[HW] Lampjes nic knipperen bij > 10/halfduplex?

Pagina: 1
Acties:

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Hoi,

Ik heb hier twee netwerkkaarten met een wel heel bijzonder probleem.

Als ik ze aansluit op een switch dan gaan de lampjes op mijn switch/nic haast op het ritme v.d. klok knipperen. Als ik hem forceer naar 10Mbit/halfduplex dan werkt het echter wel... En nog vreemder, als ik twee van deze kaartjes op elkaar aansluit met een X-cable werkt het ook op alle snelheden...

Het gaat om 2 ND010 10/100kaartje met een Realteck 8139 chip. Ze hebben dus beide het probleem.

Al geprobeerd:
• Ander PCI slot
• Andere PC's (met verschillende chipsets/proc snelheden) Allemaal NIET overgeklokt.
• Andere Switch (een LinkPro SOHO 10/100 en een SMC 10/100 router met ingebouwd switchje)
• (combinaties van bovenstaande)
• Andere kabels (4 stuks, die het alle 4 normaal wel doen)

Verwijderd

Heb je al 'auto-sense' of 'auto-mode' als media-type gehad? Het lijkt er op dat de switsch niet meer weet wat ie moet doen en vervolgens blijft vragen om een media-type. Zet'm anders even op 100/full-duplex en haal de stekker (van de voeding) eens uit de switch; misschien dat ie dan wel ziet dat het om 100/full-duplex gaat.

Verwijderd

Het knipperen duid mischien wel op een partit state, chek ff je mauals als dit zo is moet je zoals nomam zegt ff speed en duplex forcen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Van een switch weet ik dat hij de negotiation doet op het moment dat je er een kabel insteekt. Maar een PC doet dit @boot time.(meen ik)
Feit is dat de negotiation vaak fout gaat. Het beste kan je de netwerkkaarten handmatig op 100Mbit/Full Duplex zetten. De switch zal dan ook op die snelheid staan. Dan zouden de problemen verholpen moeten zijn..(zouden.. >:) )

• Steven
Op alle PC's werkt het dus ook niet als ik 100Mbit half of full duplex instel. Ook 10Mbit full werkt niet... Auto werkt uiteraard ook niet (want dan gaat hij op 100Mbit wat dus niet werkt...)

Verwijderd

als je niet meer kan instellen vrees ik dat of het switchje incompatible is, mischien toch eens naar managed switchje gan kijken ?

• Steven
Elke netwerkkaart die ik tot nu toe gezien heb werkt met dit soort "simpele" switches. Ik heb twee switches geprobeerd overigens.
Hij werkt dus gewoon op 10Mbit, maar ik zou het wel fijn vinden als ik hem op 100Mbit aan de praat zou kunnen krijgen...
Pagina: 1