heeft ook alleen sony echt goede longplay erop zitten. de rest conveteert het gewoon naar mono....
daarnaast doen de meeste sony's veeeel langer met de batterij

Verwijderd

Hehe had ik ook last van met mijn oude Sony MD, maar het was geen netMD. Prima dingetje op zich hoor maar ik ben nou verder gegaan met een Sharp, zolang er maar goed geluid uit komt... 8)

Verwijderd

Heb zelf een Sharp gehad. Prima ding. Nix mis mee. Geluid goed/Opnemen goed/etc. Het enige waar hij niet tegen kon was de deur van de auto die dicht ging met hem er tussen :'(

Ik wil dus ook zo'n NetMD hebben. Vinnum wel heel stoer en die Sharp van mij is dus overleden...
En Sony. Tsja. Ik geloof dat ze dit wel goed kunnen, het maken van MD's. Per slot van rekening zijn zij (als de InlichtingenDienst mij niet in de steek laat) er mee begonnen.

Verwijderd

ik ga binnenkort de n1 kopen, eerst ff m'n oude r90 verkopen
nooit problemen gehad met mijn huidige md maar ik haal wel een metalen md geen plastic behuizing, de geluidskwaliteit van sony vind ik toch wel het beste, wat ik zelf gehoord/geluisterd heb dan

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 14:53

Bluppy2

Hip!

GreeTz schreef op 27 november 2002 @ 21:51:
Lezers,

Ik ben van plan om een NETMD walkman te kopen, maar huiver nu een beetje bij het merk sony, Mn vorige MD walkman begon net buiten de garantie termein met het verliezen van schroefjes. Dit doet ie nu (meer dan 5 jaar later) niet meer want hij heeft al zn schoefjes inmiddels verloren. Nee ik ga niet slecht met mn apparatuur om, ik heb het gevoel dat dit sony's eigen is...

Nu ben ik aan een vervanger toe, hoe zijn de andere fabrikanten met NetMD walkmans? wie kan me aan ervaringen helpen?

ps. Ik hoef geen antwoorden over mp3spelers, want ik wil gewoon met een enkele stereomicrofoon in een concertzaal kunnen opnemen.
je had wel ff mogen zoeken, of beter mogen kijken:

Ervaring met NetMD

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

Ik wou dat ik em kon kopen.. heb nu de Sony MZ-R37.. al ruim 3 jaar.. geen enkel probleem ooit mee gehad, perfect ding.. dus goede ervaring met Sony... naar mijn weten, is die NetMD het meest :9~ MD`tje dat er is *D kopen die hap ;)

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-04 09:20
GreeTz schreef op 27 November 2002 @ 21:51:
.... Mn vorige MD walkman begon net buiten de garantie termein met het verliezen van schroefjes. Dit doet ie nu (meer dan 5 jaar later) niet meer want hij heeft al zn schoefjes inmiddels verloren. Nee ik ga niet slecht met mn apparatuur om, ik heb het gevoel dat dit sony's eigen is...
Tipje, volgende MD die je koopt moet je even je schroefjes vastzetten met locktide. Is een soort van lijm voor schroefjes. Zodat ze er niet zomaar uitdraaien :P Zelf ook gedaan en ben na 2 jaar nog geen schroefje kwijt ;) _/-\o_

Sony is volgens mij verder een goed merk voor MD's. Goeie kwaliteit, leuke longplay, lang batterijleven. Alleen die schroefjes heb ik wel een keer eerder gehoord. Maar dat is dus op te lossen :)

• constantino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08-2022
Men sony mz-r700 doet er 56 uur over om een alkaline batterijtje leeg te zuipen. Das wel super vind ik. En ook vree klein ding.

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
NetMD is een mooi iets, mits je niet al te kritisch bent over de geluidskwaliteit. Ik vind het idee met opnemen in LP etc. nl. niet zo mooi. De meeste mensen horen het niet, en als je niet beter gewend bent of cheapo dopjes gebruikt (bijvoorbeeld die erbij zitten) dan hoor je geen verschil. Gebruik je goede dopjes, dan hoor je dat geluid met LongPlay minder mooi klinkt, minder helder zeg maar. Gebruik dus GEEN LP zou ik zeggen :)

Verder is het opnemen met NetMD wel heel handig, je hebt alle namen van je (bijvoorbeeld) MP3's meteen ook als naam op je MD staan, iets dat met normaal opnemen natuurlijk niet gebeurt.

En waarom een Sony of niet? Sja, ik heb een Sony MD, na 2x een walkman gehad te hebben (bij alle 3 vielen/vallen de schroefjes eruit, zal wel een Sony-iets zijn) weer een sony ding. Altijd een goed gevoel gehad bij dit merk, werkt handig, mooi design, goed geluid. :)

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:22

Aidix

Geluidspietlut

GreeTz schreef op 27 november 2002 @ 21:51:
Lezers,

Als ik jou was zou ik ff een search doen op al mijn berichten met het woord "sony" erin, dan ben je meteen genezen van zowel Sony MD spelers als NetMD.

Nieuwe MD spelers zitten trouwens allemaal ranzig in elkaar, dus die 5 jaar ga je niet meer vol maken met een eventuele nieuwe.

Ik zie trouwens dat je graga opneemt met Microfoon.
Dan moet je zowiezo geen sony kopen, maar een Sharp. Sharp heeft een veel betere mic versterker, meer instellingsmogelijkheden en is makkelijker in het gebruik.

Sync recording op microfoon, makkelijk rec volume bijstellen, precieze mic sensitivity instellen, hifi waardige microfooningang.

Zelfs de allergoekoopste van 180euro is daat uitstekend geschikt voor!

Bovendien is de line-out veel krachtiger dus kan je het beter verwerken met andere apparatuur. Via NetMD kan je absoluut niet naar je PC uloaden.
De line-out van een Sony is zo zwak dat met gain op max je nog steeds geen vol uitgestuurd signaal hebt (op mijn PC) moet eerst een mengpaneel tussen om het op te schroeven. Scheelt ruim 6-8dB met mijn sharp.

[ Voor 30% gewijzigd door Aidix op 30-11-2002 12:37 ]

Verwijderd

mz-n707 bevalt me prima, hiervoor had ik mz-r700, die was ook flex

Verwijderd

Skate2000 schreef op 30 november 2002 @ 00:08:
NetMD is een mooi iets, mits je niet al te kritisch bent over de geluidskwaliteit. Ik vind het idee met opnemen in LP etc. nl. niet zo mooi. De meeste mensen horen het niet, en als je niet beter gewend bent of cheapo dopjes gebruikt (bijvoorbeeld die erbij zitten) dan hoor je geen verschil. Gebruik je goede dopjes, dan hoor je dat geluid met LongPlay minder mooi klinkt, minder helder zeg maar. Gebruik dus GEEN LP zou ik zeggen :)
Net alsof je dat hoort als je op die fiets zit of in de bus ofzow. Het gaat toch om de muziek en niet dat je wat minder hoge / helderheid whatever hoort. Als je dat zo graag wilt horen moet je maar thuis gaan luisteren.
Ik heb zoelf de MZ -N505, en het is een goed ding. Ik gebruik hem heel vaak en er zitten alleen maar krassen enzo op. Nog niks kapot aan gegaan :) En hij klinkt ook best goed (voor een mobiel apparaat :P)

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 20:02
ik heb zelf een mzr900 van sony uiteraard :P . prima dingetje.. echt grof klein. maar geen NETMD.. gisteren ff een net md geleend van een vriend. ff 50 tape-jes volzetten.. gaat iets sneller dan met de hand.. hehe. ik zou gewoon voor son y gaan.. sharp is ook wel ok maar toch niet je van het.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Komop man, zelf wel eens een sharp gehad?? Zelf wel eens live op moeten nemen?

Ga maar eens rondkijken op www.headfi.com forum ofzo, en waarom denk je dat ze bij www.minidisco.com complete sets verkopen van 1e klas microfoons + tas+ Sharp MD recorders.
Zeker omdat ze niet "je van het zijn".
'Snel dumpen die troep samen met die slechte microfoons'

"Looking for an easy way to get the best possible live recordings? We've got the answer. Start with the Sharp MD-MT770, our long-reigning champion of live-recording units. Add the amazing sound and small size of the Sound Professionals' SPCMC4 series of stereo microphones, and voila! Great sounding recordings, stealth, and style at a fantastic price! Choose mic pickup pattern."

microfoon van $189 zit erbij.

[ Voor 49% gewijzigd door Aidix op 30-11-2002 13:45 ]

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

Topicstarter
Aidix schreef op 30 november 2002 @ 12:30:
[...]
Als ik jou was zou ik ff een search doen op al mijn berichten met het woord "sony" erin, dan ben je meteen genezen van zowel Sony MD spelers als NetMD.

Nieuwe MD spelers zitten trouwens allemaal ranzig in elkaar, dus die 5 jaar ga je niet meer vol maken met een eventuele nieuwe.

Ik zie trouwens dat je graga opneemt met Microfoon.
Dan moet je zowiezo geen sony kopen, maar een Sharp. Sharp heeft een veel betere mic versterker, meer instellingsmogelijkheden en is makkelijker in het gebruik.

Sync recording op microfoon, makkelijk rec volume bijstellen, precieze mic sensitivity instellen, hifi waardige microfooningang.

Zelfs de allergoekoopste van 180euro is daat uitstekend geschikt voor!

Bovendien is de line-out veel krachtiger dus kan je het beter verwerken met andere apparatuur. Via NetMD kan je absoluut niet naar je PC uloaden.
De line-out van een Sony is zo zwak dat met gain op max je nog steeds geen vol uitgestuurd signaal hebt (op mijn PC) moet eerst een mengpaneel tussen om het op te schroeven. Scheelt ruim 6-8dB met mijn sharp.
Tnx, hier heb je tenminste wat aan...

En het verhaal over locktide damn wat een goed id ik heb het in prof omgeving regelmatig moeten gebruiken. Dak daar niet eerder op gekomen was... :)

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Dat Jantje erg tevreden zijn met zijn Sony MD walkman is erg leuk voor hem, maar als iemand vraagt om advies voor het kopen van apparatuur die hij min of meer serieus/professioneel wilt gaan gebruiken dan heeft die weinig aan de mening van jantje dat "sony wel goed is" en sharp "niet je van het".
Als je zelf geen ruime ervaring hebt met live opnames dan kan je hier echt geen zinnig commentaar op geven!

Maargoed..

Nog een minpunt aan die Sony dingen is dat ze erg luidruchtige loopwerken hebben, dat hoor je op je microfoon opnames er doorheen als je mic niet al te ver dan de recorder staat.

Als je wat wilt weten over MD spelers&techniek erachter mail me maar ofzo.

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

Topicstarter
ja dat kan ik beamen, heb mn recorder momenteel in een koffertje liggen. Waneer ik hem zo achter de mic zou leggen, dan hoor je de rest van je opname data weg geschreven worden :(

Pagina: 1